SME

Chcú, aby ste nakúpili viac. Aké stratégie na vás používajú supermarkety?

Prevedieme vás od vchodu po pokladne.

(Zdroj: Pexels.com/Artem Beliaikin)

Supermarkety sú dnes súčasťou každodenného života a takmer každý má svoju obľúbenú predajňu, do ktorej chodí nakupovať rád. Emócie zohrávajú pri nákupe dôležitú rolu, rovnako ako zmysly.

Práve preto sa maloobchodníci snažia, aby sa zákazníci po vkročení do obchodu hneď uvoľnili.

Hudba, ktorej rytmus napodobňuje tlkot srdca, vôňa čerstvo upečeného chleba, príjemná teplota a dokonalé premyslené usporiadanie produktov majú stimulovať chuť nakupovať.

Zákazníci majú byť pri kráčaní medzi regálmi úplne bezstarostní a nesústredení, pretože potom sú náchylní podľahnúť pokušeniam a veľký nákupný vozík sa raz-dva naplní až po okraj.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prekážkový „beh“

Súvisiaci článok Vianočné reklamy útočia už na jeseň. Ako im nepodľahnúť? Čítajte 

Trasa, po ktorej supermarketmi kráčame, sa nazýva okružná. Obkolesuje celý supermarket a končí sa pri pokladnici. Zákazníka vedie popri všetkých dôležitých regáloch, pekárenských, mliečnych a mäsových výrobkoch a mraziacich boxoch.

V rámci nej sa však nachádzajú aj iné prvky, ktoré majú nabádať človeka, aby nakupoval aj také veci, ktoré pôvodne neplánoval.

Praváci, ktorí štatisticky tvoria väčšinu, radšej siahajú do regálov vpravo, takže okružná trasa spravidla prebieha proti smeru hodinových ručičiek, teda smerom doľava.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C64AD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Obchod a nakupovanie

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 042
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 644
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 914
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 704
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 792
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 168
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 157
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 222
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 300
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 187
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 937
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 898
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 835
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 034
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 589
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu