Máte obsahovú agentúru, blog, ste „mamou blogerov“. Aká bola cesta k vašej súčasnej práci?
Sama som si založila blog v roku 2014 a až v tom momente som si začala všímať ostatných blogerov.
Všetci sme sa navzájom pozorovali, ja som začala niektorých foodblogerov sledovať na sociálnych sieťach, reagovala som na ich prácu, spájala nás láska k jedlu a časom som si našla aj spriaznené duše.

Sledovala som najmä slovenské blogerské prostredie, zo zahraničia som si všímala pár ikon, ktoré už získali celosvetový úspech ako Jamie Oliver či Nigella Lawson.
Uvedomila som si, že blogeri vo všeobecnosti blogujú vo voľnom čase, bez nároku na honorár, nemajú za to žiadnu odmenu, dovoľujú publiku využívať svoje informácie bez toho, aby sa im za ne, až na pár výnimiek, niekto poďakoval.
Zbystrila som pozornosť, keď sa v Česku prvýkrát konalo podujatie Blogerka roka. V agentúre, v ktorej som vtedy pracovala, sme začali premýšľať nad väčším využívaním influencerov, známych osôb, ktoré majú vo svete médií určitý vplyv, v rámci spolupráce s našimi klientmi.
Zázrakom sa zo dňa na deň uvoľnila webová doména Blogerroka.sk, tak som ju ihneď kúpila.
Moja šéfka a môj muž ma vtedy veľmi podržali a podporili. Začala som mapovať, kto na Slovensku bloguje a čomu sa venuje, uvažovala som, ako to rozbehnúť. V máji 2016 boli vyhlásení a ocenení prví top slovenskí blogeri.
Jana Malaga
- založila a organizuje súťaž Bloger roka® a tiež unikátny projekt Asociácia blogerov, ktorý vzdeláva a spája viac ako 160 slovenských blogerov.
- Riadi obsahovú agentúru Content agency, ktorá sa zameriava na nastavenie obsahovej stratégie i spoluprácu so slovenskými a českými influencermi.
- V roku 2014 založila blog foodblogerka.sk a tento rok vydala svoju prvú knihu s receptami pre deti.
- V minulosti pracovala v PR oblasti, mimovládnej organizácii aj v politickej sfére.
Bloger, influencer, instagramer, pojmov je veľa a môžu byť mätúce. Kto je vlastne bloger?
Bloger je pojem, ktorý sme si aj my v rámci súťaže Bloger roka® museli zadefinovať. Je to človek, ktorý vytvára autentický obsah a združuje ho pod webovou stránkou, ktorá má unikátnu adresu.
Môže blogovať aj na platforme väčších médií, ale jeho obsah musí byť chronologicky rozdelený do viacerých príspevkov. Má odkryť svoju identitu, práve vtedy je úspešný.
Keď blogeri nechajú verejnosť nahliadnuť do svojho súkromia, je to len výhoda. Tieto pravidlá uvádzame aj na webovej stránke súťaže. Chceme verejnosť aj blogerov trochu vychovávať a učiť, ako by malo blogovanie vyzerať.

A aká je situácia na slovenskom blogerskom trhu?
Zaujímavé je, že oproti Českej republike je na Slovensku oveľa viac blogerov a každý rok sa to mení a meníme aj kategórie v rámci súťaže.
V prvom ročníku sme mali ako kategórie napríklad IT & inovácie a Ekonomika, Spoločnosť & biznis, v ďalšom sme ich však spojili, lebo ľudí, ktorí sa venujú týmto témam, ubudlo. V druhom ročníku sme zas príklad pridali video blogerov.
V poslednom štvrtom ročníku sme zas pridali kategóriu Mama. Na Slovensku prevažujú blogeri, ktorí sa venujú vareniu, móde, kráse a cestovaniu.
Vyzerá to tak, že oblasti záujmu blogerov smerujú skôr k lifestylu. Nie je smutné, že ľudia nemajú záujem o politiku, ekonomiku a preferujú ľahšie témy?