SME
Nedeľa, 29. november, 2020 | Meniny má VratkoKrížovkyKrížovky

Chlapci sú prosto chlapci? Gillette si za novú reklamu vyslúžila obdiv i odpor mužov

Reklama Gillette obletela svet.

Muži v novej reklame GilletteMuži v novej reklame Gillette (Zdroj: reprofoto / Youtube / Gillette)

Pre mužov to najlepšie. S týmto sloganom už tridsať rokov pracuje značka pánskych holiacich potrieb Gillette.

Teraz sa rozhodla, že sa zapojí do boja proti toxickej maskulinite, šikanovaniu, sexuálnemu obťažovaniu a tiež presvedčeniu, že chlapci sú chlapci a určité správanie je pre nich typické.

Vlastné slová tak spochybňuje otázkou, či je toto naozaj to najlepšie pre muža a slogan v krátkom filme s názvom We Believe mení na "Najlepší, akí muži môžu byť." Výrazná kampaň však nenechala verejnosť chladnou.

Skryť Vypnúť reklamu
Načítavam video...

Kto sú muži zajtrajška?

Prečítajte si tiež: Väčšinu života nenávidel ženy. Ako mužom ubližuje toxická maskulinita? Čítajte 

Video má za tri dni od zverejnenia už takmer desať miliónov prehratí, zaujímavejšie však je, že aj vyše dvestotisíc označení "páči sa mi to" a viac než pol milióna "nepáči sa mi to", pričom tieto stále rastú.

V ére hnutia #MeToo totiž Gillette mužom pripomína nebezpečenstvá tradičného pohľadu na mužnosť. V krátkej snímke zobrazuje príklady šikanovania medzi deťmi, ale aj sexuálneho obťažovania a agresívneho správania mužov voči iným ľuďom.

Následne však ukazuje aj príklady pozitívneho prístupu, napríklad keď sa jeden muž snaží zabrániť druhému, aby na ulici obťažoval okoloidúcu ženu. Značka pánov vyzýva, aby boli dobrým príkladom pre svojich synov, pretože nová generácia mužov sa díva a sú to muži nášho zajtrajška.

Skryť Vypnúť reklamu

"Povedzte správnu vec, správajte sa správnym spôsobom, niektorí to už robia, ale iba niektorí nestačia," hovorí hlas v reklame.

Gillette si muži už nekúpia

Pod videom na Youtube sa vo veľkej miere nahromadili negatívne komentáre a tisícky mužov sa voči nej ohradili.

Mnohí z nich na sociálne siete napísali, že so značkou končia a už si nikdy jej produkty nekúpia. Niektorí reklamu označili za feministickú propagandu, prípadne násilie ironizovali.

Azda najčastejšie jej vyčítali to, že všetkých mužov zobrazuje ako násilníkov a že ide o patetický útok na maskulinitu. Mnohí preto vyzvali na jej bojkot, vrátane známeho televízneho moderátora Piersa Morgana.

Hoci negatívnych reakcií je nepomerne viac, našlo sa aj množstvo takých (a nielen v radoch žien), ktorí ju uvítali a jej myšlienku chválili.

Skryť Vypnúť reklamu

Hlbší zmysel

Prečítajte si tiež: Nenávidia ženy a chcú ich genocídu. O čom je hnutie incelov? Čítajte 

Hoci v prípade takých veľkých značiek ako je Gillette ide primárne o dobre premyslený marketing a snahu predávať svoje produkty, snaha angažovať sa v spoločenských témach je čoraz evidentnejšia.

"Značkám už nestačí iba tak predávať produkt, zákazníci si vyžadujú aj nejaký hlbší zmysel - chcú ukázať, že sa za niečo dokážu postaviť," vysvetlil pre Guardian PR expert Mark Borkowski.

"Maskulinita je veľkou súčasťou značky Gillette a táto nová reklama uznáva, že nová generácia mužov prepracováva jej koncept a už viac nejde o klišé, akým bola kedysi," dodal.

Kampaň je podľa BBC súčasťou väčšieho projektu Building A Better Man, ktorého cieľom je odstrániť násilné správanie mužov a tiež neziskovej organizácie The Boys and Girls Club of America, ktorá pomáha mladým ľuďom zlepšiť svoje sociálne a komunikačné zručnosti.

Skryť Vypnúť reklamu

Značka sa tiež zaviazala v najbližších troch rokoch prispieť sumou milión dolárov neziskovým organizáciám v USA, ktorých programy sú zamerané na inšpirovanie, vzdelávanie a pomoc mužom každého veku, aby sa stali vzormi pre budúce generácie.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zodpovedné podnikanie je témou aj pre slovenské spoločnosti
  2. Bývanie v meste predlžuje život
  3. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  4. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  5. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  6. Aká je chémia vôní
  7. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  8. Koronakríza: Ako vyzerá jeden deň operátorky infolinky?
  9. Tento rok by mal 70: Legenda Karola Duchoňa ožije u vás doma
  10. Hubert – keď život chutí už 195 rokov
  1. Darček? Špičková autonavigácie Mio Spirit 8670 Full EÚ Lifetime!
  2. Pomôžte ľuďom v núdzi v najväčšej potravinovej zbierke v Tescu
  3. Aké sú dopady pandémie na financie ľudí?
  4. Účastníci charitatívneho behu No Finish Line nabehali 26 007 km
  5. Porsche Unseen: Tajné projekty dizajnérskej kuchyne, časť druhá
  6. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári
  7. Počúvaním hluku chránime váš sluch
  8. Aká je chémia vôní
  9. Helske očarila nemeckých dôchodcov
  10. Tipy na cenovo výhodné vianočné darčeky, ktoré aj potešia
  1. Slovenská firma reformuje tradičné multimiliardové odvetvie 31 235
  2. Budíte sa počas spánku? Toto sú hlavné príčiny 16 156
  3. Kaufland na Slovensku testoval novinku, ktorú zavádza v Európe 15 671
  4. Slnko a teplo aj cez sviatky: Do Egypta sa vracajú dovolenkári 10 092
  5. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 9 149
  6. Predplatená telefónna karta s kreditom 10 € v denníku SME 8 935
  7. Mercedes-Benz opäť nadizajnoval budúcnosť 8 922
  8. Novodobý slovenský Baťa. Zamestnancom stavia domy 8 494
  9. Viete, aká je skutočná cena smartfónu? Číslo vás prekvapí 8 241
  10. Čo ovplyvňuje chuť kačacieho mäsa? Tieto dve veci 8 020
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Autorská strana Michaely Terenzani

Premiér mohol spomenúť radšej USA ako Mongolsko, hovorí Billy Altansukh

Sedemsto mŕtvych na Slovensku by v Mongolsku považovali za katastrofu.

Autorka Lucia Alchusová Chrenko vydala dosiaľ dve knihy netradičnú kuchárku Tak ma mama naučila a Bohémky so zaujímavosťami z Francúzska, kde strávila polovicu života.

Kremeľ bojuje o Arktídu. Postaví mestá, letiská aj ropovody

Megaprojekt môže ohroziť klimatické ciele.

Šéf koncernu Rosnefť Igor Sečin ukazuje Vladimirovi Putinovi plány na ropné projekty za miliardy eur.
Božidara Turzonovová.