SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Módna návrhárka: Kritická väčšina Slovákov je stále veľmi konzervatívna

Giotto prezývajú slovenský Versace.

Styling a vizáž: ByG StudioStyling a vizáž: ByG Studio (Zdroj: Alexandra Rymšinová)

Vaša tvorba je pestrofarebná a veľmi rozpoznateľná – ako by ste ju vo všeobecnosti definovali?

Je vibračná, energetizujúca, dýcha orientálnou farebnosťou, originálnymi ornamentmi, podčiarkuje senzualitu a ženskosť.

Vystihujú vaše dizajny aj vašu osobnosť? Aká ste?

Tvorba každého umelca nepochybne odráža jeho dušu, jeho vnútorný vesmír a je nositeľom jeho energetickej pečate. Kreatívna, energická, vizionárska a že by s farebnou dušou?

Najviditeľnejšie sú v súčasnosti vaše kolekcie oblečenia. Nimi sa to však nezačalo. Ako ste sa dostali k tvorbe módnych kolekcií?

SkryťVypnúť reklamu

Začalo sa to ešte v detstve, keď som dokázala hodiny stráviť kreslením či vymaľovávaním. Boli sme rodina, ktorú umenie zaujímalo. S rodičmi som pravidelne navštevovala divadelné premiéry, vernisáže výstav.

Už v dvanástich rokoch som viedla svoj vlastný tanečný súbor, robila choreografie, navrhovala kostýmy na naše vystúpenia. Okrem toho som chodila na klavír, dramatický či recitačný krúžok.

Našej tanečnej skupine som navrhovala kostýmy na súťaže a vystúpenia. Po skončení dvoch vysokých škôl, ktoré boli úplne iného zamerania, a počas sľubne rozbehnutej kariéry na pozícii PR a marketingovej manažérky pre viaceré medzinárodné spoločnosti som začala opäť intenzívne maľovať.

Ešte počas korporátneho obdobia som celé tri roky vystavovala svoje obrazy v Prahe, Košiciach i Bratislave. V istom okamihu som pochopila, že to nie je moja cesta. Zatúžila som kúsok umenia preniesť na predmety bežnej spotreby, ktoré budú ľudia radi a denne používať.

SkryťVypnúť reklamu

Mala som vlastné ciele, za ktorými som chcela ísť. Nechcela som o svojom živote premýšľať len pragmaticky, rozhodla som sa počúvať svoj vnútorný hlas. Chcela som osloviť širšie auditórium ľudí ako len minoritnú skupinu milovníkov umenia, ktorí občas zablúdia do galérie. Tam niekde sa zrodila myšlienka mojej cesty k móde.

Cítite sa v súčasnosti ako návrhárka, maliarka alebo dizajnérka?

Cítim sa jednoznačne ako dizajnérka. Čokoľvek vidím, automaticky si to predstavím s mojím dizajnom v tisíckach modifikácií.

Návrhári na Slovensku sú často odkázaní na to, že si musia všetko robiť sami. Ako je to u vás?

Prečítajte si tiež: Módna návrhárka Michaela Ľuptáková: Krása nemá konfekčnú veľkosť Čítajte 

Potvrdzujem, že aj v prípade mojej dizajn značky ide zatiaľ o „one woman show“. Samozrejme, že projektovo spolupracujem vždy s celým tímom ľudí, s grafikom, krajčírkami, tlačiarňami a ďalšími.

SkryťVypnúť reklamu

V každom prípade, celý proces od prvotnej vízie až po realizáciu, nafotenie, prehliadky, PR a marketing až po predaj si manažujem sama.

Máte dlhoročné skúsenosti s prácou v marketingu. Pomohlo vám to aj pri vlastnej dizajnérskej tvorbe? Čo potrebuje návrhár, aby svoju tvorbu aj predal?

Vďaka predchádzajúcim skúsenostiam som nadobudla mnohé užitočné organizačné, redakčné, prezentačné zručnosti a nepochybne aj kontakty, ktoré mi uľahčili štart a dodnes z nich profitujem. Je to aj o správnom využití ľavej a pravej mozgovej hemisféry v živote. Aj v biznise treba byť kreatívny a empatický v komunikácii. Naopak, v umení je dôležité zostať koncepčný.

Čo z hľadiska dizajnu považujete za svoj doposiaľ najväčší úspech?

Jedným z úspechov bolo, že moje dizajn šaty a plavky, ktoré som vytvorila na mieru slovenskej modelke Adriane Paškovej, zažiarili v Hollywoode na World Championship of Performing Arts v USA. Veľmi sa teším aj z mojej reprezentácie Slovenska na Svetovej výstave EXPO 2017 v Kazachstane, kde si ma vybral hlavný architekt Ing. Jozef Danák ako dizajnérku, ktorá tvorí energetizujúce umenie.

SkryťVypnúť reklamu

Hlavnou témou minuloročného Expo bola „Energia budúcnosti“. Vtedy môj nadrozmerný dizajn 2x3 m zdobil hlavnú 11m dlhú stenu pavilónu Slovenskej republiky.

Návštevníci v Astane mali možnosť vidieť aj ukážky mojej dizajnovej tvorby v malom showroome. Získali sme úžasné ocenenie Silver Award za Dizajn v kategórii pavilónov do 400 m2.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DNX na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5DNX na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Stravné pre živnostníkov teraz najvýhodnejšie
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  4. Hygge ako životný štýl
  5. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  6. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  7. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  8. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  9. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  10. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 34 725
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 33 721
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 928
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 9 876
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 9 595
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 458
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 859
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 589
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 534
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 461
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Rozhovory z denníka SME

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Rozhovory z magazínu smeŽeny
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ilustračná fotografia.

Denník SME odhadol, aký bude očkovací kalendár.

19 h
Plošné testovanie na Covid-19.

PCR testy na Slovensku odhalili viac ako 233-tisíc nakazených koronavírusom. Pandémia Covid-19 si vyžiadala 3 894 obetí. Na Slovensku prebieha plošné testovanie.

6 h
DNES PÍŠE ELENA ELEKOVÁ

Na čom sa budeme smiať po pandémii

Elena Eleková

Som vďačná tým, ktorí nahrádzajú podráždenie a nenávisť radosťou.

20. jan

Neprehliadnite tiež

Tartaletky s bielou čokoládou

Recepty na rezy, torty aj cheesecake.

6 h

Existuje správny počet detí v rodine?

14. okt
Michaela Žureková

Sami seba sa pýtate - nebudem pre toho druhého bremenom?

21. jan