SME
Piatok, 20. september, 2019 | Meniny má Ľuboslav(a)

Svaly pristanú aj ženám. Ako ich získať zdravo?

Pravidelný silový tréning je pre ženy užitočný, nepremenia sa na kulturistky.

(Zdroj: Fotolia)

Už dávno vieme, že sa nemusíme pri pohľade na činku báť, že sa zmeníme na kulturistky s prehnane veľkou svalovou hmotou.

Aby svalnaté telo stratilo na estetike, museli by ste každý deň trénovať niekoľko hodín a popritom telu dodávať aj rôzne podporné látky.

Pre ženu sú svaly rovnako dôležité ako pre mužov. Nejde však ani o rysovanie svalov ako skôr o spevnenie tela.

To vekom ochabuje a potrebuje viac posilňovacích cvičení pre spevnenie. Ako teda spevniť jednotlivé časti tela?

Článok pokračuje pod video reklamou

Robte viaczložkové cviky

Na čo najefektívnejšie posilňovanie sú najlepšie cviky, ktoré sú zložené z rôznych pohybov a tým aktivujú viacero svalov tela.

Prečítajte si tiež: Chudé ženy už nie sú také pekné ako kedysi Čítajte 

Za rovnaký čas tak spravíte oveľa viac práce. Svalstvo sa buduje počas regenerácie tela. Čím viac miest na ňom ponamáhate, tým bohatšie bude svalová hmota narastať a telo sa postupom času spevní celé.

Nemalo by však ísť len o dočasnú aktivitu. Silové cviky by ste mali zakomponovať do života ako jeho bežnú súčasť.

Ideálne sú napríklad drepy s výkopom dopredu, dozadu alebo do strán, mŕtve ťahy, kľuky, zhyby či „angličáky“.

Skvelou formou pohybu je aj box, ktorý je pohybovo pestrý šport. Nudiť sa pri ňom určite nebudete.

Ďalšou alternatívou sú zas cvičenia HIIT, krátke s vysokou intenzitou.

Loading

...

Pridajte na hmotnosti

Nebojte sa väčších hmotností. Ak sa pri dvíhaní určitej hmotnosti cítite komfortne, pridajte si pár kilogramov navyše.

Prečítajte si tiež: Chcete pri joge schudnúť? Musíte si vybrať tú správnu Čítajte 

Väčšia námaha znamená viac stresu pre telo, ktoré potom produkuje viac testosterónu a ten podporuje tvorbu svalov. Ak cvičíte s hmotnosťou tela, pridajte si vždy niekoľko opakovaní navyše.

Väčšiu fyzickú záťaž telu dožičíte aj prípadným zrýchlením opakovaní cvikov. Ideálne je opakovanie cviku každé dve sekundy.

Vždy sa snažte posúvať sa a keď už ste pri poslednom opakovaní cviku so silami v koncoch, pridajte ešte aspoň jedno opakovanie.

Loading

...

Ľahké kardio

Či už chudnete, alebo nie, najlepšie je striedať kardio cvičenia so silovými. Telo, ktoré má viac svalstva, rýchlejšie spaľuje tuk.

Ak však chcete v prvom rade telo spevňovať, doprajte si len mierne, ľahké kardio. Ideálny scenár na budovanie svalov je silový tréning trikrát týždenne a jeden deň v týždni strávený ľahkým kondičným tréningom.

Ak chcete v jeden deň absolvovať oba typy tréningov, nevenujte sa ako prvému kardiu.

Zbytočne unaví svalstvo a pri silovom tréningu potom riskujete zranenie.

Loading

...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  2. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  4. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  5. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  6. Nepremeškajte túto šancu. Jedinečná konferencia sa blíži
  7. Vyberte si dovolenku na Silvestra už teraz
  8. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom
  9. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid?
  10. V prvom roku fixný výnos až 8,5 % ročne
  1. Nový Focus ST - exkluzívne vo Ford POP Up Store
  2. Aj verejnosť si vyberá svojho Učiteľ Slovenska
  3. Púštne kráľovstvo: Prečo by ste mali navštíviť Jordánsko?
  4. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  5. Špičkový slovenský pretekár Maťo Homola je ambasádorom OMV
  6. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu
  7. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu
  8. Ochrana klímy spojí slovenské mestá a obce
  9. Revolučný Volkswagen ID.3 naživo z Frankfurtu!
  10. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú
  1. Kupujete si SUV do mesta? Oplatí sa benzín, diesel alebo hybrid? 12 218
  2. Bývate často chorý? Odmerajte si vlhkosť vzduchu 9 222
  3. Známe i menej známe tváre nechcú inú zdravotnú poisťovňu 8 821
  4. Afrika, Ázia a Karibik: Exotické plavby s letenkou a sprievodcom 7 394
  5. Na hrúbke záleží. Aj dva centimetre rozhodujú 7 295
  6. SEAT vyriešil problém s bezpečnosťou bezkľúčového prístupu 6 374
  7. Máte bolesti hlavy či depresie? Vinníkom môže byť intolerancia 6 123
  8. Osem cestovateľských tipov, kam sa vybrať cez jesenné prázdniny 6 100
  9. Ako si správne sporiť v čase nízkych úrokov? 5 734
  10. Vyhrajte cestu okolo sveta 5 659

Hlavné správy zo Sme.sk

Klimatický pochod v Bratislave.
Mikuláš Černák.
Futbalisti ŠK Slovan Bratislava po zápase proti Besiktasu Istanbul.
Autorská strana Jakuba Fila

Zabudnite na katastrofické filmy, sú len slabý odvar našej možnej budúcnosti

Európa bez Dánska či Holandska.