Štýl nie je otázka veku a stať sa virálnou hviezdou internetu môže ktokoľvek originálny. To sú jedny z najhlavnejších posolstiev, ktoré ľudí naučil Instagram a dokazuje to aj dvojicou japonských seniorov.

Manželský pár Tsuyoshi a Tomi Seki sa fotí na rôznych miestach. Občas je to doma v obývačke, občas v parku, v meste s mrakodrapmi v pozadí, v kostole.
Miesto však vôbec nie je dôležité, prezentovať sa chcú totiž tým, čo majú na sebe.
Ich prezývky sa rýmujú a ich oblečenie je dokonale zladené. Bon a Pon.
Neobyčajný párik
Dôchodcovia z Japonska na seba upútali pozornosť už koncom roka 2016, keď začali na sociálnu sieť pridávať fotografie, v ktorých majú dokonale zladené a koordinované outfity. „Šesťdesiatnici ešte nikdy nevyzerali tak dobre,“ konštatoval magazín Refinery29.
„Nie sú iba taký priemerný instagramový pár,“ píše zase The Guardian.
Šesťdesiatnici, ktorí oslávili už 38. výročie spoločného manželstva, sa fotia každý deň a volia si jednoduchý, priamočiary módny štýl aj farby.
Ich snímky vyzerajú často podobne – roztomilý úsmev a takmer ostýchavý pohľad oboch protagonistov do fotoaparátu si však získali takmer 750-tisíc odberateľov.
Nosia lacné oblečenie
Za svoju slávu dvojica vďačí podľa vlastných slov dcére. „Fotila nás a snímky uverejňovala na jej vlastnom Instagramovom účte. Dostávala veľa komentárov, tak nám odporučila, aby sme si založili vlastný účet,“ povedala Tomi pre Guardian.

Vždy vraj mali podobný vkus na oblečenie, no práve záujem odberateľov na Instagrame ich povzbudil, aby sa zladili ešte viac, dokonca aj počas chvíľ, keď sú len tak doma alebo idú do obchodu.
„Nie je to však len o koordinovaní oblečenia. Snažíme si vyberať také kúsky, ktoré dopĺňajú naše okolie,“ vysvetľuje Tsuyoshi.
Zároveň dodáva, že si ho vyberajú z bežných reťazcov a nejde o žiadne luxusné outfity. Bon a Pon veria, že práve cenovo dostupné oblečenie, ktoré prezentujú, prispelo k ich popularite.
„Samozrejme, že sme šťastní, keď nás médiá opisujú ako módne ikony, ale my sa tak nevidíme. Nosíme jednoduché, neveľmi drahé oblečenie, ktoré si môže kúpiť hocikto,“ hovorí Tomi.
Dôchodok ako zábava
Aký výsledok z ich instagramovej popularity ešte plynie?
Dvojica už stihla vydať dve knihy, ktoré hovoria o šťastnom manželskom živote, začala sa objavovať v časopisoch a novinách a už čoskoro rozbehne vlastnú líniu oblečenia a doplnkov v spolupráci s japonským obchodným domom.
Navyše sa s takmer trištvrte milión fanúšikmi radia medzi takzvaných „influencerov“, ktorí majú na ľudí vplyv. Japonskí seniori chcú túto možnosť využiť tak, že starším párom ukazujú, ako žiť plnohodnotne a začať v starobe žiť „druhý život“.
„Teraz, keď sme sami, konečne máme čas robiť všetky veci, ktoré sme nestíhali, keď sme pracovali a vychovávali deti. Chceme ľuďom ukázať, že dôchodok môže byť zábava, najmä keď nájdete niečo, čo môžete robiť spoločne,“ uzavrela Tomi.