SME
Piatok, 15. november, 2019 | Meniny má Leopold

Svaly pristanú aj ženám. Ako ich získať zdravo?

Pravidelný silový tréning je pre ženy užitočný, nepremenia sa na kulturistky.

(Zdroj: Fotolia)

Už dávno vieme, že sa nemusíme pri pohľade na činku báť, že sa zmeníme na kulturistky s prehnane veľkou svalovou hmotou.

Aby svalnaté telo stratilo na estetike, museli by ste každý deň trénovať niekoľko hodín a popritom telu dodávať aj rôzne podporné látky.

Pre ženu sú svaly rovnako dôležité ako pre mužov. Nejde však ani o rysovanie svalov ako skôr o spevnenie tela.

To vekom ochabuje a potrebuje viac posilňovacích cvičení pre spevnenie. Ako teda spevniť jednotlivé časti tela?

Článok pokračuje pod video reklamou

Robte viaczložkové cviky

Na čo najefektívnejšie posilňovanie sú najlepšie cviky, ktoré sú zložené z rôznych pohybov a tým aktivujú viacero svalov tela.

Prečítajte si tiež: Chudé ženy už nie sú také pekné ako kedysi Čítajte 

Za rovnaký čas tak spravíte oveľa viac práce. Svalstvo sa buduje počas regenerácie tela. Čím viac miest na ňom ponamáhate, tým bohatšie bude svalová hmota narastať a telo sa postupom času spevní celé.

Nemalo by však ísť len o dočasnú aktivitu. Silové cviky by ste mali zakomponovať do života ako jeho bežnú súčasť.

Ideálne sú napríklad drepy s výkopom dopredu, dozadu alebo do strán, mŕtve ťahy, kľuky, zhyby či „angličáky“.

Skvelou formou pohybu je aj box, ktorý je pohybovo pestrý šport. Nudiť sa pri ňom určite nebudete.

Ďalšou alternatívou sú zas cvičenia HIIT, krátke s vysokou intenzitou.

Loading

...

Pridajte na hmotnosti

Nebojte sa väčších hmotností. Ak sa pri dvíhaní určitej hmotnosti cítite komfortne, pridajte si pár kilogramov navyše.

Prečítajte si tiež: Chcete pri joge schudnúť? Musíte si vybrať tú správnu Čítajte 

Väčšia námaha znamená viac stresu pre telo, ktoré potom produkuje viac testosterónu a ten podporuje tvorbu svalov. Ak cvičíte s hmotnosťou tela, pridajte si vždy niekoľko opakovaní navyše.

Väčšiu fyzickú záťaž telu dožičíte aj prípadným zrýchlením opakovaní cvikov. Ideálne je opakovanie cviku každé dve sekundy.

Vždy sa snažte posúvať sa a keď už ste pri poslednom opakovaní cviku so silami v koncoch, pridajte ešte aspoň jedno opakovanie.

Loading

...

Ľahké kardio

Či už chudnete, alebo nie, najlepšie je striedať kardio cvičenia so silovými. Telo, ktoré má viac svalstva, rýchlejšie spaľuje tuk.

Ak však chcete v prvom rade telo spevňovať, doprajte si len mierne, ľahké kardio. Ideálny scenár na budovanie svalov je silový tréning trikrát týždenne a jeden deň v týždni strávený ľahkým kondičným tréningom.

Ak chcete v jeden deň absolvovať oba typy tréningov, nevenujte sa ako prvému kardiu.

Zbytočne unaví svalstvo a pri silovom tréningu potom riskujete zranenie.

Loading

...

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  2. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať
  3. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  4. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  5. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  6. Raj prírodného snehu Aflenzer Bürgeralm v regióne HOCHsteiermark
  7. Dlhopisy a zmenky: fixný výnos 5,5 - 7 % p.a.
  8. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku?
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček
  10. Darčeky sa dajú tento rok kúpiť výhodnejšie
  1. O2 opäť pripomína, že sloboda nie je samozrejmosť
  2. Čo funguje v českom obchodnom registri lepšie ako na Slovensku
  3. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Thajsku?
  4. Noc divadiel má okrúhle výročie a je v znamení Nežnej revolúcie
  5. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu
  6. Laserovou terapiou proti chorobám z povolania
  7. Policajti bili študentov, chceli sme ich podporiť
  8. Zdarma doživotně radary a zľava 23 % na autokamery Mio MiVue 731
  9. Tri základné kroky: Ako sa starať o pacienta s inkontinenciou
  10. Zo staršieho domu moderné sídlo pre mladú rodinku
  1. Kedy sa vám jazda na LPG oplatí, ako servisovať a kde netankovať 8 669
  2. TOP pätnásť miest v Spojených arabských emirátoch 8 249
  3. Vysokoškolský bedeker: Na ktorú univerzitu poslať prihlášku? 7 819
  4. 5 najúčinnejších tipov, ako sa zbaviť bolesti hlavy 6 643
  5. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 593
  6. Príbehy z raketovej základne, ktoré ste nikdy nemali počuť 6 440
  7. 5 prekvapivých vecí, ktoré menia náš svet a ani o tom nevieme 6 178
  8. Vykurujete plynom? Využite špeciálnu ponuku od ZSE 5 883
  9. Ako efektívne doplniť železo? Odpovedá MUDr. Radovan Juríček 5 448
  10. 30 rokov slobody: Predplaťte si SME.sk za mimoriadnu cenu 4 875

Hlavné správy zo Sme.sk

Marián Kuffa.
Nežná revolúcia

Ako sa za tridsať rokov zmenilo Slovensko (November 89 v grafoch)

Viac Slovákov ako Čechov považuje za dobrý vtedajší politický aj ekonomický systém.

KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Nekliať a nenadávať

Málokde bola transformácia úspešnejšia ako u nás.

Peter Schutz.

Neprehliadnite tiež

Šaty na stužkovú pre mamy a dcéry. Viete, čo sa nosí?

Oblečte sa na stužkovú podľa trendov aj bontónu.

Korutánsko láka lyžiarov, milovníkov piva aj rodiny s deťmi

Čo môžete zažiť v stredisku Katschberg?

Aktualizované

Najlepšie krémové polievky, ktoré zasýtia aj zohrejú

Cviklová, zemiaková aj tekvicová. Krémové polievky sú jednoduché.