Hovoria s mŕtvymi a ľudia im veria. Fenomén nadprirodzena valcuje televízie

Ľudia hľadajú odpovede o svete.

Ilustračné foto.(Zdroj: Pixabay.com)

„Blížia sa niečie narodeniny?“ overuje si žena v stredných rokoch s výstredným blond účesom. Prihlási sa jej chlapec v tínedžerskom veku a obráti sa k nemu.

„Tak vedz, že tvoja zosnulá mama by ti chcela popriať všetko najlepšie. Hovorí, že dôvod, prečo si dnes tu, je ten, aby si mohol osláviť svoje narodeniny a vedel, že jej duša je s tebou,“ prihovára sa žena chlapcovi, ktorý si utiera slzy. Priznáva sa, že zo začiatku bol skeptický a ona sa pobaví.

„Jediná vec, ktorá je na mne falošná, je farba mojich vlasov a moje nechty,“ povie.

Článok pokračuje pod video reklamou

Jej meno je Theresa Caputová a je jednou z najznámejších žien USA v oblasti komunikovania s mŕtvymi. To všetko najmä vďaka svojej populárnej televíznej šou Médium z Long Islandu.

Ako si vyčarovať zlatú baňu

Prečítajte si tiež: Zomrel mi otec. A ešte predtým nás šarlatán obral o tisíce

Sú ich desaťtisíce a možno aj viac. Objavujú sa v televíznych zábavných šou ako kuriózni hostia, ale aj vo vlastných reláciách, kde predvádzajú svoje „seriózne“ schopnosti.

Nájdete ich na stránkach časopisov s typickými fotografiami dýchajúcimi magickosťou či na špecializovaných televíznych kanáloch, ktoré sprevádza intenzívny apel na to, aby ste im zavolali.

A vy zavoláte, lebo chcete vedieť, čo vás čaká a neminie.

Veštkyne a veštci, okultisti aj telepati, jasnovidci a tiež médiá, ktoré komunikujú s mŕtvymi. Mnohí z nich premenili ľudskú vieru v nadprirodzeno a magické schopnosti v dobre výnosný biznis a napríklad v USA od roku 2010 táto sféra stabilne rastie.

Podľa dát americkej prieskumnej spoločnosti IBISworld pracuje oficiálne v oblasti „nadprirodzena“ okolo 90-tisíc ľudí a ročne sa ich zárobky dokopy šplhajú až k 1,5 miliarde dolárov. Veštci či jasnovidní však nachádzajú svoje uplatnenie nielen tam, ale po celom svete.

Fascinované ženy

Prečítajte si tiež: Ako mágia ženských kruhov prinavracia ženám šťastie?

Ľudia si pravidelne sadajú pred televízne obrazovky a sledujú relácie, ktoré podporia ich ilúziu a ukážu im, čo je „na druhej strane“.

Či už je to Médium z Long Islandu, Hollywoodske médium s Tylerom Henrym alebo Vyšetrovatelia nadprirodzena, v programoch sa téma schopností a magických síl objavuje dosť často.

Podľa Paula Levinsona, profesora komunikácie a médií na Fordham University v New Yorku však ich popularita neovplyvňuje kultúru, ale je to presne naopak – televízne relácie zamerané na jasnovidectvo a komunikovanie s mŕtvymi iba odrážajú odvekú fascináciu, ktorú v sebe ľudia majú.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5FE5 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5FE5 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  2. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  3. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  4. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  5. Keď Slováci krotia morský vietor
  6. Ochrana pred tropickou horúčavou
  7. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  8. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  9. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  10. Škôlka od srdca
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 17 152
  2. Vizuálny smog je problém 10 360
  3. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 4 739
  4. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 4 328
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 3 626
  6. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 352
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 212
  8. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 2 998
  9. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 2 633
  10. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 403

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

Investigatíva Adama Valčeka

Kočner tentokrát svoj biznis nedokonal, od Unipharmy chcel 45 miliónov

Penta odmieta, že by sa spojila s Kočnerom, aby položili Unipharmu.

Neprehliadnite tiež

Stĺpček Osmelené

Spýtajte sa vašich, aké to bolo včera, zistíte, aké krehké sú zajtrajšky

Človek sa bojí, že stratí kontrolu nad životom.