SME

Všetci chceme, aby nás v práci mali radi. Čomu pomáha kancelárska popularita?

Čo urobiť, aby ste boli obľúbení?

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Pexels.com)

Možno ich tiež poznáte. Všetci ich majú radi, chcú sa s nimi rozprávať, volajú ich na obedy alebo na poobednú cigaretu, zdá sa, že sú hviezdami firemných večierkov, s každým si podávajú ruky a vymieňajú úsmevy. Obľúbení kolegovia.

Popularita je stále tak trocha záhadným aspektom medziľudskej interakcie a nie je iba fenoménom, ktorý zohrával dôležitú úlohu kedysi dávno na strednej či vysokej škole. Odborníci tvrdia, že váš úspech závisí aj od toho, nakoľko populárni ste v dospelom veku - konkrétne na pracovisku.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto ohľade prívlastok chápu ako akceptáciu a prijatie vaším okolím, v ktorom je ústredným motívom ľudská osobnosť a pozícia v rámci skupiny. No prečo je popularita kľúčovým aspektom ku šťastiu a ako môže práve v práci prispieť k úspechu jednotlivca aj celej skupiny?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ste populárni? Môžete zarobiť viac

"Aj v dospelom veku záleží na našej pozícii v rámci spoločenskej hierarchie viac, ako by sme si mysleli, alebo než by sme dúfali, že bude," hovorí pre Huffington Post Mitch Prinstein, profesor psychológie z Univerzity v Severnej Karolíne.

Namiesto slova popularita však používa iné termíny - sympatickosť a status. Prvé slovo určuje schopnosť človeka vytvárať u iných pocit dôležitosti, hodnoty a šťastia, to druhé je určené práve mocou, vplyvom a viditeľnosťou, ktorú človek má.

SkryťVypnúť reklamu

Ak si myslíte, že pri oboch ide najmä o dobrý pocit z vysokého umiestnenia v hierarchii medziľudských vzťahov, nie je to také jednoduché. Postavenie v skupine má totiž veľký vplyv aj na samotný pracovný úspech, na čo poukazujú výskumy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5NCE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Práca

Práca za barom patrí medzi vysokoškolákmi k obľúbeným brigádam.

Nezamestnanosť v Únii celkovo klesla, najlepšie je na tom Holandsko.


SITA 1
Bitcoin padol na najnižšiu úroveň za viac ako tri mesiace.

Vyhliadky ekonomiky eurozóny sú pochmúrne.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 032
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 629
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 879
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 679
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 290
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 827
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 247
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 146
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 218
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 325
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 291
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 169
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 889
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 801
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 028
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 580
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu