SME
reklama

Boj proti sexizmu v reklame pokračuje, Sexistický kix spúšťa nominácie

Anticenu vyhlásia koncom roka.

Sexistický kixSexistický kix (Zdroj: Sexistický kix)

BRATISLAVA. Postoj voči sexizmu v reklame môže verejnosť prejaviť v ďalšom ročníku Sexistického kixu. Ako agentúru SITA za iniciatívu Sexistický kix informovala Michaela Jankovičová, iniciatíva poskytuje aj tento rok platformu na vyjadrenie nesúhlasu s neetickou reklamou, ktorá znevažuje ľudí na základe rodu.

Sexistický kix poukazuje na skutočnosť, že zobrazovanie ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu nepatrí do verejného priestoru.

Anticena sa zameriava najmä na aktívnu spoluprácu so širokou verejnosťou a vysiela signál reklamným zadávateľom, že naozajstná kreativita sexizmus nepotrebuje. Sexistické reklamy možno nominovať na webovej stránke www.sexistickykix.sk od 18. apríla do konca septembra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Sexizmus v mnohých formách

Prečítajte si tiež: Klenoty s vulgarizmom aj guľa na auto. Udelili anticeny za sexistickú reklamu Čítajte 

Iniciatíva v predchádzajúcom ročníku priniesla zmenu v procese nominačnej fázy a zaviedla nominačný formulár s možnosťou označiť sexistické prvky, ktoré problematické reklamy obsahovali.

Ukázalo sa, že 33 z nich obsahovalo rodové stereotypy, v 46 reklamách sa objavila sexualizácia, 26 reklám zobrazovalo ženy alebo mužov, 17 reklám zobrazilo rozkúskované telá, 18 reklám použilo jazykový sexizmus.

Dve reklamy zase implicitne zobrazili prvky násilia a v 18 reklamách sa objavil mýtus krásy.

„Medzi nominovanými reklamami v treťom ročníku sme zaznamenali aj také, ktoré neobsahovali prvky sexistickej reklamy tak, ako ich máme preddefinované pre nominovanie, no napriek tomu ich považujeme za sexistické a veľmi problematické. Ide najmä o reklamné kampane, ktoré zasahujú do reprodukčných práv žien,“ uviedla spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Diana Gregorová.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Vyšší záujem a edukácia verejnosti

Prečítajte si tiež: Na to, že si žena, dobre šoféruješ. Ako sa v spoločnosti brániť sexizmu? Čítajte 

V minulom roku iniciatíva zaznamenala zvýšenie záujmu o možnosť verejne vyjadriť svoj odmietavý názor na sexistickú reklamu.

"Tretí ročník anticeny bol zatiaľ najúspešnejší, čo sa týka počtu nominovaných reklám i hlasov. Bolo nominovaných až 112 reklám, čo je dvojnásobok oproti predchádzajúcemu ročníku. Počas hlasovacej fázy za najsexistickejšiu z nich hlasovalo takmer 1400 ľudí, ktorí rozdali vyše 20-tisíc hlasov,“ zhodnotila minulý ročník spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Jitka Dvořáková.

Podľa jedného z členov poroty a prezidenta Klubu reklamných agentúr Róberta Slováka verejnosť sexizmus vníma čoraz citlivejšie: „Mnohí ľudia nominovali na anticenu aj iné ako prvoplánové zobrazovania nahoty v reklame, medzi nomináciami sa objavilo niekoľko reklám, ktoré využívali rodové stereotypy. Sexistický kix pomáha edukovať nielen odbornú, ale aj laickú verejnosť, a to je skvelá správa,“ uzavrel.

O anticene bude rozhodovať verejnosť a odborná porota počas októbra a výsledky budú vyhlásené na Medzinárodný deň odstránenia násilia na ženách, ktorý si pripomíname 25. novembra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 109
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 9 697
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 677
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 782
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 724
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 507
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 022
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Unicef Slovensko: Inšpirujúce ženy a ich úloha pri formovaní lepšieho sveta
  2. Mária Melková: U ocka upratovať nemusím! Čo s rozdielnymi pravidlami v dvoch domovoch po rozvode.
  3. Věra Tepličková: Krehké deti alebo Keď blogerka vybočí zo zaužívaných koľají
  4. Mária Melková: Moje dieťa ku mne po rozvode odmieta chodiť. Čo mám robiť?
  5. Lucia Nicholsonová: Načo sa zahadzovať s deťmi? Obzvlášť s tými chudobnými?
  6. Věra Tepličková: Život s introvertným dieťaťom, manželom alebo rodičom
  7. Martin Pollák: Generácia Alfa
  8. Mária Melková: Moje deti, Tvoje deti, naše deti - mýty o živote v zošívaných rodinách
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 177
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 457
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 689
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 644
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 764
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 136
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 9 872
  8. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 8 140
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu