SME
Sobota, 24. október, 2020 | Meniny má KvetoslavaKrížovkyKrížovky

Účinné cvičenie vtesnáte aj do minúty. Stačí len začať

Fyzická aktivita nemusí trvať neznesiteľne dlho.

Planking alebo pozícia dosky je vhodná na posilnenie telesného jadra.Planking alebo pozícia dosky je vhodná na posilnenie telesného jadra. (Zdroj: Unsplash / Ayo Ogunseinde)

Myslieť si, že jediná plnohodnotná fyzická aktivita je iba výkon, ktorý podáte za hodinu a pol vo fitnescentre, vás môže zabrzdiť v akejkoľvek športovej činnosti. Na dlhšie cvičenie možno nemáte čas, alebo sa skrátka neviete odhodlať cvičiť niekoľkokrát do týždňa.

Dobrou správou je, že to nie je nutné. Ak urobíte iba malé pohybové zmeny vo vašom dennom režime, môže to mať väčší dopad na vašu fyzickú kondíciu, než si myslíte.

Zdraví a fit totiž môžete byť aj vtedy, keď pravidelnému pohybu venujete hoci len minúty, a to pokojne aj doma alebo vonku.

SkryťVypnúť reklamu

Ako si rýchlo zacvičiť

Prečítajte si tiež: Osem tipov podľa vedy, ako čo najviac vyťažiť z cvičenia Čítajte 

„To, že zdravý životný štýl zaberie čas a peniaze, je bežný mýtus, ktorý nemôže byť ďalej od pravdy. Všetko, čo potrebujete, je priestor doma či v miestnom parku a pár minút času,“ hovorí pre The Telegraph tréner Scott Laidler.

Kľúčové je podľa neho byť činní hoci pomenej, no častejšie.

„Ak cvičíte správne a pravidelne, tak 20 minút intenzívneho cvičenia trikrát týždenne môže byť účinnejších než hodina behu,“ dodáva.

Zároveň platí, že akýkoľvek pohyb je lepší než žiaden, napríklad aj výmena výťahu za schody. Začať môžete, už keď máte hoci len pár minút času. Čo všetko sa dá stihnúť za krátky čas?

Tridsať sekúnd

Iba pol minúty vám postačí, aby ste si precvičili a posilnili telesné jadro, ktoré predstavujú svaly brucha, chrbta a panvy. To v prípade, že 30 sekúnd vydržíte v takzvanom "planku", teda v polohe dosky.

SkryťVypnúť reklamu

No pozor, nie je to také jednoduché, ako by sa mohlo zdať, najmä ak máte toto svalstvo oslabené a ochabnuté.

Pri polohe dosky však posilníte aj svoju flexibilitu a držanie tela. Toto cvičenie môžete robiť každý deň a časový interval postupne predlžovať.

Minúta

Aj vedci potvrdili, že minúta na dosiahnutie zdravotných benefitov postačí. Musí to však byť veľmi intenzívna minúta.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5NZT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5NZT na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Vitajte v postapokalyptickom svete
  2. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  3. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  4. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  5. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  6. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  7. Kupujte originálne tonerové kazety HP
  8. Investície s fixným ročným výnosom od 6 % do 8 %
  9. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  10. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  1. Tesco prináša zákazníkom potraviny za každých okolností
  2. Vedeli ste, že jablká majú svoj medzinárodný deň?
  3. Zostáva už len 7 dní na predloženie žiadosti o grant
  4. Svet môžeme zlepšiť dobrými skutkami
  5. O levočský „nanozázrak“ sa zaujíma európsky trh
  6. Najnovšie technológie a inovácie na Gemeri? Normálka
  7. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  8. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  9. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí
  10. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  1. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 17 548
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 625
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte? 13 061
  4. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 12 032
  5. Ako pracujú horskí nosiči? Vstávajú ráno o štvrtej 11 852
  6. Pracujete v IT? Táto slovenská firma neustále prijíma ľudí 11 465
  7. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 10 523
  8. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 751
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 642
  10. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 9 607
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Hrozby zabrali, ľudia prišli. Oravčania stáli v radoch už pred testovaním

Tri a pol percentám doteraz testovaných odhalili nákazu.

Čakanie na testovanie na Orave.
Hornádska ulica v Krompachoch v piatok 10. apríla.

Život na Slovensku sa opäť obmedzuje, začína sa miernejší lockdown (prehľad)

Zákaz vychádzania sa netýka cesty do práce, na Orave a v Bardejove treba i test.

Ilustračné foto.