SME

Nike má v predajni bacuľaté figuríny. Chce, aby športovali všetky ženy

Značka dlhodobo búra predsudky.

To, že veľké módne značky čoraz častejšie prinášajú oblečenie pre moletné ženy vo veľkostiach plus size, sa stáva bežnou praxou.

Netýka sa to len oblečenia na bežné nosenie či spodnej bielizne, ale aj outdoorových a športových odevov. Spoločnosť Nike v roku 2017 predstavila svoju športovú kolekciu, ktorá rozsahom veľkostí siaha až k XXXL.

Ako informoval britský magazín The Independent, Nike teraz urobilo ďalší inkluzívny krok aj vo svojej predajni v Londýne. Okrem bežne používaných útlych figurín použili vo svojej vlajkovej pobočke na Oxford Street aj ich plus size verzie.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Figuríny sú príliš chudé

Prečítajte si tiež: Aj plus-size modelky sa udržiavajú vo forme, prezradili svoje fitness rutiny Čítajte 

Používanie nerealisticky subtílnych ženských figurín, ktoré majú zvyčajne veľkosť XXS čoraz častejšie podlieha kritike.

Najmä značkám, ktoré sa rozhodnú uviesť plus size kolekcie, adresuje čoraz viac zákazníčok požiadavky, aby aj vo svojich predajniach rešpektovali realitu. Prednedávnom podobnej kritike čelila britská sieť Top Shop.

Naopak, tie spoločnosti, ktoré vo svojich predajniach pristúpili k realistickosti, ako napríklad britský Debenhams alebo austrálsky Target, si získavajú čoraz viac priaznivcov.

„Prebudovaný priestor je len ďalšou ukážkou odhodlania Nike inšpirovať a slúžiť ženskému športu a neuveriteľnej hybnej sile, ktorá v ňom je,“ uviedla vo svojom vyhlásení Sarah Hannahová, generálna riaditeľka a viceprezidentka Nike pre ženy v Európe, na Blízkom východe a v Afrike.

SkryťVypnúť reklamu

„Je to viac ako len nákupný zážitok, je to destinácia na oslavu letných športov ako futbal, nohejbal, atletiky a ďalších,“ pokračuje vo vyhlásení.

Nike dlhodobo búra stereotypy

Nie je to po prvý raz, čo Nike, spoločnosť zameraná na športovú módu, ukazuje, že je otvorená tolerancii, pluralite a že športová aktivita by nemala byť obmedzovaná vekom, typom postavy alebo dokonca farbou pleti či vierovyznaním.

Prečítajte si tiež: Má nadváhu a precvičuje jogu. Netypickí tréneri lámu stereotypy Čítajte 

Napríklad kampaňou What will they say about you? - Čo o tebe povedia? chceli inšpirovať ženy a dievčatá na Strednom východe, aby sa nebáli športovať.

Tvárami sa stali moslimské športovkyne, ktoré sa vo svojom prostredí venujú aj menej známym športom ako parkour či šerm.

Tento rok zas značka uviedla kampaň Dream Crazier, v ktorej vystupujú ženy idúce za svojim športovým snom napriek tomu, že pre väčšinu sa zdal nepredstaviteľný a bláznivý.

SkryťVypnúť reklamu

V sérii niekoľkominútových videí zobrazuje príbehy výnimočných ženských športovkýň, napríklad prvej afroamerickej profesionálnej cyklistky Ayesha McGowan, austrálskej futbalistky Sam Kerr alebo skupiny amerických plus size tanečníc a rozlieskavačiek The Honeybeez.

Načítavam video...

Body positivity

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s kozmetickým darčekom.


redakcia SME ženy
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 046
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 649
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 921
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 712
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 780
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 161
  8. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 144
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 224
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 300
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 187
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 938
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 901
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 841
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 034
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 590
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu