„Blížia sa niečie narodeniny?“ overuje si žena v stredných rokoch s výstredným blond účesom. Prihlási sa jej chlapec v tínedžerskom veku a obráti sa k nemu.
„Tak vedz, že tvoja zosnulá mama by ti chcela popriať všetko najlepšie. Hovorí, že dôvod, prečo si dnes tu, je ten, aby si mohol osláviť svoje narodeniny a vedel, že jej duša je s tebou,“ prihovára sa žena chlapcovi, ktorý si utiera slzy. Priznáva sa, že zo začiatku bol skeptický a ona sa pobaví.
„Jediná vec, ktorá je na mne falošná, je farba mojich vlasov a moje nechty,“ povie.
Jej meno je Theresa Caputová a je jednou z najznámejších žien USA v oblasti komunikovania s mŕtvymi. To všetko najmä vďaka svojej populárnej televíznej šou Médium z Long Islandu.
Ako si vyčarovať zlatú baňu

Sú ich desaťtisíce a možno aj viac. Objavujú sa v televíznych zábavných šou ako kuriózni hostia, ale aj vo vlastných reláciách, kde predvádzajú svoje „seriózne“ schopnosti.
Nájdete ich na stránkach časopisov s typickými fotografiami dýchajúcimi magickosťou či na špecializovaných televíznych kanáloch, ktoré sprevádza intenzívny apel na to, aby ste im zavolali.
A vy zavoláte, lebo chcete vedieť, čo vás čaká a neminie.
Veštkyne a veštci, okultisti aj telepati, jasnovidci a tiež médiá, ktoré komunikujú s mŕtvymi. Mnohí z nich premenili ľudskú vieru v nadprirodzeno a magické schopnosti v dobre výnosný biznis a napríklad v USA od roku 2010 táto sféra stabilne rastie.
Podľa dát americkej prieskumnej spoločnosti IBISworld pracuje oficiálne v oblasti „nadprirodzena“ okolo 90-tisíc ľudí a ročne sa ich zárobky dokopy šplhajú až k 1,5 miliarde dolárov. Veštci či jasnovidní však nachádzajú svoje uplatnenie nielen tam, ale po celom svete.
Fascinované ženy

Ľudia si pravidelne sadajú pred televízne obrazovky a sledujú relácie, ktoré podporia ich ilúziu a ukážu im, čo je „na druhej strane“.
Či už je to Médium z Long Islandu, Hollywoodske médium s Tylerom Henrym alebo Vyšetrovatelia nadprirodzena, v programoch sa téma schopností a magických síl objavuje dosť často.
Podľa Paula Levinsona, profesora komunikácie a médií na Fordham University v New Yorku však ich popularita neovplyvňuje kultúru, ale je to presne naopak – televízne relácie zamerané na jasnovidectvo a komunikovanie s mŕtvymi iba odrážajú odvekú fascináciu, ktorú v sebe ľudia majú.