SME
Nedeľa, 24. január, 2021 | Meniny má TimotejKrížovkyKrížovky

Boj proti sexizmu v reklame pokračuje, Sexistický kix spúšťa nominácie

Anticenu vyhlásia koncom roka.

Sexistický kixSexistický kix (Zdroj: Sexistický kix)

BRATISLAVA. Postoj voči sexizmu v reklame môže verejnosť prejaviť v ďalšom ročníku Sexistického kixu. Ako agentúru SITA za iniciatívu Sexistický kix informovala Michaela Jankovičová, iniciatíva poskytuje aj tento rok platformu na vyjadrenie nesúhlasu s neetickou reklamou, ktorá znevažuje ľudí na základe rodu.

Sexistický kix poukazuje na skutočnosť, že zobrazovanie ľudí znevažujúcim či stereotypizujúcim spôsobom na základe rodu nepatrí do verejného priestoru.

Anticena sa zameriava najmä na aktívnu spoluprácu so širokou verejnosťou a vysiela signál reklamným zadávateľom, že naozajstná kreativita sexizmus nepotrebuje. Sexistické reklamy možno nominovať na webovej stránke www.sexistickykix.sk od 18. apríla do konca septembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Sexizmus v mnohých formách

Prečítajte si tiež: Klenoty s vulgarizmom aj guľa na auto. Udelili anticeny za sexistickú reklamu Čítajte 

Iniciatíva v predchádzajúcom ročníku priniesla zmenu v procese nominačnej fázy a zaviedla nominačný formulár s možnosťou označiť sexistické prvky, ktoré problematické reklamy obsahovali.

Ukázalo sa, že 33 z nich obsahovalo rodové stereotypy, v 46 reklamách sa objavila sexualizácia, 26 reklám zobrazovalo ženy alebo mužov, 17 reklám zobrazilo rozkúskované telá, 18 reklám použilo jazykový sexizmus.

Dve reklamy zase implicitne zobrazili prvky násilia a v 18 reklamách sa objavil mýtus krásy.

„Medzi nominovanými reklamami v treťom ročníku sme zaznamenali aj také, ktoré neobsahovali prvky sexistickej reklamy tak, ako ich máme preddefinované pre nominovanie, no napriek tomu ich považujeme za sexistické a veľmi problematické. Ide najmä o reklamné kampane, ktoré zasahujú do reprodukčných práv žien,“ uviedla spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Diana Gregorová.

Skryť Vypnúť reklamu

Vyšší záujem a edukácia verejnosti

Prečítajte si tiež: Na to, že si žena, dobre šoféruješ. Ako sa v spoločnosti brániť sexizmu? Čítajte 

V minulom roku iniciatíva zaznamenala zvýšenie záujmu o možnosť verejne vyjadriť svoj odmietavý názor na sexistickú reklamu.

"Tretí ročník anticeny bol zatiaľ najúspešnejší, čo sa týka počtu nominovaných reklám i hlasov. Bolo nominovaných až 112 reklám, čo je dvojnásobok oproti predchádzajúcemu ročníku. Počas hlasovacej fázy za najsexistickejšiu z nich hlasovalo takmer 1400 ľudí, ktorí rozdali vyše 20-tisíc hlasov,“ zhodnotila minulý ročník spoluorganizátorka anticeny Sexistický kix Jitka Dvořáková.

Podľa jedného z členov poroty a prezidenta Klubu reklamných agentúr Róberta Slováka verejnosť sexizmus vníma čoraz citlivejšie: „Mnohí ľudia nominovali na anticenu aj iné ako prvoplánové zobrazovania nahoty v reklame, medzi nomináciami sa objavilo niekoľko reklám, ktoré využívali rodové stereotypy. Sexistický kix pomáha edukovať nielen odbornú, ale aj laickú verejnosť, a to je skvelá správa,“ uzavrel.

O anticene bude rozhodovať verejnosť a odborná porota počas októbra a výsledky budú vyhlásené na Medzinárodný deň odstránenia násilia na ženách, ktorý si pripomíname 25. novembra.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 39 225
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 37 451
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 10 345
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 10 204
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 8 991
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 932
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 205
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 917
  9. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 717
  10. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 605
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rázcestie v obci Martinová.

Maďarov na severe nechcú a Rómov nikde nechcú, opisujú ľudia z Martinovej.

22. jan

O klíme si kladieme falošné otázky.

22. jan
Policajti blokujú demonštrantov počas protestu proti väzneniu ruského opozičného lídra Alexeja Navaľného v Jekaterinburgu.

Rusi demonštrovali proti Putinovmu režimu.

5 h
Nemocnice v Londýne sú pod tlakom.

Nový kmeň môže byť smrteľnejší.

9 h

Neprehliadnite tiež

Amanda Gormanová

Jej knihy sú vypredané.

22. jan
Tartaletky s bielou čokoládou

Recepty na rezy, torty aj cheesecake.

22. jan

Existuje správny počet detí v rodine?

14. okt