SME

Odborníčka na kozmetiku vysvetľuje, prečo sú kvalitné krémy drahé

Obal nie je dôležitý.

(Zdroj: Pexels.com/Moose Photos)

Nájsť pre svoju pleť, telo či vlasy tú správnu kozmetiku je často výzva. Kým sa dopátrate k produktom, ktoré vám vyhovujú, môže to trvať roky.

A často sa potreby a nároky pleti časom menia, takže je nutné obľúbené produkty po dlhšom používaní vystriedať.

Bežnému spotrebiteľovi však niekedy pri nákupoch kozmetiky dochádza trpezlivosť, je zmätený z množstva ponúk na trhu a faktorov, na ktoré má pri kúpe kozmetických výrobkov myslieť a prihliadať.

Nie vždy však vysoká cena krému znamená aj vysokú kvalitu. Ak aj vy hľadáte ten správny krém pre svoju pleť, možno vám poradí odborníčka, ktorá sama stojí za vývojom pleťových krémov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

To najcennejšie je najdrahšie

S konštatovaním, že „za kvalitu si treba priplatiť“ sa dnes stretávame bežne. Kde je však tá pomyslená hranica, od ktorej už priplácame za niečo iné? Podľa odborníčky na vývoj kozmetiky Petry Dočekalovej to nie je vždy jednoznačné.

Súvisiaci článok Krémy začala vyrábať v kuchyni, dnes vedie úspešnú značku prírodnej kozmetiky Čítajte 

„Cenu krému, tak ako každého iného kozmetického výrobku, ovplyvňuje viacero faktorov. Od výrobných nákladov, cez obal až po samotnú hmotu, v ktorej sú najdrahšími zložkami aktívne látky, vzácne prírodné oleje či UV-filtre. Samozrejme, za každou receptúrou stojí vývoj, ktorý môže trvať rádovo niekoľko mesiacov, ale aj rokov,“ hovorí Dočekalová, ktorej prácou je aj produkcia nových receptúr kozmetických produktov.

Treba podľa nej brať do úvahy aj ekonomické faktory, na ktoré pri kúpe kozmetiky myslí len málokto. Faktom je, že mzdové náklady na prácu vývojárov sú v krajinách západnej Európy podstatne vyššie.

SkryťVypnúť reklamu

Testovanie a schvaľovanie výrobkov v externých laboratóriách je drahšie, mnohé značky si zloženie nechávajú patentovať a toto všetko sa, v rôznej miere, odráža na konečnej cene výrobku.

Nejde o obal

Marketing vie poriadne zmiasť a spadá do neho aj dizajn obalov výrobkov. Je jednoduché dosiahnuť luxusne pôsobiaci a elegantný obal, no skôr ako jeho vzhľad by sme mali čítať, čo je na ňom napísané.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C63AD na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 046
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 649
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 921
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 712
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 780
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 161
  8. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 224
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 300
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 187
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 938
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 901
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 841
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 034
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 590
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu