SME

Všetci chceme, aby nás v práci mali radi. Čomu pomáha kancelárska popularita?

Čo urobiť, aby ste boli obľúbení?

Ilustračné foto.Ilustračné foto. (Zdroj: Pexels.com)

Možno ich tiež poznáte. Všetci ich majú radi, chcú sa s nimi rozprávať, volajú ich na obedy alebo na poobednú cigaretu, zdá sa, že sú hviezdami firemných večierkov, s každým si podávajú ruky a vymieňajú úsmevy. Obľúbení kolegovia.

Popularita je stále tak trocha záhadným aspektom medziľudskej interakcie a nie je iba fenoménom, ktorý zohrával dôležitú úlohu kedysi dávno na strednej či vysokej škole. Odborníci tvrdia, že váš úspech závisí aj od toho, nakoľko populárni ste v dospelom veku - konkrétne na pracovisku.

SkryťVypnúť reklamu

V tomto ohľade prívlastok chápu ako akceptáciu a prijatie vaším okolím, v ktorom je ústredným motívom ľudská osobnosť a pozícia v rámci skupiny. No prečo je popularita kľúčovým aspektom ku šťastiu a ako môže práve v práci prispieť k úspechu jednotlivca aj celej skupiny?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ste populárni? Môžete zarobiť viac

"Aj v dospelom veku záleží na našej pozícii v rámci spoločenskej hierarchie viac, ako by sme si mysleli, alebo než by sme dúfali, že bude," hovorí pre Huffington Post Mitch Prinstein, profesor psychológie z Univerzity v Severnej Karolíne.

Namiesto slova popularita však používa iné termíny - sympatickosť a status. Prvé slovo určuje schopnosť človeka vytvárať u iných pocit dôležitosti, hodnoty a šťastia, to druhé je určené práve mocou, vplyvom a viditeľnosťou, ktorú človek má.

SkryťVypnúť reklamu

Ak si myslíte, že pri oboch ide najmä o dobrý pocit z vysokého umiestnenia v hierarchii medziľudských vzťahov, nie je to také jednoduché. Postavenie v skupine má totiž veľký vplyv aj na samotný pracovný úspech, na čo poukazujú výskumy.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každé 4 týždne.
Pošlite SMS s textom C5NCE na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.

Práca

Ilustračné foto.

Naďalej sa drží blízko historického minima.


TASR 1
Ilustračné foto

Väčšia flexibilita zvyšuje efektivitu práce.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok na odľahlom severe
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  4. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  5. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  6. Andrej Viceník, VÚB: Samosprávy potrebujú partnera, nielen banku
  7. Keď sa z brigády stane kariéra
  8. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky
  1. Projekt, ktorý mení životy tisícke slovenských pacientov
  2. Od Araratu po Karibik. Tieto zájazdy prebudia chuť objavovať
  3. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú.
  4. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti
  5. TIPOS pokračuje v spolupráci s Bratislavou
  6. IMPERIAL Gold… viac ako zlato...
  7. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia
  8. Úspech firemnej elektromobility: eFleet Day 2025 Truck&Bus&Van
  1. Odchod detí je veľký zlom, sloboda je často len ilúzia 9 946
  2. Keď sa z brigády stane kariéra 5 263
  3. Na trhu kúpite datle aj ťavu. Maroko má vlastný púštny Hollywood 2 893
  4. Pacienti s akútnou myeloidnou leukémiou čakajú na moderné lieky 2 458
  5. Firma z Nitry robí miliónové projekty pre Teslu či TikTok 1 979
  6. Cédečka sa predávali ako teplé rožky. Prežili, lebo predvídajú. 1 460
  7. Fanúšikov dostanú na zápas 5 minút pred výkopom 1 424
  8. Po oslavách storočnice sa košický maratón pozerá do budúcnosti 1 371
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Matúš Radusovsky: Bezpečnosť medu: Pravda o teple, kove a skladovaní
  2. Igor Múdry: Kyslá kapustička
  3. Matúš Radusovsky: Nie je med ako med: v rozmanitosti sa skrýva jeho sila
  4. Zdravotní Klauni: Zdravotná klaunka: Keď si nasadíme na tvár červený nos, pozeráme sa na svet inak
  5. Janka Bittó Cigániková: Klamstvá o interrupciách. Naleteli ste aj vy?
  6. Andrea Podešvová: Je nevera vždy zrada, alebo niekedy len volanie o pomoc?
  7. Tomáš Mikloško: 8 prekvapivých faktov o vzťahoch, ktoré zmenia váš pohľad na lásku
  8. Zdravotní Klauni: Otec, bezpečný prístav dieťaťa v nemocnici
  1. Peter Franek: Zlá správa pre Uhríka s Mazurekom. 17 868
  2. Ivan Čáni: Súdruh Fico, ďakujem! Vďaka vám nezomriem sprostý ani naivný. 16 369
  3. Rado Surovka: Kto zožral Ficovu návnadu ? 14 236
  4. Radko Mačuha: Muž, ktorý nehajloval. 13 538
  5. Jan Dermek: 26.9. - Sviatok svätého Farizeja 12 526
  6. Monika Albertiová: Konsolidácia? Ľudia nemajú čo žrať, a Kuffa? Ide sa na gardistov hrať! 9 349
  7. Marian Faktor: Pravda o tom, kto zderie pracujúcich a kde naozaj skončia ich zdravotné odvody 5 904
  8. Rado Surovka: Vám, v parlamente, už naozaj hrabe.... 5 279
  1. Marian Nanias: "Tí zlí Bruselskí úradníci....."
  2. Dušan Koniar: Za čem númera? vsjo jásno
  3. Roman Kebísek: Povstalec Šulek pred popravou r. 1848 poslal pozdrav sestre – starej mame Štefánika
  4. Dušan Koniar: Kam by chcel, tam ho nepozvú. Kam áno, tam nejde
  5. Věra Tepličková: Tam, kde ide o korytá, budúcnosť je neurčitá
  6. Dušan Koniar: Predčasniatka, kávičkári ako ja (Kávička na malíčka 2025)
  7. Marian Nanias: Dopláca Slovensko na členstvo v EÚ, alebo získava?
  8. Věra Tepličková: Viac šťastia ako rozumu
SkryťZatvoriť reklamu