SME
Piatok, 30. október, 2020 | Meniny má Simon, SimonaKrížovkyKrížovky

Nike má v predajni bacuľaté figuríny. Chce, aby športovali všetky ženy

Značka dlhodobo búra predsudky.

To, že veľké módne značky čoraz častejšie prinášajú oblečenie pre moletné ženy vo veľkostiach plus size, sa stáva bežnou praxou.

Netýka sa to len oblečenia na bežné nosenie či spodnej bielizne, ale aj outdoorových a športových odevov. Spoločnosť Nike v roku 2017 predstavila svoju športovú kolekciu, ktorá rozsahom veľkostí siaha až k XXXL.

Ako informoval britský magazín The Independent, Nike teraz urobilo ďalší inkluzívny krok aj vo svojej predajni v Londýne. Okrem bežne používaných útlych figurín použili vo svojej vlajkovej pobočke na Oxford Street aj ich plus size verzie.

Skryť Vypnúť reklamu

Figuríny sú príliš chudé

Prečítajte si tiež: Aj plus-size modelky sa udržiavajú vo forme, prezradili svoje fitness rutiny Čítajte 

Používanie nerealisticky subtílnych ženských figurín, ktoré majú zvyčajne veľkosť XXS čoraz častejšie podlieha kritike.

Najmä značkám, ktoré sa rozhodnú uviesť plus size kolekcie, adresuje čoraz viac zákazníčok požiadavky, aby aj vo svojich predajniach rešpektovali realitu. Prednedávnom podobnej kritike čelila britská sieť Top Shop.

Naopak, tie spoločnosti, ktoré vo svojich predajniach pristúpili k realistickosti, ako napríklad britský Debenhams alebo austrálsky Target, si získavajú čoraz viac priaznivcov.

„Prebudovaný priestor je len ďalšou ukážkou odhodlania Nike inšpirovať a slúžiť ženskému športu a neuveriteľnej hybnej sile, ktorá v ňom je,“ uviedla vo svojom vyhlásení Sarah Hannahová, generálna riaditeľka a viceprezidentka Nike pre ženy v Európe, na Blízkom východe a v Afrike.

Skryť Vypnúť reklamu

„Je to viac ako len nákupný zážitok, je to destinácia na oslavu letných športov ako futbal, nohejbal, atletiky a ďalších,“ pokračuje vo vyhlásení.

Nike dlhodobo búra stereotypy

Nie je to po prvý raz, čo Nike, spoločnosť zameraná na športovú módu, ukazuje, že je otvorená tolerancii, pluralite a že športová aktivita by nemala byť obmedzovaná vekom, typom postavy alebo dokonca farbou pleti či vierovyznaním.

Prečítajte si tiež: Má nadváhu a precvičuje jogu. Netypickí tréneri lámu stereotypy Čítajte 

Napríklad kampaňou What will they say about you? - Čo o tebe povedia? chceli inšpirovať ženy a dievčatá na Strednom východe, aby sa nebáli športovať.

Tvárami sa stali moslimské športovkyne, ktoré sa vo svojom prostredí venujú aj menej známym športom ako parkour či šerm.

Tento rok zas značka uviedla kampaň Dream Crazier, v ktorej vystupujú ženy idúce za svojim športovým snom napriek tomu, že pre väčšinu sa zdal nepredstaviteľný a bláznivý.

Skryť Vypnúť reklamu

V sérii niekoľkominútových videí zobrazuje príbehy výnimočných ženských športovkýň, napríklad prvej afroamerickej profesionálnej cyklistky Ayesha McGowan, austrálskej futbalistky Sam Kerr alebo skupiny amerických plus size tanečníc a rozlieskavačiek The Honeybeez.

Načítavam video...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pôžička bez úrokov a poplatkov? Áno, existuje
  2. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť
  3. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  4. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  5. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  6. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  7. Magazín SME Ženy už v predaji
  8. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  9. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi?
  10. UNIQA preberá dôchodkové fondy AXA, pre klientov sa nič nemení
  1. 1,6 milióna stavených na Trumpa! Kto bude mať pravdu?
  2. O prenájom auta majú čoraz väčší záujem aj malé firmy. Ušetria
  3. Koronakríza: Pomoc našej banky počas pandémie ocenili vo svete
  4. Magazín SME Ženy už v predaji
  5. SPS ukončí rok miliónovými investíciami
  6. Dokážu benzínové fukáre odolať výzve akumulátorových?
  7. Trh s elektromobilmi stagnuje. Kríza by mu mohla pomôcť
  8. Fakulta drží tempo so súčasnými i budúcimi trendmi
  9. Poznáte najbohatšie firmy sveta? Podiel v nich majú aj Slováci
  10. Nové Porsche Panamera spája nespojiteľné
  1. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 36 741
  2. Aplikáciu tohto Slováka používajú v 150 krajinách. Ako začínal? 24 896
  3. Pohoda v domácnosti sa odvíja od jednej veci. Neuveríte, od akej 17 610
  4. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh 17 042
  5. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 16 737
  6. Príjem vs. dôchodok. Realita, na ktorú sa treba pripraviť 16 380
  7. Tradičná plodina zo Slovenska mizne. Čo sa deje so zemiakmi? 12 786
  8. ARÓNIA a RAKYTNÍK - podporí tvoju imunitu v boji s vírusmi 12 468
  9. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 11 288
  10. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY 11 133
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Body positivity

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kam ísť na test, čo s pozitívnymi a čo bude s netestovanými? (otázky a odpovede)

Certifikát z plošného testovania na Covid-19 je vstupenkou do obchodov.

Pri plošnom testovaní sa využívajú antigénové testy.
Premiér Igor Matovič.
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Testovanie nie je hlasovanie, dajte sa otestovať

Je dôležité, aby štát dokázal otestovať všetkých, ktorí chcú byť zodpovední.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
Prezidentka Zuzana Čaputová, premiér Igor Matovič.

Neprehliadnite tiež

Ľudovít Winter

Detská psychologička o šikane: Západné krajiny hovoria o epidémii šikanovania

Šinková vraví, že chlapci sú šikanovaní častejšie.

Dokument Neviditeľná odhaľuje drsné zlyhania pôrodníctva. Zase

Režisérka Maia Martiniak odhalila, ako vyzerá trauma žien.

Záber z filmu Neviditeľná (Unseen) 2020

Autorka dokumentu o pôrodoch: Ak by som v nemocnici zasiahla, už by ma tam nepustili

Režisérka Maia Martiniak nakrútila film o pôrodnej traume.

Režisérka Maia Martiniak.