Krása a čistota ako neodmysliteľná súčasť nášho každodenného života, nárast populácie, stále dômyselnejší marketing - to všetko vedie k neustále sa zvyšujúcej spotrebe kozmetických produktov.
Podľa tohtoročných odhadov agentúry Reuters by mal trh s kozmetikou celosvetovo v roku 2018 prekročiť hodnotu 806 miliárd amerických dolárov.
Toto enormné množstvo vyrobených a spotrebovaných produktov sa premieta do obrovského zaťaženia životného prostredia priemyselnou výrobou, nielen jednotlivými zložkami produktov, ale i plastovými obalmi, ktoré končia v pôde či v moriach a oceánoch.
Plasty sa v prírode rozkladajú len veľmi pomaly a drobia sa na plastové mikročastice. Tieto sa dostávajú do potravinového reťazca živočíchov a nakoniec končia opäť u nás – na našom tanieri.
„Mnohé plasty, ako sa posledné roky zisťuje, sú hormonálne aktívne látky a pôsobia ako xenohormóny – napodobňujú funkciou naše vlastné hormóny, čím nepredvídateľne ovplyvňujú náš organizmus a vedú k rôznym vážnym ochoreniam.

Špecifickou kategóriou sú peelingové plastové mikročastice, ktoré sú oveľa škodlivejšie, ako sa pôvodne predpokladalo.
Pri používaní odchádzajú priamo do vôd, kde ich mäkkýše a ryby skonzumujú a uložené v ich tele ich potom skonzumujeme my,” upozorňuje dermatologička spoločnosti Oriflame Vanda Martišková.
V posledných rokoch sa firmy stretávajú s narastajúcim záujmom spotrebiteľov o produkty, ktoré sú šetrné k životnému prostrediu a často je dopyt po tých, ktoré majú prírodné zloženie.