SME
Štvrtok, 29. júl, 2021 | Meniny má MartaKrížovkyKrížovky

Snažíte sa schudnúť? Tu je päť pravidiel, ktoré fungujú

Výskumy sa na chudnutie zameriavajú často a prichádzajú s odporúčaniami.

(Zdroj: Pixabay.com)

Alfou a omegou každého chudnutia je pravidelný pohyb a zdravá strava. Tieto dve základné pravidlá pozná už zrejme každý, no pre mnohých znejú príliš všeobecne.

Čo je to zdravá strava, ako často treba jesť a aký pohyb treba robiť? Odporúčaní a možných diét je nekonečne veľa.

Prečítajte si tiež: Osem tipov podľa vedy, ako čo najviac vyťažiť z cvičenia Čítajte 

Občas trvá dlho, kým si človek nastaví svoj plán a zároveň aj kým si naň zvykne a osvojí si ho nielen ako diétu, ale celkovo ho zakomponuje do svojho zdravého životného štýlu.

Existuje však zopár rýchlych, jednoduchých a jasných tipov, ktoré taktiež možno zakomponovať do každodennej rutiny a pri chudnutí môžu zohrať dôležitú úlohu.

SkryťVypnúť reklamu

1. Dôležité nie je len to, čo jete, ale aj ako

Chronickým príznakom večne uponáhľanej spoločnosti je okrem iného to, že sa nedokáže poriadne sústrediť na jedlo a popri jedení robí aj iné veci. Potrebný je však opak – plne vnímať, keď jeme, aby túto informáciu dokázal spracovať aj náš mozog a vedel, že už sme plní.

Inak sa ľahko stáva, že človek medzičasom vyhľadáva rôzne snacky či jedlá, ktoré vôbec nepotrebuje, keďže sa nekoncentroval na jedlo, ktoré ho v skutočnosti zasýtilo.

Prečítajte si tiež: Budíček pre štyridsiatnikov: Čo by ste mali robiť, aby ste sa udržali fit Čítajte 

Výskumy dokazujú, že výsledkom je potom zvýšený príjem kalórií počas dňa, dokonca až o 30 percent.

K vášmu najbližšiemu jedlu teda skúste pristupovať inak – ovoňajte ho, obzrite si ho, žujte pomaly a vychutnajte si ho.

Až keď prehltnete jedno sústo, pustite sa do ďalšieho.

SkryťVypnúť reklamu

Vypnite televízor alebo počítač, odložte telefón a koncentrujte sa.

2. Jedzte menej jedál a raňajkujte

Hoci sa hovorí, že treba jesť viac menších jedál počas dňa, existujú aj štúdie, ktoré tvrdia opak. Za jednou veľkou, ktorej sa zúčastnila vzorka 50-tisíc dobrovoľníkov, stoja americkí a českí vedci. Tí prišli na to, že ľudia, ktorí jedli menej, no väčšie jedlá, mali aj nižšie BMI.

Konkrétne bolo znížené BMI dôsledkom štyroch faktorov: väčšie jedlo raz alebo dvakrát denne, nočný pôst, ktorý sa začína už skoro večer a môže trvať až 18 hodín, jedenie raňajok namiesto ich vynechania a raňajky alebo obed ako najväčšie jedlo dňa.

Oplatí sa teda pripraviť si väčšie raňajky, zjesť kvalitný obed a neskôr menšiu večeru. Tieto kroky odporúča aj spoluautor štúdie a profesor medicíny, Gary Fraser.

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C5DCR na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom M5DCR na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť. Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk a ekonomickému denníku Index
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone
Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Osviežujúci skúter legendárnej talianskej značky
  2. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  3. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  4. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  5. Čítajte SME.sk odomknuté a bez reklamy
  6. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach?
  7. Lenivý brunch s Muchom
  8. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti
  9. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny
  10. Od Česka až po Jadran
  1. Work-life balance: Technológie pre život v rovnováhe
  2. Jeden deň na Bratislavu nestačí
  3. Granátové jablko prekvapí vás chuťou i aktívnymi látkami
  4. Do portfólia Proxenty pribudol projekt na Šancovej
  5. 60 rokov tradície s ekologickým srdcom a modernou víziou
  6. Ako dlho skladovať kukuricu a hrach, aby ostali sladké?
  7. Keď ekológia spája
  8. Wüstenrot predstavuje novú stratégiu pre slovenský trh
  9. Na zmenu zdravotnej poisťovne vám po novom stačia 3 minúty
  10. Brusnica – lahodná i účinná zároveň
  1. Úchvatná Petra: Stovky rokov zabudnutá v jordánskej púšti 11 284
  2. Prečo by ste si nemali odoprieť balenú bagetu? 5 136
  3. Od Česka až po Jadran 3 795
  4. Ako nájsť dobrý jogurt? Ak neobsahuje toto, ani ho nekupujte 3 417
  5. Nová sála i námestie. Trnavské Mýto sa stane novým centrom 3 276
  6. Ako sa nepripraviť o zákazníkov bez hotovosti 3 144
  7. Najzelenšie nákupné centrum na Slovensku otvorí druhú etapu 3 115
  8. Slovenské čučoriedky? Nemusíte ísť do lesa, kúpite ich v reťazci 2 950
  9. Túžite sa konečne zbaviť dioptrií, ale bráni vám v tom strach? 2 741
  10. Sudoku na leto: Nenechajte sivé bunky zaháľať ani cez prázdniny 2 179
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Minister vnútra SR Roman Mikulec a predseda vlády SR Eduard Heger.

Rokovať o Mikulcovi a policajnom prezidentovi Kovaříkovi žiada Sme rodina.


9 h
Zuzana Rehák Štefečeková na OH Tokio 2020 / 2021.

Olympijské hry minúta po minúte (live). Sledujte online letnú olympiádu z dňa 6 (29.7.2021) v Tokiu 2020 / 2021.


Sportnet 6 h

Neprehliadnite tiež

Nadmerná prívetivosť môže brániť pokroku v živote.


27. júl
Michaela Žureková

Odhalené političky platia vyššiu daň ako muži.


27. júl

Podcast Medzi nami o vplyve sebalásky na sex a vzťahy.


a 1 ďalší 27. júl