SME

Chlapci sú prosto chlapci? Gillette si za novú reklamu vyslúžila obdiv i odpor mužov

Reklama Gillette obletela svet.

Muži v novej reklame GilletteMuži v novej reklame Gillette (Zdroj: reprofoto / Youtube / Gillette)

Pre mužov to najlepšie. S týmto sloganom už tridsať rokov pracuje značka pánskych holiacich potrieb Gillette.

Teraz sa rozhodla, že sa zapojí do boja proti toxickej maskulinite, šikanovaniu, sexuálnemu obťažovaniu a tiež presvedčeniu, že chlapci sú chlapci a určité správanie je pre nich typické.

Vlastné slová tak spochybňuje otázkou, či je toto naozaj to najlepšie pre muža a slogan v krátkom filme s názvom We Believe mení na "Najlepší, akí muži môžu byť." Výrazná kampaň však nenechala verejnosť chladnou.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kto sú muži zajtrajška?

Prečítajte si tiež: Väčšinu života nenávidel ženy. Ako mužom ubližuje toxická maskulinita? Čítajte 

Video má za tri dni od zverejnenia už takmer desať miliónov prehratí, zaujímavejšie však je, že aj vyše dvestotisíc označení "páči sa mi to" a viac než pol milióna "nepáči sa mi to", pričom tieto stále rastú.

V ére hnutia #MeToo totiž Gillette mužom pripomína nebezpečenstvá tradičného pohľadu na mužnosť. V krátkej snímke zobrazuje príklady šikanovania medzi deťmi, ale aj sexuálneho obťažovania a agresívneho správania mužov voči iným ľuďom.

Následne však ukazuje aj príklady pozitívneho prístupu, napríklad keď sa jeden muž snaží zabrániť druhému, aby na ulici obťažoval okoloidúcu ženu. Značka pánov vyzýva, aby boli dobrým príkladom pre svojich synov, pretože nová generácia mužov sa díva a sú to muži nášho zajtrajška.

SkryťVypnúť reklamu

"Povedzte správnu vec, správajte sa správnym spôsobom, niektorí to už robia, ale iba niektorí nestačia," hovorí hlas v reklame.

Gillette si muži už nekúpia

Pod videom na Youtube sa vo veľkej miere nahromadili negatívne komentáre a tisícky mužov sa voči nej ohradili.

Mnohí z nich na sociálne siete napísali, že so značkou končia a už si nikdy jej produkty nekúpia. Niektorí reklamu označili za feministickú propagandu, prípadne násilie ironizovali.

Azda najčastejšie jej vyčítali to, že všetkých mužov zobrazuje ako násilníkov a že ide o patetický útok na maskulinitu. Mnohí preto vyzvali na jej bojkot, vrátane známeho televízneho moderátora Piersa Morgana.

Hoci negatívnych reakcií je nepomerne viac, našlo sa aj množstvo takých (a nielen v radoch žien), ktorí ju uvítali a jej myšlienku chválili.

SkryťVypnúť reklamu

Hlbší zmysel

Prečítajte si tiež: Nenávidia ženy a chcú ich genocídu. O čom je hnutie incelov? Čítajte 

Hoci v prípade takých veľkých značiek ako je Gillette ide primárne o dobre premyslený marketing a snahu predávať svoje produkty, snaha angažovať sa v spoločenských témach je čoraz evidentnejšia.

"Značkám už nestačí iba tak predávať produkt, zákazníci si vyžadujú aj nejaký hlbší zmysel - chcú ukázať, že sa za niečo dokážu postaviť," vysvetlil pre Guardian PR expert Mark Borkowski.

"Maskulinita je veľkou súčasťou značky Gillette a táto nová reklama uznáva, že nová generácia mužov prepracováva jej koncept a už viac nejde o klišé, akým bola kedysi," dodal.

Kampaň je podľa BBC súčasťou väčšieho projektu Building A Better Man, ktorého cieľom je odstrániť násilné správanie mužov a tiež neziskovej organizácie The Boys and Girls Club of America, ktorá pomáha mladým ľuďom zlepšiť svoje sociálne a komunikačné zručnosti.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Značka sa tiež zaviazala v najbližších troch rokoch prispieť sumou milión dolárov neziskovým organizáciám v USA, ktorých programy sú zamerané na inšpirovanie, vzdelávanie a pomoc mužom každého veku, aby sa stali vzormi pre budúce generácie.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 960
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 583
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 763
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 590
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 282
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 3 025
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 615
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 096
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 192
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 12 017
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 558
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 276
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 858
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 672
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 016
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 527
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu