SME
Pondelok, 20. máj , 2019

Boj proti sexizmu v reklame pokračuje, Sexistický kix spúšťa nominácie

Anticenu vyhlásia koncom roka.

Sexistický kixSexistický kix(Zdroj: Sexistický kix)

BRATISLAVA. Postoj voči sexizmu v reklame môže verejnosť prejaviť v ďalšom ročníku Sexistického kixu. Ako agentúru SITA za iniciatívu Sexistický kix informovala Michaela Jankovičová, iniciatíva poskytuje aj tento rok platformu na vyjadrenie nesúhlasu s neetickou reklamou, ktorá znevažuje ľudí na základe rodu.

Sexistický kix poukazuje na skutočnosť, že zobrazovanie ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu nepatrí do verejného priestoru.

Anticena sa zameriava najmä na aktívnu spoluprácu so širokou verejnosťou a vysiela signál reklamným zadávateľom, že naozajstná kreativita sexizmus nepotrebuje. Sexistické reklamy možno nominovať na webovej stránke www.sexistickykix.sk od 18. apríla do konca septembra.

Článok pokračuje pod video reklamou

Sexizmus v mnohých formách

Prečítajte si tiež: Klenoty s vulgarizmom aj guľa na auto. Udelili anticeny za sexistickú reklamu

Iniciatíva v predchádzajúcom ročníku priniesla zmenu v procese nominačnej fázy a zaviedla nominačný formulár s možnosťou označiť sexistické prvky, ktoré problematické reklamy obsahovali.

Ukázalo sa, že 33 z nich obsahovalo rodové stereotypy, v 46 reklamách sa objavila sexualizácia, 26 reklám zobrazovalo ženy alebo mužov, 17 reklám zobrazilo rozkúskované telá, 18 reklám použilo jazykový sexizmus.

Dve reklamy zase implicitne zobrazili prvky násilia a v 18 reklamách sa objavil mýtus krásy.

„Medzi nominovanými reklamami v treťom ročníku sme zaznamenali aj také, ktoré neobsahovali prvky sexistickej reklamy tak, ako ich máme preddefinované pre nominovanie, no napriek tomu ich považujeme za sexistické a veľmi problematické. Ide najmä o reklamné kampane, ktoré zasahujú do reprodukčných práv žien,“ uviedla spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Diana Gregorová.

Vyšší záujem a edukácia verejnosti

Prečítajte si tiež: Na to, že si žena, dobre šoféruješ. Ako sa v spoločnosti brániť sexizmu?

V minulom roku iniciatíva zaznamenala zvýšenie záujmu o možnosť verejne vyjadriť svoj odmietavý názor na sexistickú reklamu.

"Tretí ročník anticeny bol zatiaľ najúspešnejší, čo sa týka počtu nominovaných reklám i hlasov. Bolo nominovaných až 112 reklám, čo je dvojnásobok oproti predchádzajúcemu ročníku. Počas hlasovacej fázy za najsexistickejšiu z nich hlasovalo takmer 1400 ľudí, ktorí rozdali vyše 20-tisíc hlasov,“ zhodnotila minulý ročník spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Jitka Dvořáková.

Podľa jedného z členov poroty a prezidenta Klubu reklamných agentúr Róberta Slováka verejnosť sexizmus vníma čoraz citlivejšie: „Mnohí ľudia nominovali na anticenu aj iné ako prvoplánové zobrazovania nahoty v reklame, medzi nomináciami sa objavilo niekoľko reklám, ktoré využívali rodové stereotypy. Sexistický kix pomáha edukovať nielen odbornú, ale aj laickú verejnosť, a to je skvelá správa,“ uzavrel.

O anticene bude rozhodovať verejnosť a odborná porota počas októbra a výsledky budú vyhlásené na Medzinárodný deň odstránenia násilia na ženách, ktorý si pripomíname 25. novembra.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kedy zaplatíme v Česku eurom? Pýtali sme sa analytikov
  2. Nabrali odvahu bojovať ďalej
  3. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac?
  4. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom
  5. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť
  6. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie?
  7. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie
  8. Nový Hyundai i30 Fastback N má emócií na rozdávanie
  9. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku
  10. Hľadáte tip na výlet s autom? Navštívte krásne horské priesmyky
  1. Atos poukázal na spotrebu mobilných aplikácií
  2. Slovenskí právnici partnermi právnickej kancelárie CMS
  3. Šok pri servisnej prehliadke! Za toto už neplaťte
  4. Bezstarostná klíma len za 35 € mesačne a s doživotným servisom
  5. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac?
  6. Bezstarostná klimatizácia len za 35 € mesačne
  7. Rozvody tepla v Plešivci prejdú tento rok veľkou modernizáciou
  8. Odpovedáme na vaše otázky - Sídlo s.r.o-čky
  9. Alkohol za volantom neriskujte ani v zahraničí
  10. Michalovce si vo finále McDonald´s Cupu schuti zastrieľali
  1. Rušia vás susedia? Toto na nich zaberie 71 915
  2. Pravda o šalátových uhorkách. Vydržia bez plastovej fólie? 28 299
  3. Kedy zaplatíme v Česku eurom? Pýtali sme sa analytikov 28 073
  4. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 16 400
  5. Top desať pobytových zájazdov, ktoré si nenechať ujsť 14 272
  6. Telefóny sme zakázali, deti spolu nekomunikovali 11 362
  7. Top dvadsaťpäť hotelov na rodinnú dovolenku 7 965
  8. Hľadáte tip na výlet s autom? Navštívte krásne horské priesmyky 6 808
  9. Termínovaný vklad alebo stavebné sporenie. Čo sa oplatí viac? 6 567
  10. V zime hreje, v lete chladí. V akých domoch je najpríjemnejšie? 3 959

Hlavné správy zo Sme.sk

Vyhlásili konkurz na Bašternákov majetok

Bašternáka odsúdili v marci tohto roka.

Ladislav Bašternák
Igor Matovič a Peter Pollák.

Úrady po útokoch v Marianke zastavujú divokú výstavbu

Zhorené auto starostu polícia stále rieši.

Starosta Marianky Dušan Statelov.
Dobré ráno

Dobré ráno: Smer je firma v úpadku, kde všetci bezprizorne pozerajú

Čo sa deje v najsilnejšej strane koalície.

Neprehliadnite tiež

Z krásy sme urobili etický ideál, sme ňou posadnutí

Ako náš život ovplyvňuje to, či sme alebo nie sme krásni?

Ilustračné foto.
Vojvoda a vojvodkyňa zo Sussexu.