Len málo domácich prác vyvoláva toľko emócií ako práve žehlenie. Na jednej strane v mnohých ľuďoch pretrváva predstava, že správne udržiavaný domov je ten, ktorý sa pýši naškrobenými a vyžehlenými obrusmi a v ktorom sa žehlí aj posteľná bielizeň.
Na druhej strane je zrejmé, že ľudia žehlenie neznášajú a hodiny strávené za žehliacou doskou považujú za stratený čas.
Otrava alebo meditácia
Minuloročný britský prieskum, ktorý sa zameral na popularitu jednotlivých domácich prác, ukázal žehlenie ako najmenej populárnu aktivitu.

Nemá ju rada až polovica respondentov a v obľube ju má len 16 percent opýtaných. Pre porovnanie druhou a treťou nepopulárnou činnosťou bolo upratovanie domu a vynášanie odpadkov.
Veľkej popularite sa naopak teší varenie, organizovanie vecí a vysávanie.
Nič však nie je čiernobiele a ani k žehleniu netreba byť nespravodliví. Treba uznať, že stále existuje dostatok fanúšikov a ľudí, ktorí sa o túto činnosť intenzívne zaujímajú.
Video tutorialy o žehlení konkrétnych odevov, najmä pánskych košieľ a nohavíc, majú na YouTube milióny videní a nájdu sa medzi nimi aj také, ktoré túto činnosť povyšujú na meditatívnu aktivitu. Na žehlenie sa dokonca dá dívať aj z pohľadu vedy.