SME
Streda, 17. august, 2022 | Meniny má Milica

Bradatá modelka ukazuje inú ženskú krásu a provokuje výzorom

Má syndróm polycystických vaječníkov.

Je britskou modelkou, aktivistkou za hnutie body positivity, bojovníčkou proti šikane a motivátorkou. Má 27 rokov, žije v Londýne a na tvári má niečo, čím sa zásadne líši od bežných žien – niekoľko centimetrov dlhú a hustú bradu.

Porast, pre ktorý Harnaam Kaur v mladosti šikanovali a ktorý ju doviedol až k myšlienkam na samovraždu, je dnes zdrojom jej sebavedomia a hlavným predmetom jej profesionálnej kariéry.

Moje telo, moje pravidlá

Keď mala Harnaam dvanásť rokov, diagnostikovali jej takzvaný syndróm polycystických vaječníkov. Ide o stav hormonálnej nerovnováhy, ktorý okrem cýst na vaječníkoch sprevádzajú príznaky ako nepravidelná menštruácia, kožné výrastky, ale tiež nadmerné ochlpenie tela vrátane toho na tvári.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Nazývajú ju najškaredšou modelkou na svete. Melanie Gaydos však rúca bariéry Čítajte 

„Roky a roky som si prechádzala tým, že sa mi vysmievali za môj výzor, šikanovali ma, vylučovali a pohŕdali mnou. No v šestnástich som sa rozhodla, že sa skrátka začnem mať rada a svoju bradu si nechám,“ nechala sa počuť Instagramová hviezda, ktorá sa roky snažila ochlpenie na tvári odstraňovať.

Toto rozhodnutie považuje za fyzický aj metaforický zdvihnutý prostredník spoločnosti, čím chce povedať, že sa nebude riadiť jej pravidlami o kráse. Na to má svoje vlastné.

„Moje telo, moje pravidlá. Žijem si svoj život podľa vlastných pravidiel a tým, že si nechám narásť dlhú bradu, ukážem, že kašlem na patriarchálne štandardy. Som šťastná, že som sama sebou,“ povedala Harnaam pre Bustle.

Vyhrážky smrťou

Svoju bradu považuje mladá aktivistka za požehnanie. No napriek tomu sa aj dnes stáva častým terčom slovných útokov.

Dočítajte tento článok
s predplatným SME.sk.
Predplatné si môžete kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  2. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  3. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  4. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  5. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane
  6. Energetici prinavrátia Pečnianskemu lesu pôvodnú biodiverzitu
  7. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur
  8. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku
  1. 365.bank si naďalej upevňuje svoju pozíciu plnoformátovej banky
  2. FoodCycler definitívne skoncuje s muškami v kuchyni
  3. Nadácia COOP Jednota pomáha dlhodobo chorým pacientom
  4. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu
  5. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur
  6. Auto bez čakania? VW T-Cross môžete mať hneď a aj so zľavou
  7. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás
  8. Toto sú výhody, ktoré majú prémioví predplatitelia na SME.sk
  1. Zdravotná poisťovňa zostala prekvapená. Zaplatila už 30 mil. eur 27 687
  2. Domčeky trulli mali byť dočasným bývaním v snahe neplatiť dane 22 484
  3. Najbohatšie mesto v stredoveku, divoký západ na Slovensku 16 605
  4. Kam príde, tam vypredá. Nitran vymýšľal vlastný cider dva roky 16 416
  5. Kupón na cestu do Thajska, USA a Vietnamu so zľavou 888 eur 7 614
  6. Pixel Federation nikdy nezarobil ako cez pandémiu 3 590
  7. Nie som superman, ale viem, že Prešov má na to byť supermestom. 3 564
  8. Radi si veci vyrábate sami? Tento nový časopis je pre vás 2 639
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Kollár, Holý a Krajniak predstavujú cenovú mapu nájomných bytov

Sme rodina predstavila cenové mapy.


7 h

Nedostatok a veľký dopyt zvyšujú ceny suroviny a ohrozuje aj teplárne.


12 h
Peter Schutz.

Generácia postmečiarovskej obnovy bola o tri poschodia dospelejšia a kvalitnejšia.


12 h
Ranný brífing SME

Prečítajte si najdôležitejšie správy.


4 h

Blogy SME

  1. Imunoblog: Poranenia, nehody a úrazy u detí - možné komplikácie a riešenia.
  2. Unicef Slovensko: Šťastné stretnutia rodín po odlúčení v dôsledku vojny
  3. Juraj Halička: Zamerané na sivý zákal
  4. Bratislavské dobrovoľnícke centrum: Hranie spoločenských hier ako prostriedok výchovy detí
  5. Peter Rúfus: Priateľstvo medzi mužom a ženou
  6. Monika Nagyova: Výhody emočného prejedania sa
  7. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Špaldová varená kysnutá knedľa
  8. Roman Daniel Baranek: Varíme s Medveďom - Majonézová zapekačka
  1. Jozef Drahovský: Priechod na druhý svet je v Bratislave 17 433
  2. Milan Pilip: Čaká nás rozvrat spoločnosti ak nezasiahneme proti konšpirátorom 7 152
  3. Peter Gregor: Cena slobody sa vždy počíta iba v stratených ľudských životoch. 5 801
  4. Post Bellum SK: Dovolenka v Juhoslávii ako príležitosť na emigráciu 4 153
  5. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu. 3 948
  6. Pavel Macko: Máme ľutovať podnikateľa Hambálka alebo vojnové obete jeho kumpánov? 3 909
  7. Tomáš Harustiak: Kto šetrí ma za tri / Ako vyžiť z minimálnej mzdy ? / Dá sa vyžiť z minimálnej mzdy ? / Prečo Slováci nemajú peniaze / Ako vyžiť z dôchodku / 3 797
  8. Roman Kebísek: Jánošík prepadával ľudí na cestách vyše roka. Od jesene 1711 do zimy 1712/3 3 764
  1. Jiří Ščobák: Fungujú sankcie proti Rusku? Nečaká krach aj nás?
  2. Monika Nagyova: Moja babka zažila kvôli podvodníkom trýznivé minúty, ktoré by neželala nikomu.
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 45. - Arktída - Posledná plavba lode Karluk 3/3 - Návrat do civilizácie, 1914
  4. Jiří Ščobák: Kde dnes môžeme ušetriť? Znížiť spotrebu a náklady?
  5. Jiří Ščobák: Proč bychom si měli zapamatovat jméno Anna Chadimová? Co nám po ní zůstalo?
  6. Martina Hilbertová: Márnivé dcéry z Bratislavy: Ružinovská televízia - pod kontrolou politikov
  7. Jiří Ščobák: Krásne a zaujímavé historické poistné zmluvy: Existovala aj čisto slovenská poisťovňa? A čo bola „zmluva odvážna“?
  8. Monika Nagyova: O žene, ktorá milovala rúško
SkryťZatvoriť reklamu