SME
Štvrtok, 12. december, 2019 | Meniny má Otília

Nike má v predajni bacuľaté figuríny. Chce, aby športovali všetky ženy

Značka dlhodobo búra predsudky.

To, že veľké módne značky čoraz častejšie prinášajú oblečenie pre moletné ženy vo veľkostiach plus size, sa stáva bežnou praxou.

Netýka sa to len oblečenia na bežné nosenie či spodnej bielizne, ale aj outdoorových a športových odevov. Spoločnosť Nike v roku 2017 predstavila svoju športovú kolekciu, ktorá rozsahom veľkostí siaha až k XXXL.

Ako informoval britský magazín The Independent, Nike teraz urobilo ďalší inkluzívny krok aj vo svojej predajni v Londýne. Okrem bežne používaných útlych figurín použili vo svojej vlajkovej pobočke na Oxford Street aj ich plus size verzie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Figuríny sú príliš chudé

Prečítajte si tiež: Aj plus-size modelky sa udržiavajú vo forme, prezradili svoje fitness rutiny Čítajte 

Používanie nerealisticky subtílnych ženských figurín, ktoré majú zvyčajne veľkosť XXS čoraz častejšie podlieha kritike.

Najmä značkám, ktoré sa rozhodnú uviesť plus size kolekcie, adresuje čoraz viac zákazníčok požiadavky, aby aj vo svojich predajniach rešpektovali realitu. Prednedávnom podobnej kritike čelila britská sieť Top Shop.

Naopak, tie spoločnosti, ktoré vo svojich predajniach pristúpili k realistickosti, ako napríklad britský Debenhams alebo austrálsky Target, si získavajú čoraz viac priaznivcov.

„Prebudovaný priestor je len ďalšou ukážkou odhodlania Nike inšpirovať a slúžiť ženskému športu a neuveriteľnej hybnej sile, ktorá v ňom je,“ uviedla vo svojom vyhlásení Sarah Hannahová, generálna riaditeľka a viceprezidentka Nike pre ženy v Európe, na Blízkom východe a v Afrike.

„Je to viac ako len nákupný zážitok, je to destinácia na oslavu letných športov ako futbal, nohejbal, atletiky a ďalších,“ pokračuje vo vyhlásení.

Nike dlhodobo búra stereotypy

Nie je to po prvý raz, čo Nike, spoločnosť zameraná na športovú módu, ukazuje, že je otvorená tolerancii, pluralite a že športová aktivita by nemala byť obmedzovaná vekom, typom postavy alebo dokonca farbou pleti či vierovyznaním.

Prečítajte si tiež: Má nadváhu a precvičuje jogu. Netypickí tréneri lámu stereotypy Čítajte 

Napríklad kampaňou What will they say about you? - Čo o tebe povedia? chceli inšpirovať ženy a dievčatá na Strednom východe, aby sa nebáli športovať.

Tvárami sa stali moslimské športovkyne, ktoré sa vo svojom prostredí venujú aj menej známym športom ako parkour či šerm.

Tento rok zas značka uviedla kampaň Dream Crazier, v ktorej vystupujú ženy idúce za svojim športovým snom napriek tomu, že pre väčšinu sa zdal nepredstaviteľný a bláznivý.

V sérii niekoľkominútových videí zobrazuje príbehy výnimočných ženských športovkýň, napríklad prvej afroamerickej profesionálnej cyklistky Ayesha McGowan, austrálskej futbalistky Sam Kerr alebo skupiny amerických plus size tanečníc a rozlieskavačiek The Honeybeez.

Načítavám video...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  2. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  4. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  5. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  6. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  7. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť?
  8. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  9. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  10. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  1. Vianočné trhy vďaka inovácii pomáhajú rodinám v ohrození
  2. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  3. Triedený odpad nekončí na jednej kope. Vysvetľujeme to už roky
  4. Slovenská sporiteľňa pomôže svojim klientom zo zničenej bytovky
  5. Vianočné trhy na zámku Schloss Hof „na skok“ od Bratislavy
  6. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME
  7. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú?
  8. ŠKODA AUTO Slovensko vysadila v Petržalke stromovú alej
  9. Predíďte úniku dokumentov. Označkujte ich
  10. Nákup darčekov môže byť tento týždeň výhodnejší
  1. Horskí záchranári sa vás vždy opýtajú túto otázku. Viete akú? 26 716
  2. Aj po tridsiatke stále hýria. Čo bráni mladým vyrásť? 23 626
  3. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 13 384
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 12 646
  5. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 11 602
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 10 251
  7. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 8 260
  8. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 7 976
  9. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 782
  10. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 7 698

Téma: Body positivity


Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Dobré ráno: Okolo majetku Bašternáka sa dejú čudné veci

Ako skončí majetok odsúdeného daňového podvodníka?

Podcast Dobré Ráno
Stĺpček Jakuba Fila

Snáď si tie deti tú tvár Smeru nebudú pamätať

Nahnevaný Fico sa snaží pôsobiť milo a vtipne, je však skôr trápny.

Dobehne Johnsona osud Mayovej? Britské voľby rozhodnú o brexite

Tri scenáre vývoja po britských voľbách.

Premiér si v kampani vyskúšal aj prácu mliekara.

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Lekári sú vraj neustálym terčom kritiky. Akoby na to nebol dôvod

Je horší homeopat v telke alebo konšpirujúca lekárka?

Michaela Žureková

Psychologička: Hru s rodičmi žiadne dieťa za telefón nevymení

Zuzana Vojtová hovorí o dôležitosti spoločenských hier.

Zuzana Vojtová
Gloria Steinem