SME

Odborníčka na cestovný ruch: Slováci zistili, že aj doma vedia stráviť dovolenku kvalitne

Potočárová láka turistov do Trnavy.

(Zdroj: Jana Liška)

Vždy ste veľa cestovali a cestovný ruch ste aj vyštudovali. Kde sa zrodila vaša láska k cestovaniu?

Je to súčasť životného štýlu v mojej rodine. Otec študoval geografiu a vždy nás pri prechode rôznymi mestami o nich učil. Museli sme vedieť, aké poľnohospodárstvo či priemysel v nich dominujú, aké majú špecifiká.

Keďže rodičia boli vodáci, veľa sme cestovali aj po Československu. Prirodzene som si obľúbila „túlavé topánky“ a už ako trinásťročná som vycestovala do Anglicka na jazykový pobyt. Cítila som, že bez jazyka sa v živote nepohnem a rodičia ma v tom podporovali.

SkryťVypnúť reklamu

Neskôr som odcestovala aj do Kanady, no cítila som, že mi to nestačí, chcem vidieť a spoznať viac. Ešte počas strednej školy som odišla na rok na Nový Zéland a tu som si potvrdila, že chcem študovať cestovný ruch.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Čím vás krajina nadchla?

Miestnym lokálpatriotizmom a rešpektom voči krajine a prírode, s pomocou ktorého tu rozvíjali cestovný ruch.

Súčasťou neho bolo aj dobrovoľníctvo, komunitná spolupráca, územný rozvoj, ochrana prírody, všetko fungovalo v jednej veľkej symbióze.

Bola to pre mňa veľká inšpirácia, tam som videla ako by mal cestovný ruch fungovať.

Od toho momentu som vedela, že chcem ľuďom podobným spôsobom spríjemňovať voľný čas, venovať sa im, komunikovať a viem, že prostredníctvom môjho poznania a znalostí o danej destinácii im dokážem sprostredkovať zážitok.

SkryťVypnúť reklamu

Začali ste ale prácou v leteckej spoločnosti. Čo vám to dalo?

Súvisiaci článok Slovenský Malý Rím sa stáva centrom pre kultúru, dobrú kávu aj hipsterov Čítajte 

V rámci tejto práce som sa starala o zákazníkov, bola som človekom na mieste prvého kontaktu. Prešla som rôznymi komunikačnými tréningami, čo mi veľmi pomohlo. Naučila som sa hlavne zvládať krízové situácie.

Bežný človek si nedokáže predstaviť, koľko ich v rámci leteckých spoločností denne vzniká.

Po škole ste začali stážovať v Španielsku. Nebol to pre vaše pracovné tempo šok?

Z toho drsného letiskového biznisu, kde čas sú peniaze a všetko treba riešiť hneď, som sa zrazu ocitla na mieste, kde malo všetko svoj čas a takmer na všetko sa odpovedalo „maňana“ (zajtra).

Nachvíľu som sa na tento štandard preladila. Páčilo sa mi, ako dokážu Španieli robiť biznis s ľahkosťou. Napriek tomu, že je tu cestovný ruch jedným z primárnych smerov podnikania, nešlo o dravý biznis, bol skôr založený na priateľskosti.

SkryťVypnúť reklamu

Klienti do našej cestovnej kancelárie chodili aj niekoľkokrát, kým si vybrali zájazd, dali si tam kávu a cigaretku so zamestnancami, rozprávali sa, diskutovali o živote a to ma fascinovalo.

Videla som, že netreba na klienta tvrdo tlačiť. Je dobré nechať mu na rozhodnutie čas a on príde sám.

Aktuálne ako riaditeľka pôsobíte v oblastnej organizácii v Trnave. Ako táto práca vyzerá?

Súvisiaci článok Volajú ju Foresta Gumpová: Prešla Pacifickú hrebeňovku dlhú 4300 kilometrov (rozhovor) Čítajte 

Najužšie spolupracujeme s lokálnymi aktérmi. Partnerom je pre nás samospráva, odkiaľ získavame aj najväčšie finančné zdroje. Druhým významným partnerom sú podnikatelia.

Prejavuje sa tu pekná symbióza medzi jednotlivými subjektmi.

Sme akoby mediátorom medzi samosprávou a podnikateľmi, hľadáme medzi nimi prepojenia ich potrieb a cieľov, pomáhame im medzi sebou komunikovať, vytvárať a udržiavať vzťahy. Zároveň prihliadame na to, čo je dôležité pre návštevníka danej destinácie a hľadáme aj kompromisy.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak sa napríklad niekde naprojektuje cyklotrasa, no nepovedie pri nejakých atraktívnych turistických bodoch záujmu alebo reštauráciách, pôjde len o dopravnú tepnu.

No ak sa do toho správne zapoja informačné tabule, mobilná aplikácia, doplní ju ďalšia infraštruktúra, ktorá návštevníka dotiahne k zaujímavým miestam, stáva sa oveľa významnejšou a atraktívnejšou. A o to nám ide. Veľa času venuje PR destinácie a marketingu.

V akom stave je destinačný manažment a turizmus na Slovensku?

Slovensko ako také má obrovský potenciál. Cestovný ruch je odvetvie, ktoré dokáže významne akcelerovať ekonomiku a zamestnanosť. Jeho výhodou je, že zisk z neho vidíte okamžite.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C63AC na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 033
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 635
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 889
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 690
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 813
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 220
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 151
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 218
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 326
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 292
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 174
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 891
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 806
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 029
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 582
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu