SME
Sobota, 19. október, 2019 | Meniny má Kristián

Chlapci sú prosto chlapci? Gillette si za novú reklamu vyslúžila obdiv i odpor mužov

Reklama Gillette obletela svet.

Muži v novej reklame GilletteMuži v novej reklame Gillette(Zdroj: reprofoto / Youtube / Gillette)

Pre mužov to najlepšie. S týmto sloganom už tridsať rokov pracuje značka pánskych holiacich potrieb Gillette.

Teraz sa rozhodla, že sa zapojí do boja proti toxickej maskulinite, šikanovaniu, sexuálnemu obťažovaniu a tiež presvedčeniu, že chlapci sú chlapci a určité správanie je pre nich typické.

Vlastné slová tak spochybňuje otázkou, či je toto naozaj to najlepšie pre muža a slogan v krátkom filme s názvom We Believe mení na "Najlepší, akí muži môžu byť." Výrazná kampaň však nenechala verejnosť chladnou.

Načítavám video...
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto sú muži zajtrajška?

Prečítajte si tiež: Väčšinu života nenávidel ženy. Ako mužom ubližuje toxická maskulinita? Čítajte 

Video má za tri dni od zverejnenia už takmer desať miliónov prehratí, zaujímavejšie však je, že aj vyše dvestotisíc označení "páči sa mi to" a viac než pol milióna "nepáči sa mi to", pričom tieto stále rastú.

V ére hnutia #MeToo totiž Gillette mužom pripomína nebezpečenstvá tradičného pohľadu na mužnosť. V krátkej snímke zobrazuje príklady šikanovania medzi deťmi, ale aj sexuálneho obťažovania a agresívneho správania mužov voči iným ľuďom.

Následne však ukazuje aj príklady pozitívneho prístupu, napríklad keď sa jeden muž snaží zabrániť druhému, aby na ulici obťažoval okoloidúcu ženu. Značka pánov vyzýva, aby boli dobrým príkladom pre svojich synov, pretože nová generácia mužov sa díva a sú to muži nášho zajtrajška.

"Povedzte správnu vec, správajte sa správnym spôsobom, niektorí to už robia, ale iba niektorí nestačia," hovorí hlas v reklame.

Gillette si muži už nekúpia

Pod videom na Youtube sa vo veľkej miere nahromadili negatívne komentáre a tisícky mužov sa voči nej ohradili.

Mnohí z nich na sociálne siete napísali, že so značkou končia a už si nikdy jej produkty nekúpia. Niektorí reklamu označili za feministickú propagandu, prípadne násilie ironizovali.

Azda najčastejšie jej vyčítali to, že všetkých mužov zobrazuje ako násilníkov a že ide o patetický útok na maskulinitu. Mnohí preto vyzvali na jej bojkot, vrátane známeho televízneho moderátora Piersa Morgana.

Hoci negatívnych reakcií je nepomerne viac, našlo sa aj množstvo takých (a nielen v radoch žien), ktorí ju uvítali a jej myšlienku chválili.

Hlbší zmysel

Prečítajte si tiež: Nenávidia ženy a chcú ich genocídu. O čom je hnutie incelov? Čítajte 

Hoci v prípade takých veľkých značiek ako je Gillette ide primárne o dobre premyslený marketing a snahu predávať svoje produkty, snaha angažovať sa v spoločenských témach je čoraz evidentnejšia.

"Značkám už nestačí iba tak predávať produkt, zákazníci si vyžadujú aj nejaký hlbší zmysel - chcú ukázať, že sa za niečo dokážu postaviť," vysvetlil pre Guardian PR expert Mark Borkowski.

"Maskulinita je veľkou súčasťou značky Gillette a táto nová reklama uznáva, že nová generácia mužov prepracováva jej koncept a už viac nejde o klišé, akým bola kedysi," dodal.

Kampaň je podľa BBC súčasťou väčšieho projektu Building A Better Man, ktorého cieľom je odstrániť násilné správanie mužov a tiež neziskovej organizácie The Boys and Girls Club of America, ktorá pomáha mladým ľuďom zlepšiť svoje sociálne a komunikačné zručnosti.

Značka sa tiež zaviazala v najbližších troch rokoch prispieť sumou milión dolárov neziskovým organizáciám v USA, ktorých programy sú zamerané na inšpirovanie, vzdelávanie a pomoc mužom každého veku, aby sa stali vzormi pre budúce generácie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  5. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie
  8. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  9. Nestarnú, ale dozrievajú
  10. Rýchlejšie doma. Už čoskoro.
  1. Firma BONATO oddlžila svojich klientov v sume 100 000 000 Eur
  2. Ako manažovať 16 miliónov dielov denne?
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch
  4. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti)
  5. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo
  6. Slávnostné otvorenie VIVO! Bratislava už o tri týždne
  7. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu
  8. Udržateľné úspešné podnikanie na Slovensku a v Bulharsku
  9. Slováci sú chlebovým národom
  10. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 13 964
  2. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 13 165
  3. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 12 971
  4. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 9 644
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 266
  6. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 7 865
  7. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 7 837
  8. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 7 295
  9. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 6 796
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 % 6 779

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako o Gorile klamala Anna Bubeníková

Nominantka SDKÚ pôsobila vo Fonde národného majetku devätnásť rokov.

Anna Bubeníková.
Komentár Petra Schutza

Prezidentka je optimistkou bez dôvodu

Niežeby sa dôvera ku krokom polície i prokuratúry dala rovno vylúčiť.

Peter Schutz

Gorila vyhnala do ulíc zástupy ľudí, pochodovali Za spravodlivé Slovensko

Organizátori vyzvali na odchod Trnku, Jankovskú, Fica aj Kováčika.

Pochod iniciatívy Za slušné Slovensko podporili tisíce ľudí
Dnes píše Jaroslav Rumpli

Asi najsmutnejšie je mlčanie Ivana Mikloša

Kolopič sa neprizná, ani keby ho lámali na kolese.

Mikuláš Dzurinda a Ivan Mikloš.

Neprehliadnite tiež

Budúcnosť je teraz: Svetoví dizajnéri navrhujú inteligentné šaty

Futurizmus v móde dostáva úplne nový rozmer.

Zendaya v šatách od Tommyho Hilfigera

Čo vás čaká v najbližšom magazíne smeŽeny?

Prečítajte si rozhovor s tenistkou Dominikou Cibulkovou.

Bezlepkové mega čokoládové brownies s cuketou
Alexandria Ocasio-Cortez