Jedlo je zdroj pôžitku, ale niekedy aj sporov. Najmä, keď dôjde na pretras taká pochúťka, ako sú burgery.
Niektorí oduševnení mäsožravci sa zaprisahávajú, že iné ako hovädzie mäso v žemli nemožno nazývať burgerom, zanietení vegetariáni alebo vegáni by zase nesúhlasili.
O nadmernej konzumácii mäsa a jej negatívnom dopade na ľudské zdravie i planétu už spory nie sú. Výskumy dokazujú, že produkcia mäsa je zodpovedná až za 14,5 percenta emisií, ktoré ľudia ročne vyprodukujú.
No ukazuje sa, že medzi vyššie spomenutými skupinami mäsožravcov a nemäsožravcov dochádza k prieniku.
Na trhu začínajú vynikať značky produkujúce čisto rastlinné burgery, ktoré na prvý pohľad dokonale imitujú mäso, a obľubu nachádzajú u oboch skupín.
Mäsožravci dávajú šancu inovátorom

Niektorí ľudia si môžu klásť otázku, prečo potrebujú vegetariáni a vegáni imitovať mäso, keď ho jesť nechcú.
Vysvetlenie je jednoduché - každý má svoje vlastné dôvody, prečo mäso neje, od zníženia uhlíkovej stopy až po etický prístup k zvieratám.
Nemusí to znamenať, že im nevyhovuje samotná chuť, a preto ju môžu chcieť napodobniť.
Niektorým značkám sa to pomerne dobre darí.
Napríklad BeyondMeat a Impossible Foods sú na trhu relatívne krátko, no ich rastlinné výrobky, ktoré sú od skutočného mäsa farbou, štruktúrou aj chuťou na nerozoznanie, stúpajú na popularite. Navyše obsahujú aj podobné alebo väčšie množstvo bielkovín.
Spoločnosť Impossible Foods, ktorú založil vedec a bývalý profesor zo Standfordovej univerzity, Patrick O. Brown, na svojom webe uvádza, že „v porovnaní s hovädzími burgermi využíva náš burger o 95 percent menej pôdy, o 74 percent menej vody a produkuje o 87 percent menej skleníkových emisií."
Impossible burger ešte na Slovensku dostupný nie je, spoločnosť produkty predáva zatiaľ iba v USA, v Hong Kongu, v Macao a v Singapure, plánuje však expandovať do celého sveta. Na porovnanie, jeho hlavný konkurent BeyondMeat už dorazil aj do našich reťazcov.
Prekvapivé je však tvrdenie oboch firiem, ktoré sa zhodujú, že ich výrobky nemajú v obľube iba vegetariáni a vegáni, práve naopak.
"Až 95% všetkých ľudí, ktorí si objednávajú náš burger, pravidelne konzumuje živočíšne produkty, teda nie sú vegáni a väčšina z nich nie sú ani striktnými vegetariánmi," povedala pre magazín Self hovorkyňa Impossible Foods, Rachel Konradová.
Marketéri BeyondMeat zase uviedli, že 90% zákazníkov, ktorí si v obchode kúpili ich výrobok, si kúpili aj produkty so živočíšnymi bielkovinami.