SME
Streda, 21. apríl, 2021 | Meniny má ErvínKrížovkyKrížovky

Účinné cvičenie vtesnáte aj do minúty. Stačí len začať

Fyzická aktivita nemusí trvať neznesiteľne dlho.

Planking alebo pozícia dosky je vhodná na posilnenie telesného jadra.Planking alebo pozícia dosky je vhodná na posilnenie telesného jadra. (Zdroj: Unsplash / Ayo Ogunseinde)

Myslieť si, že jediná plnohodnotná fyzická aktivita je iba výkon, ktorý podáte za hodinu a pol vo fitnescentre, vás môže zabrzdiť v akejkoľvek športovej činnosti. Na dlhšie cvičenie možno nemáte čas, alebo sa skrátka neviete odhodlať cvičiť niekoľkokrát do týždňa.

Dobrou správou je, že to nie je nutné. Ak urobíte iba malé pohybové zmeny vo vašom dennom režime, môže to mať väčší dopad na vašu fyzickú kondíciu, než si myslíte.

Zdraví a fit totiž môžete byť aj vtedy, keď pravidelnému pohybu venujete hoci len minúty, a to pokojne aj doma alebo vonku.

SkryťVypnúť reklamu

Ako si rýchlo zacvičiť

Prečítajte si tiež: Osem tipov podľa vedy, ako čo najviac vyťažiť z cvičenia Čítajte 

„To, že zdravý životný štýl zaberie čas a peniaze, je bežný mýtus, ktorý nemôže byť ďalej od pravdy. Všetko, čo potrebujete, je priestor doma či v miestnom parku a pár minút času,“ hovorí pre The Telegraph tréner Scott Laidler.

Kľúčové je podľa neho byť činní hoci pomenej, no častejšie.

„Ak cvičíte správne a pravidelne, tak 20 minút intenzívneho cvičenia trikrát týždenne môže byť účinnejších než hodina behu,“ dodáva.

Zároveň platí, že akýkoľvek pohyb je lepší než žiaden, napríklad aj výmena výťahu za schody. Začať môžete, už keď máte hoci len pár minút času. Čo všetko sa dá stihnúť za krátky čas?

Tridsať sekúnd

Iba pol minúty vám postačí, aby ste si precvičili a posilnili telesné jadro, ktoré predstavujú svaly brucha, chrbta a panvy. To v prípade, že 30 sekúnd vydržíte v takzvanom "planku", teda v polohe dosky.

SkryťVypnúť reklamu

No pozor, nie je to také jednoduché, ako by sa mohlo zdať, najmä ak máte toto svalstvo oslabené a ochabnuté.

Pri polohe dosky však posilníte aj svoju flexibilitu a držanie tela. Toto cvičenie môžete robiť každý deň a časový interval postupne predlžovať.

Minúta

Aj vedci potvrdili, že minúta na dosiahnutie zdravotných benefitov postačí. Musí to však byť veľmi intenzívna minúta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5NZT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5NZT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  2. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  3. Flexibilita, nedielna súčasť činnosti logistického providera
  4. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  5. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  6. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  7. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  8. Volkswagen Touareg: Prvá liga za slušné peniaze
  9. Veľká jarná súťaž o cestu do Ománu
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  1. Viete ako na to, ak potrebujete silu a energiu?
  2. Viac ako polovica to zažila, hovoriť nechce nikto
  3. Niké Športovkyňa mesiaca si vybrala na podporu lyžiarske talenty
  4. 5 dôvodov, prečo si kupovať slovenskú zeleninu. Poznáte všetky?
  5. Kúpele Sliač sa pripravujú na liečbu post- Covidových pacientov
  6. BILLA rodičom radí, ako deťom pripraviť výživnú desiatu
  7. Investovanie sa tento rok oplatí
  8. Prečo McDonald's podniká kroky k udržateľným riešeniam?
  9. Ako môžete z vašej domácnosti spraviť zelenú domácnosť?
  10. V COOP Jednote aj počas pandémie vybavíte všetko
  1. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 24 879
  2. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 19 525
  3. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME 9 117
  4. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 198
  5. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 8 015
  6. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 7 510
  7. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 500
  8. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 7 414
  9. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 394
  10. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov 6 479
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Oslava pred súdnou sieňou po vynesení verdiktu.

Expolicajta usvedčili z vraždy.

1 h
Novú podobu Námestia Nežnej revolúcie určila architektonická súťaž. Jej víťazom sa stal návrh od nemeckých architektov LOIDL.

Vracajú sa architektonické súťaže.

14. apr
Ilustračná fotografia.

Zverejnili novú mapu okresov.

4 h
Slovenskí fanúšikovia počas EURO 2016.

Nová európska liga urobí z futbalu bezduchú šou s rentou oligarchom.

6 h
Cynická obluda

O covide a Smere

Ak by sa voľby konali dnes, podľa prieskumov nás čaká veľmi nebezpečná druhá vlna.