„Nechcem brať prácu ženám. Chcem otvoriť svet baletu iným možnostiam,“ hovorí v rozhovore pre BBC Chase Johnsey. Dlhé svetlé vlasy má zviazané červenou šatkou a subtílne ženské ramená zahalené v čiernom tanečnom trikote.
Kým neprehovorí a nezaznie jeho hlboký hlas, sotva si niekto uvedomí, že ide o muža. Muža, ktorý sa chce stať balerínou a momentálne urobil svoj prvý krok. Prijali ho za člena ženského tanečného zboru.
Nejde o žiadnu paródiu ani bláznivú komédiu, v ktorej sa muž oblečený v ženských šatách prehnane snaží napodobniť ženské pohyby, ale o profesionálny balet, v ktorom hrá stále prvoradú úlohu telo, jeho krivky a ladnosť pohybov.
Zmení sa tanec?
V divadle samotnom nie je hranie ženských postáv mužmi nič nezvyčajné a má dokonca aj svoje historické opodstatnenie.

Herečky by ste márne hľadali v antickom Grécku či v čase alžbetínskej renesancie, kedy svoje hry uvádzal Shakespeare.
Aj v histórii klasického baletu by sme našli obdobia a krajiny, v ktorých aj ženské postavy tancovali výhradne muži.
Dnes sa však zdá, že balet vždy striktne rozlišuje rozdiel medzi mužskými a ženskými rolami.
Po prijatí tridsaťdvaročného Američana Chasea Johnseyho medzi zborové tanečnice Anglického národného baletu v Londýne, to však už nemusí platiť.
Drastická premena tela
Johnsey sám seba charakterizuje ako osobu s premenlivou rodovou identitou, teda človeka, ktorý sa niekedy cíti byť viac mužom, inokedy ženou.
Podstúpil plastické operácie tváre, aby jeho črty pôsobili ženskejšie a aby zapadol medzi ostatné tanečnice si nechal narásť dlhé vlasy. Biologicky je však stále mužom.