SME
Piatok, 22. január, 2021 | Meniny má ZoraKrížovkyKrížovky

Japonskí dôchodcovia sú módne hviezdy Instagramu

Seniori Bon a Pon bavia ľudí zladenými outfitmi.

Loading

...

Štýl nie je otázka veku a stať sa virálnou hviezdou internetu môže ktokoľvek originálny. To sú jedny z najhlavnejších posolstiev, ktoré ľudí naučil Instagram a dokazuje to aj dvojicou japonských seniorov.

Prečítajte si tiež: Štýl podľa Helen Mirrenovej: Ako sa obliecť v seniorskom veku Čítajte 

Manželský pár Tsuyoshi a Tomi Seki sa fotí na rôznych miestach. Občas je to doma v obývačke, občas v parku, v meste s mrakodrapmi v pozadí, v kostole.

Miesto však vôbec nie je dôležité, prezentovať sa chcú totiž tým, čo majú na sebe.

Ich prezývky sa rýmujú a ich oblečenie je dokonale zladené. Bon a Pon.

Skryť Vypnúť reklamu

Neobyčajný párik

Dôchodcovia z Japonska na seba upútali pozornosť už koncom roka 2016, keď začali na sociálnu sieť pridávať fotografie, v ktorých majú dokonale zladené a koordinované outfity. „Šesťdesiatnici ešte nikdy nevyzerali tak dobre,“ konštatoval magazín Refinery29.

„Nie sú iba taký priemerný instagramový pár,“ píše zase The Guardian.

Šesťdesiatnici, ktorí oslávili už 38. výročie spoločného manželstva, sa fotia každý deň a volia si jednoduchý, priamočiary módny štýl aj farby.

Ich snímky vyzerajú často podobne – roztomilý úsmev a takmer ostýchavý pohľad oboch protagonistov do fotoaparátu si však získali takmer 750-tisíc odberateľov.

Loading

...

Nosia lacné oblečenie

Za svoju slávu dvojica vďačí podľa vlastných slov dcére. „Fotila nás a snímky uverejňovala na jej vlastnom Instagramovom účte. Dostávala veľa komentárov, tak nám odporučila, aby sme si založili vlastný účet,“ povedala Tomi pre Guardian.

Skryť Vypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Osvojte si umenie nestarnúť Čítajte 

Vždy vraj mali podobný vkus na oblečenie, no práve záujem odberateľov na Instagrame ich povzbudil, aby sa zladili ešte viac, dokonca aj počas chvíľ, keď sú len tak doma alebo idú do obchodu.

„Nie je to však len o koordinovaní oblečenia. Snažíme si vyberať také kúsky, ktoré dopĺňajú naše okolie,“ vysvetľuje Tsuyoshi.

Zároveň dodáva, že si ho vyberajú z bežných reťazcov a nejde o žiadne luxusné outfity. Bon a Pon veria, že práve cenovo dostupné oblečenie, ktoré prezentujú, prispelo k ich popularite.

„Samozrejme, že sme šťastní, keď nás médiá opisujú ako módne ikony, ale my sa tak nevidíme. Nosíme jednoduché, neveľmi drahé oblečenie, ktoré si môže kúpiť hocikto,“ hovorí Tomi.

Dôchodok ako zábava

Aký výsledok z ich instagramovej popularity ešte plynie?

Skryť Vypnúť reklamu

Dvojica už stihla vydať dve knihy, ktoré hovoria o šťastnom manželskom živote, začala sa objavovať v časopisoch a novinách a už čoskoro rozbehne vlastnú líniu oblečenia a doplnkov v spolupráci s japonským obchodným domom.

Navyše sa s takmer trištvrte milión fanúšikmi radia medzi takzvaných „influencerov“, ktorí majú na ľudí vplyv. Japonskí seniori chcú túto možnosť využiť tak, že starším párom ukazujú, ako žiť plnohodnotne a začať v starobe žiť „druhý život“.

„Teraz, keď sme sami, konečne máme čas robiť všetky veci, ktoré sme nestíhali, keď sme pracovali a vychovávali deti. Chceme ľuďom ukázať, že dôchodok môže byť zábava, najmä keď nájdete niečo, čo môžete robiť spoločne,“ uzavrela Tomi.

Loading

...

Loading

...

Loading

...

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  2. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  3. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  4. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  5. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  8. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  9. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  1. Investície s fixným ročným výnosom od 6 do 8,25 %
  2. Zanzibar: Čo treba vidieť v africkom raji
  3. Hygge ako životný štýl
  4. Vynašli sme sa aj v čase korony. 3D showroom očaril klientov.
  5. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  6. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  7. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  8. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  9. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  10. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 33 830
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 32 824
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 13 860
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 10 191
  5. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 156
  6. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 578
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 915
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 633
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 588
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 606
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Sociálne siete

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém
Facebook, Instagram
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Miroslav Marček na hlavnom pojednávaní v prípade obžaloby za vraždu Jána Kuciaka, Martiny Kušnírovej a Petra Molnára začiatkom roka 2020.

Miroslav Marček si odpykáva trest 25 rokov za tri vraždy.

4 h

Už stihol vydať zásadné nariadenia.

3 h
Marcel Slávik

Sulík naňho podal trestné oznámenie.

8 h

Neprehliadnite tiež

Michaela Žureková

Sami seba sa pýtate - nebudem pre toho druhého bremenom?

20 h
Ilustračné foto.

Tipy, ako obmedziť uvoľňovanie mikroplastov pri praní.

20. jan

Fašiangy sú, čo sa jedál týka, obdobím smažených sladkostí.

17. feb

Mení sa ľudské telo aj vzťahy.

28. apr