SME
Streda, 16. október, 2019 | Meniny má Vladimíra

Dotýkajte sa vlastného tela, odkazuje ženám nahá Serena Williamsová

Tenistka šíri osvetu o rakovine.

Loading

...

Na tmavom pozadí sa najskôr zjaví len jej tvár. Príjemným, trochu zastretým hlasom začne okamžite spievať známu skladbu austrálskej skupiny Divinyls s názvom I Touch Myself.

Záber sa postupne rozširuje a na videu nie je vidno len jej tvár, ale aj krk a hruď. Nahé prsia si žena zakrýva rukami. Spiev ukončí vetou Think I would die if you were to ignore me – Myslím, že by som mohla zomrieť, ak by si ma ignoroval.

Len jeden deň po uverejnení na Instagrame má video takmer dva milióny videní. Spievajúca žena je totiž tenistka Serena Williamsová.

Článok pokračuje pod video reklamou

Hit o masturbácii zvyšuje povedomie o rakovine

Video je súčasťou osvetového projektu s názvom I Touch Myself, ktorý vznikol na počesť zosnulej speváčky Chrissy Amphlettovej zo skupiny Divinyls. Amphlettová zomrela v roku 2013, keď ako 53-ročná prehrala boj s rakovinou prsníka.

Prečítajte si tiež: Smiali sa jej, že je muž. Serena Williamsová je však dôležitá aj v móde Čítajte 

Jej skladba I Touch Myself vznikla v roku 1990 a pôvodne bola myslená ako provokatívna skladba o ženskej sexualite a masturbácii. Celosvetový hit raných deväťdesiatych rokov má však aj iný rozmer.

To, že by sa ženy mali dotýkať seba aj inak ako sexuálne, dali najavo viaceré austrálske speváčky, ktoré sa pripojili ku kampani. Od roku 2014 je hymnou prevencie rakoviny prsníka.

Najnovšie do kampane vstúpila aj slávna tenistka. „Áno, vykročila som zo svojej komfortnej zóny. Ale chcela som to urobiť, pretože ide o problém, ktorý postihuje všetky ženy všetkých farieb na celom svete. Včasná detekcia je kľúčová – zachráni množstvo životov. Dúfam, že to pre ženy bude pripomenutie,“ uviedla Williamsová na svojom Instagrame.

Hoci je spevácky výkon profesionálnej športovkyne pre mnohých prekvapením, nie je to po prvý raz, čo sa tenistka predstavila v podobnej úlohe. V minulosti už účinkovala napríklad v klipe Sorry speváčky Beyoncé.

Loading

...

Október je mesiac boja proti rakovine prsníka

Súčasťou osvetového projektu I Touch Myself je napríklad aj limitovaná edícia podprseniek značky Berlei s názvom Chrissy. Stopercentný zisk z predaja tejto bielizne bude určený na podporu organizácie Breast Cancer Network Australia, ktoré podporuje prevenciu a včasnú diagnostiku ochorenia.

Prečítajte si tiež: Obrázok s citrónmi učí ženy rozpoznať rakovinu prsníka Čítajte 

Mesiac október už tradične patrí boju proti rakovine prsníka.

Mnohé organizácie podporujúce prevenciu a liečbu najčastejšieho nádorového ochorenia žien práve teraz spúšťajú masívnu kampaň, ktorou chcú ženy motivovať k tomu, aby nepodceňovali preventívne vyšetrenie u odborníkov a zároveň nezabúdali na samovyšetrenia. Tie sú totiž často rozhodujúcim faktorom pri včasnej diagnostike.

Rakovinou prsníka ochorie približne každá desiata žena a postihuje stále mladšie ročníky. Slovensku pribúda ročne viac ako 2 000 pacientov s touto diagnózou. Väčšina z nich sú ženy, no ochorenie postihuje aj mužov.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  2. Aj s SUV môžete jazdiť ekologicky a ekonomicky
  3. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov?
  4. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant
  5. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky
  7. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  8. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  9. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  10. Nestarnú, ale dozrievajú
  1. Slováci sú chlebovým národom
  2. Ojazdené pneumatiky odovzdajte, šetríte tak životné prostredie
  3. Kedy je správny čas nasťahovať sa do novostavby?
  4. P3 začína na východe Slovenska s výstavbou parku
  5. Zľavnené študentské lístky na dopravu s ISIC už aj cez mobil
  6. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope
  7. Kto vyhrá súboj medzi prírodnými a syntetickými diamantmi?
  8. Otvorenie nového sídla DELTA sprevádzala virtuálna realita
  9. Podnikateľský úver, s ktorým ušetríte
  10. Limitovaná ponuka: balík SME.sk + DIGI GO so zľavou až 52 %
  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji 13 660
  2. Čo na aute vymyslela žena a čo výrobca telefónov? 12 054
  3. Čo všetko dnes majú deti v mobiloch? Boli by ste prekvapení 11 833
  4. Lidl je odteraz všade! Vitajte v Lidl e-shope 10 817
  5. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 9 845
  6. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 9 471
  7. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 9 449
  8. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 9 365
  9. Luxusný hybrid za 22 900 eur. Nadpriemerný už v základnej výbave 8 515
  10. Vyrába koláče pre celiatikov. Najobľúbenejšie zákusky prekvapia 8 196

Téma: Rakovina prsníka


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rakovina

Hlavné správy zo Sme.sk

Dobré ráno

Špeciálny podcast: Ako bude vyzerať Slovensko po Gorile?

Gorilu dostali redakcie v noci.

Ilustračné foto.
Komentár šéfredaktorky Beaty Balogovej

Slovensko už počúva Gorilu

Haščák sa pokúšal riadiť štát bez toho, aby ho tým poveril čo i len jeden volič.

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME
V údajnom spise Gorila sa píše, že Fico požiadal o kolu.
CYNICKÁ OBLUDA

Marketingový génius Haščák

Ktohovie, koľkým ľuďom by sa chcelo počúvať 39 hodín tárania nejakého zbohatlíckeho sedláka, keby on sám nezainvestoval do reklamy.