Vaša tvorba je pestrofarebná a veľmi rozpoznateľná – ako by ste ju vo všeobecnosti definovali?
Je vibračná, energetizujúca, dýcha orientálnou farebnosťou, originálnymi ornamentmi, podčiarkuje senzualitu a ženskosť.
Vystihujú vaše dizajny aj vašu osobnosť? Aká ste?
Tvorba každého umelca nepochybne odráža jeho dušu, jeho vnútorný vesmír a je nositeľom jeho energetickej pečate. Kreatívna, energická, vizionárska a že by s farebnou dušou?
Najviditeľnejšie sú v súčasnosti vaše kolekcie oblečenia. Nimi sa to však nezačalo. Ako ste sa dostali k tvorbe módnych kolekcií?
Gabriela Giotto:
- je Bratislavčanka, ktorá vo svojom rodnom meste študovala históriu a filozofiu a neskôr aj medzinárodné vzťahy,
- pracovala v oblasti PR a marketingu pre spoločnosti ako SkyEurope Airlines, Tatra banka, bola tiež marketingovou manažérkou v Olympic Casino Slovakia,
- od roku 2011 sa venuje dizajnu a móde pod značkou Gabriela Giotto Fashion. Tvorí oblečenie pre mužov aj ženy s vlastným originálnym dizajnom
- svoju tvorbu úspešne predstavila v Bejrúte aj v Hollywoode. Reprezentovala Slovensko aj na World Trade Exhibit Expo 2017 a Českom týždni módy v roku 2017.
Začalo sa to ešte v detstve, keď som dokázala hodiny stráviť kreslením či vymaľovávaním. Boli sme rodina, ktorú umenie zaujímalo. S rodičmi som pravidelne navštevovala divadelné premiéry, vernisáže výstav.
Už v dvanástich rokoch som viedla svoj vlastný tanečný súbor, robila choreografie, navrhovala kostýmy na naše vystúpenia. Okrem toho som chodila na klavír, dramatický či recitačný krúžok.
Našej tanečnej skupine som navrhovala kostýmy na súťaže a vystúpenia. Po skončení dvoch vysokých škôl, ktoré boli úplne iného zamerania, a počas sľubne rozbehnutej kariéry na pozícii PR a marketingovej manažérky pre viaceré medzinárodné spoločnosti som začala opäť intenzívne maľovať.
Ešte počas korporátneho obdobia som celé tri roky vystavovala svoje obrazy v Prahe, Košiciach i Bratislave. V istom okamihu som pochopila, že to nie je moja cesta. Zatúžila som kúsok umenia preniesť na predmety bežnej spotreby, ktoré budú ľudia radi a denne používať.
Mala som vlastné ciele, za ktorými som chcela ísť. Nechcela som o svojom živote premýšľať len pragmaticky, rozhodla som sa počúvať svoj vnútorný hlas. Chcela som osloviť širšie auditórium ľudí ako len minoritnú skupinu milovníkov umenia, ktorí občas zablúdia do galérie. Tam niekde sa zrodila myšlienka mojej cesty k móde.

Cítite sa v súčasnosti ako návrhárka, maliarka alebo dizajnérka?
Cítim sa jednoznačne ako dizajnérka. Čokoľvek vidím, automaticky si to predstavím s mojím dizajnom v tisíckach modifikácií.
Návrhári na Slovensku sú často odkázaní na to, že si musia všetko robiť sami. Ako je to u vás?

Potvrdzujem, že aj v prípade mojej dizajn značky ide zatiaľ o „one woman show“. Samozrejme, že projektovo spolupracujem vždy s celým tímom ľudí, s grafikom, krajčírkami, tlačiarňami a ďalšími.
V každom prípade, celý proces od prvotnej vízie až po realizáciu, nafotenie, prehliadky, PR a marketing až po predaj si manažujem sama.
Máte dlhoročné skúsenosti s prácou v marketingu. Pomohlo vám to aj pri vlastnej dizajnérskej tvorbe? Čo potrebuje návrhár, aby svoju tvorbu aj predal?
Vďaka predchádzajúcim skúsenostiam som nadobudla mnohé užitočné organizačné, redakčné, prezentačné zručnosti a nepochybne aj kontakty, ktoré mi uľahčili štart a dodnes z nich profitujem. Je to aj o správnom využití ľavej a pravej mozgovej hemisféry v živote. Aj v biznise treba byť kreatívny a empatický v komunikácii. Naopak, v umení je dôležité zostať koncepčný.
Čo z hľadiska dizajnu považujete za svoj doposiaľ najväčší úspech?
Jedným z úspechov bolo, že moje dizajn šaty a plavky, ktoré som vytvorila na mieru slovenskej modelke Adriane Paškovej, zažiarili v Hollywoode na World Championship of Performing Arts v USA. Veľmi sa teším aj z mojej reprezentácie Slovenska na Svetovej výstave EXPO 2017 v Kazachstane, kde si ma vybral hlavný architekt Ing. Jozef Danák ako dizajnérku, ktorá tvorí energetizujúce umenie.
Hlavnou témou minuloročného Expo bola „Energia budúcnosti“. Vtedy môj nadrozmerný dizajn 2x3 m zdobil hlavnú 11m dlhú stenu pavilónu Slovenskej republiky.
Návštevníci v Astane mali možnosť vidieť aj ukážky mojej dizajnovej tvorby v malom showroome. Získali sme úžasné ocenenie Silver Award za Dizajn v kategórii pavilónov do 400 m2.