SME

Zatvorte oči, do módy sa vracajú najškaredšie tenisky všetkých čias

Jobsove tenisky sa nosia aj k sukni.

(Zdroj: Louis Vuitton)

Niekoľko vecí sa im nedá uprieť. Napríklad to, že sú nesmierne pohodlné. Faktom je aj to, že v nich mladosť strávila celá generácia ľudí narodených v sedemdesiatych a osemdesiatych rokoch. V ich prospech hrá aj skutočnosť, že Steve Jobs sa ich nevzdal nikdy.

I tak mnoho ľudí prevracia oči pri pomyslení, že trend „dad sneakers“, teda tenisky po otcovi, sa vracia do módy.

Hrubé, neforemné a pre mnohých aj neuveriteľne škaredé topánky však uvádzajú dokonca aj značky ako Dior či Chanel. Nič sa nedá robiť, topánky z deväťdesiatych rokov sú späť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Kde sa tie škaredé topánky vzali?

Sneakers sú vo svojej základnej podstate športová obuv. Kým v päťdesiatych a šesťdesiatych rokoch minulého storočia boli tenisky jednoduché topánky s plochou podrážkou, sedemdesiate roky a väčší záujem o šport priniesol zmeny v ich vývoji a tvorbe.

Prečítajte si tiež: Teplákov a legín na verejnosti bude stále viac, treba sa s tým zmieriť Čítajte 

Tenisky sa čoraz viac prispôsobovali potrebám konkrétnych športov a vznikali špeciálne modely pre beh či basketbal.

Koncom osemdesiatych rokov bol už vývoj atletickej obuvi masový a športové topánky sa čoraz intenzívnejšie presadzovali aj v bežnej móde. Predovšetkým ako súčasť módy pre mladých ľudí.

Rozvíjajúca sa reklama a marketing navyše vyvolali obrovský nárast značiek. Rozsiahla analýza ukazuje, že na americkom trhu sa v roku 1970 predávalo len 5 typov športových topánok, v roku 1988 to už bolo 285 a v roku 2012 dokonca 3371.

SkryťVypnúť reklamu

Koncom osemdesiatych a začiatkom deväťdesiatych rokov sa veľmi presne vymedzil trend sneakers tenisiek, ktoré už neboli určené na šport samotný, ale na bežné, každodenné nosenie.

Trendom sa stali najmä vysoké tenisky s robustnými podrážkami a trh ovládala značka Nike. Tá v spolupráci s basketbalistom Michaelom Jordanom uviedla nezabudnuteľnú kolekciu Air Jordan.

Prečo sú tu zas?

Prečítajte si tiež: Kimono je nový kardigan. Prečo ho nosia všetci a všade? Čítajte 

Pred pár mesiacmi však veľké športové značky ohlásili opätovný návrat k dizajnu spred dvadsiatich rokov a na trh sa tak dostali Nike Air Max 97.

Nejde o veľké prekvapenie, dizajn osemdesiatych aj deväťdesiatych rokov sa v módnom priemysle objavuje už nejaký čas.

Rovnako výrazne do nej preniká aj trend athleisure, teda povýšenie pohodlného a športového oblečenia ako tepláky a legíny na bežnú súčasť casual oblečenia.

SkryťVypnúť reklamu

Pre mnohých ľudí navyše tieto tenisky pôsobia zábavne a ide o akúsi módnu estetiku škaredosti.

Navyše dad sneakers sa podľa módnej etikety nemusia nosiť len k nohaviciam. V ženskej móde naopak najviac vyniknú ako prízemný kontrast k jemným šifónovým či čipkovaným šatám a rozbíjajú nudné a strohé tmavé outfity. Najmä však zámerne šokujú svojou nepatričnosťou.

Loading

...

Loading

...

Loading

...

Loading

...

Loading

...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 8 990
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 599
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 819
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 630
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 286
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 927
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 413
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 125
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 210
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 652
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 444
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 875
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 758
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 559
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu