Chlapci sú prosto chlapci? Gillette si za novú reklamu vyslúžila obdiv i odpor mužov

Reklama Gillette obletela svet.

Muži v novej reklame GilletteMuži v novej reklame Gillette(Zdroj: reprofoto / Youtube / Gillette)

Pre mužov to najlepšie. S týmto sloganom už tridsať rokov pracuje značka pánskych holiacich potrieb Gillette.

Teraz sa rozhodla, že sa zapojí do boja proti toxickej maskulinite, šikanovaniu, sexuálnemu obťažovaniu a tiež presvedčeniu, že chlapci sú chlapci a určité správanie je pre nich typické.

Vlastné slová tak spochybňuje otázkou, či je toto naozaj to najlepšie pre muža a slogan v krátkom filme s názvom We Believe mení na "Najlepší, akí muži môžu byť." Výrazná kampaň však nenechala verejnosť chladnou.

Načítavám video...

Kto sú muži zajtrajška?

Prečítajte si tiež: Väčšinu života nenávidel ženy. Ako mužom ubližuje toxická maskulinita?

Video má za tri dni od zverejnenia už takmer desať miliónov prehratí, zaujímavejšie však je, že aj vyše dvestotisíc označení "páči sa mi to" a viac než pol milióna "nepáči sa mi to", pričom tieto stále rastú.

V ére hnutia #MeToo totiž Gillette mužom pripomína nebezpečenstvá tradičného pohľadu na mužnosť. V krátkej snímke zobrazuje príklady šikanovania medzi deťmi, ale aj sexuálneho obťažovania a agresívneho správania mužov voči iným ľuďom.

Následne však ukazuje aj príklady pozitívneho prístupu, napríklad keď sa jeden muž snaží zabrániť druhému, aby na ulici obťažoval okoloidúcu ženu. Značka pánov vyzýva, aby boli dobrým príkladom pre svojich synov, pretože nová generácia mužov sa díva a sú to muži nášho zajtrajška.

"Povedzte správnu vec, správajte sa správnym spôsobom, niektorí to už robia, ale iba niektorí nestačia," hovorí hlas v reklame.

Gillette si muži už nekúpia

Pod videom na Youtube sa vo veľkej miere nahromadili negatívne komentáre a tisícky mužov sa voči nej ohradili.

Mnohí z nich na sociálne siete napísali, že so značkou končia a už si nikdy jej produkty nekúpia. Niektorí reklamu označili za feministickú propagandu, prípadne násilie ironizovali.

Azda najčastejšie jej vyčítali to, že všetkých mužov zobrazuje ako násilníkov a že ide o patetický útok na maskulinitu. Mnohí preto vyzvali na jej bojkot, vrátane známeho televízneho moderátora Piersa Morgana.

Hoci negatívnych reakcií je nepomerne viac, našlo sa aj množstvo takých (a nielen v radoch žien), ktorí ju uvítali a jej myšlienku chválili.

Hlbší zmysel

Prečítajte si tiež: Nenávidia ženy a chcú ich genocídu. O čom je hnutie incelov?

Hoci v prípade takých veľkých značiek ako je Gillette ide primárne o dobre premyslený marketing a snahu predávať svoje produkty, snaha angažovať sa v spoločenských témach je čoraz evidentnejšia.

"Značkám už nestačí iba tak predávať produkt, zákazníci si vyžadujú aj nejaký hlbší zmysel - chcú ukázať, že sa za niečo dokážu postaviť," vysvetlil pre Guardian PR expert Mark Borkowski.

"Maskulinita je veľkou súčasťou značky Gillette a táto nová reklama uznáva, že nová generácia mužov prepracováva jej koncept a už viac nejde o klišé, akým bola kedysi," dodal.

Kampaň je podľa BBC súčasťou väčšieho projektu Building A Better Man, ktorého cieľom je odstrániť násilné správanie mužov a tiež neziskovej organizácie The Boys and Girls Club of America, ktorá pomáha mladým ľuďom zlepšiť svoje sociálne a komunikačné zručnosti.

Značka sa tiež zaviazala v najbližších troch rokoch prispieť sumou milión dolárov neziskovým organizáciám v USA, ktorých programy sú zamerané na inšpirovanie, vzdelávanie a pomoc mužom každého veku, aby sa stali vzormi pre budúce generácie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  7. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  9. Noerr advised on WebSupport deal
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 14 967
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 175
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 11 383
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 7 766
  5. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 420
  6. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 5 909
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 944
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 846
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 3 956
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 657

Hlavné správy zo Sme.sk

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

SVET

Analytik: Následky návratu džihádistov budeme cítiť ešte roky

Následky návratu džihádistov budeme cítiť ešte roky.

Dobré ráno

Dobré ráno: Smer ukázal Pellegrinimu, kto je šéf

Ako sa cez víkend zmenila situácia.

Neprehliadnite tiež

Karl Lagerfeld so speváčkou Lady Gaga.

Ako sa s partnerom rozprávať o psychických problémoch?

Svoj psychický stav by ste nemali tajiť.

Ilustračné foto.
Martha Gellhornová a Ernest Hemingway
Ilustračné foto.