Pozerajú futbal a udrú ženu, bitky pri športe sú len vrchol ľadovca

Domáce násilie nemá vrcholnú sezónu.

(Zdroj: ARCHÍV SME)

Na fotke je vidieť ženský nos a bradu. Z rozbitého nosa žene po tvári steká krv a spolu s líniou krvavých úst vytvára kríž, ktorý evokuje vlajku Anglicka.

Počas majstrovstiev sveta vo futbale je táto fotka viditeľná na billboardových plochách v centre Londýna a v časoch, keď hrá britský tím zápas, je intenzívne nasadená aj ako internetová reklama.

Dôvod, prečo sa majú ľudia dívať na záber rozbitého nosa, je jednoduchý a smutný. Počas zápasov stúpa počet hlásení domáceho násilia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Šport prináša viac domácich bitiek

Reklamu doplňuje nenápadný, ale veľavýznamný slogan: „Keď dostane výprask Anglicko, dostane aj ona“.

Prečítajte si tiež: Adriana Havašová: Týrané ženy sa k násilníkom vracajú, no nič s tým neurobíme

Kampaň britského Národného centra pre domáce násilie ďalej uvádza informáciu, že v deň futbalových zápasov anglickej reprezentácie sa zvýši počet hlásení domáceho násilia o 26 percent. Keď ide o prehratý zápas, číslo narastie dokonca o 38 percent.

Dôvodov pre agresívne správanie je viacero. Napätá atmosféra, zvýšený príjem alkoholu, nahromadená životná frustrácia, ktorej katalyzátorom je práve prehratý zápas a ktorá sa napokon pretaví do agresie voči ženám či deťom.

To, že sú veľké športové podujatia častým spúšťačom agresie, je podložené štatistikami a špeciálne v krajinách, ktoré sú známe svojimi výtržníckymi fanúšikmi, sa im venuje zvýšená pozornosť. Odborníci na domáce násilie sa však zhodujú v tom, že domáce násilie nemá žiadnu špičku ani sezónu.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5EMX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5EMX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  7. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  9. Noerr advised on WebSupport deal
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 027
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 213
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 11 097
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 8 119
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 6 435
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 414
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 944
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 821
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 3 890
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 645

Téma: Futbal


Článok je zaradený aj do ďalších tém Domáce násilie

Hlavné správy zo Sme.sk

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

Neprehliadnite tiež

Karl Lagerfeld.

Obliekal známe ženy, ikona Lagerfeld bol neprehliadnuteľný

Okrem Chanelu riadil Lagerfeld aj značku Fendi.

Karl Lagerfeld so speváčkou Lady Gaga.
Ilustračné foto.
Martha Gellhornová a Ernest Hemingway