Módna návrhárka: Kritická väčšina Slovákov je stále veľmi konzervatívna

Giotto prezývajú slovenský Versace.

Styling a vizáž: ByG StudioStyling a vizáž: ByG Studio(Zdroj: Alexandra Rymšinová)

Vaša tvorba je pestrofarebná a veľmi rozpoznateľná – ako by ste ju vo všeobecnosti definovali?

Je vibračná, energetizujúca, dýcha orientálnou farebnosťou, originálnymi ornamentmi, podčiarkuje senzualitu a ženskosť.

Vystihujú vaše dizajny aj vašu osobnosť? Aká ste?

Tvorba každého umelca nepochybne odráža jeho dušu, jeho vnútorný vesmír a je nositeľom jeho energetickej pečate. Kreatívna, energická, vizionárska a že by s farebnou dušou?

Najviditeľnejšie sú v súčasnosti vaše kolekcie oblečenia. Nimi sa to však nezačalo. Ako ste sa dostali k tvorbe módnych kolekcií?

Článok pokračuje pod video reklamou

Začalo sa to ešte v detstve, keď som dokázala hodiny stráviť kreslením či vymaľovávaním. Boli sme rodina, ktorú umenie zaujímalo. S rodičmi som pravidelne navštevovala divadelné premiéry, vernisáže výstav.

Už v dvanástich rokoch som viedla svoj vlastný tanečný súbor, robila choreografie, navrhovala kostýmy na naše vystúpenia. Okrem toho som chodila na klavír, dramatický či recitačný krúžok.

Našej tanečnej skupine som navrhovala kostýmy na súťaže a vystúpenia. Po skončení dvoch vysokých škôl, ktoré boli úplne iného zamerania, a počas sľubne rozbehnutej kariéry na pozícii PR a marketingovej manažérky pre viaceré medzinárodné spoločnosti som začala opäť intenzívne maľovať.

Ešte počas korporátneho obdobia som celé tri roky vystavovala svoje obrazy v Prahe, Košiciach i Bratislave. V istom okamihu som pochopila, že to nie je moja cesta. Zatúžila som kúsok umenia preniesť na predmety bežnej spotreby, ktoré budú ľudia radi a denne používať.

Mala som vlastné ciele, za ktorými som chcela ísť. Nechcela som o svojom živote premýšľať len pragmaticky, rozhodla som sa počúvať svoj vnútorný hlas. Chcela som osloviť širšie auditórium ľudí ako len minoritnú skupinu milovníkov umenia, ktorí občas zablúdia do galérie. Tam niekde sa zrodila myšlienka mojej cesty k móde.

Cítite sa v súčasnosti ako návrhárka, maliarka alebo dizajnérka?

Cítim sa jednoznačne ako dizajnérka. Čokoľvek vidím, automaticky si to predstavím s mojím dizajnom v tisíckach modifikácií.

Návrhári na Slovensku sú často odkázaní na to, že si musia všetko robiť sami. Ako je to u vás?

Prečítajte si tiež: Módna návrhárka Michaela Ľuptáková: Krása nemá konfekčnú veľkosť

Potvrdzujem, že aj v prípade mojej dizajn značky ide zatiaľ o „one woman show“. Samozrejme, že projektovo spolupracujem vždy s celým tímom ľudí, s grafikom, krajčírkami, tlačiarňami a ďalšími.

V každom prípade, celý proces od prvotnej vízie až po realizáciu, nafotenie, prehliadky, PR a marketing až po predaj si manažujem sama.

Máte dlhoročné skúsenosti s prácou v marketingu. Pomohlo vám to aj pri vlastnej dizajnérskej tvorbe? Čo potrebuje návrhár, aby svoju tvorbu aj predal?

Vďaka predchádzajúcim skúsenostiam som nadobudla mnohé užitočné organizačné, redakčné, prezentačné zručnosti a nepochybne aj kontakty, ktoré mi uľahčili štart a dodnes z nich profitujem. Je to aj o správnom využití ľavej a pravej mozgovej hemisféry v živote. Aj v biznise treba byť kreatívny a empatický v komunikácii. Naopak, v umení je dôležité zostať koncepčný.

Čo z hľadiska dizajnu považujete za svoj doposiaľ najväčší úspech?

Jedným z úspechov bolo, že moje dizajn šaty a plavky, ktoré som vytvorila na mieru slovenskej modelke Adriane Paškovej, zažiarili v Hollywoode na World Championship of Performing Arts v USA. Veľmi sa teším aj z mojej reprezentácie Slovenska na Svetovej výstave EXPO 2017 v Kazachstane, kde si ma vybral hlavný architekt Ing. Jozef Danák ako dizajnérku, ktorá tvorí energetizujúce umenie.

Hlavnou témou minuloročného Expo bola „Energia budúcnosti“. Vtedy môj nadrozmerný dizajn 2x3 m zdobil hlavnú 11m dlhú stenu pavilónu Slovenskej republiky.

Návštevníci v Astane mali možnosť vidieť aj ukážky mojej dizajnovej tvorby v malom showroome. Získali sme úžasné ocenenie Silver Award za Dizajn v kategórii pavilónov do 400 m2.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DNX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DNX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  2. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  3. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  4. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  5. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu
  6. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku
  7. Šanca pre mladé talenty z oblasti umenia, vedy či športu
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online
  9. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime
  10. Stotisíc ľudí rozhodlo: Nadácia banky rozdelí štvrť milióna eur
  1. Viete, aké sú najlepšie možnosti sporenia pre mladých?
  2. Trápi vás chrípka alebo prechladnutie? Vieme, ako s nimi zatočiť
  3. Lídri farmárov? Jeden je spájaný so zločinom. A druhý?
  4. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny
  6. Ako založiť spoločnosť v Rakúsku
  7. Tatranská mliekareň prosperuje aj vďaka spolupráci s Tescom
  8. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť
  9. Noerr advised on WebSupport deal
  10. Čo sa stalo s mojimi úsporami v druhom pilieri?
  1. Darček, s ktorým si na vás spomenie 365 dní v roku 15 036
  2. Zážitky z Pobaltia: Objavte Tallinn a Rigu 13 233
  3. Na dôchodok si možno sporíte zle. Šesť zásad správneho šetrenia 10 989
  4. Premýšľate o aute do 10 000 eur? Poradíme vám, ako nenaletieť 8 207
  5. Reportáž: Takto sa na Slovensku vyrábajú cestoviny 6 557
  6. Je lepšie menučko, alebo domáca strava? Týždeň sme varili doma 6 410
  7. Hotovosť je na ústupe. Karty akceptujú aj v kostole či na ulici 4 944
  8. Predpremiéra vynoveného VW Passat: Viac IQ, viac online 4 817
  9. First moment: Španielske pobrežie patrí medzi najpredávanejšie 3 876
  10. Top destinácie a hotely na exotickú dovolenku v zime 3 631

Téma: Rozhovory z magazínu smeŽeny


Článok je zaradený aj do ďalších tém Rozhovory z denníka SME

Hlavné správy zo Sme.sk

PRÍBEHY SLÁVNYCH FOTOGRAFIÍ

Japonci sa vzdali, schmatol ju a pobozkal. Zomrel bozkávajúci námorník

Bozk symbolizuje koniec vojny.

Neprehliadnite tiež

Karl Lagerfeld.

Obliekal známe ženy, ikona Lagerfeld bol neprehliadnuteľný

Okrem Chanelu riadil Lagerfeld aj značku Fendi.

Karl Lagerfeld so speváčkou Lady Gaga.
Ilustračné foto.
Martha Gellhornová a Ernest Hemingway