SME
Štvrtok, 24. jún, 2021 | Meniny má JánKrížovkyKrížovky

Účinné cvičenie vtesnáte aj do minúty. Stačí len začať

Fyzická aktivita nemusí trvať neznesiteľne dlho.

Planking alebo pozícia dosky je vhodná na posilnenie telesného jadra.Planking alebo pozícia dosky je vhodná na posilnenie telesného jadra. (Zdroj: Unsplash / Ayo Ogunseinde)

Myslieť si, že jediná plnohodnotná fyzická aktivita je iba výkon, ktorý podáte za hodinu a pol vo fitnescentre, vás môže zabrzdiť v akejkoľvek športovej činnosti. Na dlhšie cvičenie možno nemáte čas, alebo sa skrátka neviete odhodlať cvičiť niekoľkokrát do týždňa.

Dobrou správou je, že to nie je nutné. Ak urobíte iba malé pohybové zmeny vo vašom dennom režime, môže to mať väčší dopad na vašu fyzickú kondíciu, než si myslíte.

Zdraví a fit totiž môžete byť aj vtedy, keď pravidelnému pohybu venujete hoci len minúty, a to pokojne aj doma alebo vonku.

SkryťVypnúť reklamu

Ako si rýchlo zacvičiť

Prečítajte si tiež: Osem tipov podľa vedy, ako čo najviac vyťažiť z cvičenia Čítajte 

„To, že zdravý životný štýl zaberie čas a peniaze, je bežný mýtus, ktorý nemôže byť ďalej od pravdy. Všetko, čo potrebujete, je priestor doma či v miestnom parku a pár minút času,“ hovorí pre The Telegraph tréner Scott Laidler.

Kľúčové je podľa neho byť činní hoci pomenej, no častejšie.

„Ak cvičíte správne a pravidelne, tak 20 minút intenzívneho cvičenia trikrát týždenne môže byť účinnejších než hodina behu,“ dodáva.

Zároveň platí, že akýkoľvek pohyb je lepší než žiaden, napríklad aj výmena výťahu za schody. Začať môžete, už keď máte hoci len pár minút času. Čo všetko sa dá stihnúť za krátky čas?

Tridsať sekúnd

Iba pol minúty vám postačí, aby ste si precvičili a posilnili telesné jadro, ktoré predstavujú svaly brucha, chrbta a panvy. To v prípade, že 30 sekúnd vydržíte v takzvanom "planku", teda v polohe dosky.

SkryťVypnúť reklamu

No pozor, nie je to také jednoduché, ako by sa mohlo zdať, najmä ak máte toto svalstvo oslabené a ochabnuté.

Pri polohe dosky však posilníte aj svoju flexibilitu a držanie tela. Toto cvičenie môžete robiť každý deň a časový interval postupne predlžovať.

Minúta

Aj vedci potvrdili, že minúta na dosiahnutie zdravotných benefitov postačí. Musí to však byť veľmi intenzívna minúta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5NZT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5NZT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Holenie je umenie. A vy môžete byť jeho majstrom
  2. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Vedci z BMC SAV vo vlakoch nový koronavírus nenašli
  5. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania
  6. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  7. Výber auta na lízing môže byť slobodnejší, ako ste si mysleli
  8. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  9. Vážení poslanci, to naozaj?
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. V 95-tom sme netušili, že dnes budú naše prístroje zachraňovať
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Pôžička s výraznou zľavou z úroku? Vieme, kde ju nájdete
  4. Vážení poslanci, to naozaj?
  5. Koniec čakania na kuriéra
  6. Čo by som urobil inak, keby som znovu staval dom?
  7. Prvé mesiace 2021 vzrástol počet susedských sporov
  8. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  9. Václav Vydra: Ako nedostať pokutu v úseku kde je meraná rýchlosť
  10. Česi vynašli revolučné tričká, na ktorých nie je vidieť pot
  1. Je lepšie zobrať si rozkladateľný obal alebo vytriediť plastový? 10 484
  2. Dovolenka v Chorvátsku: stavte na overenú a obľúbenú klasiku 8 644
  3. Dream job pre programátorov: Silicon Valley na Slovensku 6 656
  4. Stiahnite si stovky e-kníh 5 908
  5. Viete, čo jete, keď si kupujete pečivo dopečené v predajni? 4 478
  6. Developer Slnečníc postaví bývanie pri lese. S bazénom aj fitkom 3 522
  7. Kde sa dá elektromobil nabiť a za koľko? Veľký prehľad nabíjania 3 036
  8. Nový Volkswagen Polo je najšikovnejšie malé auto 2 987
  9. Crème de la crème po slovensky 2 851
  10. Ako ochrániť svoje peniaze pred infláciou 2 776
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 391-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 12 502 obetí.


a 5 ďalší 10 h
Kľúčovou zbraňou proti delta variantu koronavírusu je zaočkovanie obidvoma dávkami vakcíny.

Aktuálne je na Slovensku zaočkovaných 26 percent obyvateľstva.


13 h

Neprehliadnite tiež

Anna Grusková

Anna Grusková o príprave a vzniku inscenácie Demokratka Erža.


18 h
Alžbeta Göllnerová – Gwerková v pracovni

Život Alžbety Gwerkovej fascinuje vedcov aj divákov.


18 h
Jana Jankovičová počas jednej z disciplín v rybolovnej technike.

Jana Jankovičová sa venuje netradičnému športu.


19 h
Palacinky z ryžovej a pohánkovej múky.

Pozrite si recepty na palacinky aj koláč


21 h