Otvára skriňu a prezerá si mamino oblečenie. Dotýka sa šiat, vyberá tie najkrajšie a pred zrkadlom ich prikladá k vlastnému telu.
Práve vtedy však do bytu vchádza otec a atmosféra zhustne. Ženské šaty totiž drží jeho dospievajúci syn.
Jedna z najvýraznejších osobností slovenskej módy, Fero Mikloško, sa rozhodol svoju módnu tvorbu prezentovať aj prostredníctvom provokatívneho krátkeho filmu s názvom The Gift, ktorý otvára aj citlivú a na Slovensku sále tabuizovanú tému inakosti.
Na malom priestore sa odohráva boj mladého človeka so sebou samým aj rodinná dráma so šťastným koncom.
Darujte rešpekt. Darujte lásku
Film ukazuje priepasť medzi otcom a jeho synom bez slov na pozadí hudby Jána Čechtického. Dospievajúci syn objavuje svoje ja a túži sa obliekať do ženských šiat, no otec nie je schopný túto časť synovej osobnosti prijať.

Až po jeho úteku z domu a úzkosti, ktorú rodičia prežívajú, sa otcova drsná stránka zlomí. Keď sa napokon syn vráti domov, v izbe ho čaká dar. Nejde však len o šaty, ale najmä o rešpekt a lásku.
„V centre nášho diania je boj mladého queer chalana ani nie tak so samým sebou, ako so strachom z nepochopenia zo strany otca, ktorý však nie je slepý a vidí, čo sa s jeho jediným synom deje.
Sú to práve otcovia, ktorí sú pre mnohých LGBT ľudí strašiakom. Som vďačný za všetkých otcov, ktorí vedia rozmanitosti života čeliť chlapsky a svoje deti milujú bez hraníc,“ hovorí o filme The Gift Fero Mikloško, ktorý sa na filme podieľal ako producent.
Špeciálne pre potreby filmu navyše navrhol šaty, do ktorých sa hlavný hrdina oblieka v závere filmu.
Fashion filmy sú na vzostupe
Scenár filmu napísal Ďuro Bartoš a réžie sa ujal Roman Valent. Obaja tvorcovia sa pohybujú predovšetkým v oblasti reklamy, a tak sa im podarilo vytvoriť štýlový film, ktorý aj na malej ploche vytvára plnohodnotný príbeh.

Krátka snímka, ktorá vnikla v spolupráci s kreatívnou agentúrou Oliver Agency, pôsobí veľmi štýlovo, čisto a moderne.
Do veľkej miery za to môžu aj špecifické a veľmi fotogenické miesta, na ktorých film vznikal.
Príkladom je na strecha Slovenského rozhlasu, ktorá ponúka unikátne výhľady na Bratislavu alebo legendárny Luna bar.
Fashion filmy sa čoraz častejšie používajú ako efektívny spôsob, akým menšie, ale aj veľké značky upozorňujú na svoje produkty, pričom do veľkej miery využívajú najmä virálne prostredie sociálnych sietí.
Svoju úlohu však zohrávajú aj festivaly, ktoré sa čoraz častejšie špecializujú práve na tento typ snímok.

Fashion film, ktorý presahuje módny priemysel
Prednedávnom na medzinárodnom festivale NÒT FILM FEST zabodoval slovenský fashion film s názvom Mirage.

Podobné ambície majú aj tvorcovia snímky The Gift a plánujú ju prihlásiť na viacero festivalov. Nechcú sa však zameriavať len na kategóriu fashion filmov.
Keďže sa svojou témou dotýka aj témy ľudských práv a identity, svoje miesto by si film mohol nájsť aj na festivaloch venujúcich sa komunite LGBT.
Aj tento typ otvorenosti sa čoraz častejšie stáva témou kampaní veľkých módnych domov. Vo februári tohto roku napríklad módna značka Burberry doplnila na svoje ikonické káro Nova dúhový pruh, ktorým dávala najavo podporu LGBT komunite.
V kampani potom zobrazila dvoch bozkávajúcich sa mužov a otvorene sa postavila na stranu gayov, lesieb, bisexuálov a transgender osôb.
Slovenský fashion film The Gift sa dá v našom prostredí považovať za rovnako odvážny a potrebný krok.