Britská speváčka Dua Lipa nahnevala svojich fanúšikov potom, ako sa na trh rozhodla uviesť „nerealistickú“ módu. Nejde pritom o to, že by oblečenie malo mať priveľkú dávku extravagancie – tú jej fanúšikovia očakávajú. Problémom je, že speváčka neplánuje svoje oblečenie uviesť vo väčších veľkostiach ako je L.

Dua Lipa, ktorá na februárových BRIT Awards 2018 získala ocenenie speváčka a nováčik roka, na svojom Twitteri oficiálne oznámila, že na jeseň tohto roka uvedie vlastnú módnu kolekciu.
Stane sa tak v spolupráci so značkou /Nyden, novou luxusnou odnožou H&M.
„Lásky, mám pre vás novinku. Spolu s @WeAreNyden som začala navrhovať kapsulovú kolekciu a štyri ochutnávky vám prinesiem už túto jeseň,“ napísala speváčka.
Loading
...
Nadšení fanúšikovia okamžite začali vyzvedať podrobnosti ohľadom navrhovaných modelov. Zaujímalo ich predovšetkým to, či pôjde o unisex módu a či budú modely dostupné aj vo veľkostiach plus size. Speváčka im odpovedala takto: "Áno, chcela som, aby bola táto kolekcia prístupná pre všetkých. Dostanete ju do britskej veľkosti 16.“
Takmer polovica Britiek má veľkosť XL
Britská veľkosť 16 zodpovedá európskej veľkosti 44 a v medzinárodnom označení je na hranici L a XL. Reakcie fanúšikov na seba nenechali dlho čakať.
„Jaj, dievča. Si slávna necelý rok a už si stratila kontakt s realitou? Tvoja línia nie je ani univerzálna, ani prístupná pre všetkých ľudí na svete,“ znela jedna z odpovedí.
Aj v iných reakciách odzneli odkazy na to, že podobné číslovanie nie je ani príkladom dostupnosti, ani dobrého marketingu. Nielen fanúšikovia, ale aj štatistiky ukazujú, že až 45 percent Britiek má veľkosť 16 a viac.
Loading
...
Kauza ukazuje dva problémy
Pochopiteľne, to, akú najväčšiu veľkosť oblečenia bude jej kolekcia mať, nie je len otázkou rozhodnutia samotnej speváčky, ale aj odevnej značky /Nyden, ktorá ju uvedie.

Jej číslovanie momentálne končí pri veľkosti 16 a je veľmi otázne, ako veľkostnú politiku firmy môže ovplyvniť rozhodnutie speváčky a jej rozhorčených fanúšikov.
Kauza Dua Lipa versus fanúšikovia však poukazuje na dva problémy. Prvým je zvyšovanie váhy obyvateľstva do takej miery, že veľkosť 16, teda L, už nie je dostupná pre väčšinu ľudí.
Druhým je opačný extrém, ktorý módne oblečenie výrazne limituje nízkymi veľkosťami. Viaceré medzinárodné značky ako napríklad Zara, Top Shop či Reserved doteraz končia svoje číslovanie pri veľkosti L.
Aj samotná speváčka prednedávnom priznala, že jej krátka kariéra modelky jej vážne poškodila sebavedomie, pretože bola pod neustálym tlakom, aby schudla.