SME

Japonskí dôchodcovia sú módne hviezdy Instagramu

Seniori Bon a Pon bavia ľudí zladenými outfitmi.

Loading

...

Štýl nie je otázka veku a stať sa virálnou hviezdou internetu môže ktokoľvek originálny. To sú jedny z najhlavnejších posolstiev, ktoré ľudí naučil Instagram a dokazuje to aj dvojicou japonských seniorov.

Prečítajte si tiež: Štýl podľa Helen Mirrenovej: Ako sa obliecť v seniorskom veku Čítajte 

Manželský pár Tsuyoshi a Tomi Seki sa fotí na rôznych miestach. Občas je to doma v obývačke, občas v parku, v meste s mrakodrapmi v pozadí, v kostole.

Miesto však vôbec nie je dôležité, prezentovať sa chcú totiž tým, čo majú na sebe.

Ich prezývky sa rýmujú a ich oblečenie je dokonale zladené. Bon a Pon.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neobyčajný párik

Dôchodcovia z Japonska na seba upútali pozornosť už koncom roka 2016, keď začali na sociálnu sieť pridávať fotografie, v ktorých majú dokonale zladené a koordinované outfity. „Šesťdesiatnici ešte nikdy nevyzerali tak dobre,“ konštatoval magazín Refinery29.

„Nie sú iba taký priemerný instagramový pár,“ píše zase The Guardian.

Šesťdesiatnici, ktorí oslávili už 38. výročie spoločného manželstva, sa fotia každý deň a volia si jednoduchý, priamočiary módny štýl aj farby.

Ich snímky vyzerajú často podobne – roztomilý úsmev a takmer ostýchavý pohľad oboch protagonistov do fotoaparátu si však získali takmer 750-tisíc odberateľov.

Loading

...

Nosia lacné oblečenie

Za svoju slávu dvojica vďačí podľa vlastných slov dcére. „Fotila nás a snímky uverejňovala na jej vlastnom Instagramovom účte. Dostávala veľa komentárov, tak nám odporučila, aby sme si založili vlastný účet,“ povedala Tomi pre Guardian.

SkryťVypnúť reklamu
Prečítajte si tiež: Osvojte si umenie nestarnúť Čítajte 

Vždy vraj mali podobný vkus na oblečenie, no práve záujem odberateľov na Instagrame ich povzbudil, aby sa zladili ešte viac, dokonca aj počas chvíľ, keď sú len tak doma alebo idú do obchodu.

„Nie je to však len o koordinovaní oblečenia. Snažíme si vyberať také kúsky, ktoré dopĺňajú naše okolie,“ vysvetľuje Tsuyoshi.

Zároveň dodáva, že si ho vyberajú z bežných reťazcov a nejde o žiadne luxusné outfity. Bon a Pon veria, že práve cenovo dostupné oblečenie, ktoré prezentujú, prispelo k ich popularite.

„Samozrejme, že sme šťastní, keď nás médiá opisujú ako módne ikony, ale my sa tak nevidíme. Nosíme jednoduché, neveľmi drahé oblečenie, ktoré si môže kúpiť hocikto,“ hovorí Tomi.

Dôchodok ako zábava

Aký výsledok z ich instagramovej popularity ešte plynie?

SkryťVypnúť reklamu

Dvojica už stihla vydať dve knihy, ktoré hovoria o šťastnom manželskom živote, začala sa objavovať v časopisoch a novinách a už čoskoro rozbehne vlastnú líniu oblečenia a doplnkov v spolupráci s japonským obchodným domom.

Navyše sa s takmer trištvrte milión fanúšikmi radia medzi takzvaných „influencerov“, ktorí majú na ľudí vplyv. Japonskí seniori chcú túto možnosť využiť tak, že starším párom ukazujú, ako žiť plnohodnotne a začať v starobe žiť „druhý život“.

„Teraz, keď sme sami, konečne máme čas robiť všetky veci, ktoré sme nestíhali, keď sme pracovali a vychovávali deti. Chceme ľuďom ukázať, že dôchodok môže byť zábava, najmä keď nájdete niečo, čo môžete robiť spoločne,“ uzavrela Tomi.

Loading

...

Loading

...

Loading

...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Štartuje prvý ročník Fjällräven Campfire Česko a Slovensko
  2. Katarína Brychtová: Každý nový začiatok je dobrý
  3. Šaca - centrum robotickej chirurgie na východe Slovenska
  4. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  5. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  6. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  7. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  8. Na Marka oharka do jarka
  1. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu 34 890
  2. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 720
  3. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 424
  4. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 8 344
  5. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 5 923
  6. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí 5 834
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 4 521
  8. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 4 333
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


redakcia SME ženy
Simona Mištíková

Riaditeľka PR agentúry a lektorka soft skills.


6

Veľkonočné tradície majú mnoho podôb.


Pavol Juračka
Katarína Del Rio a Bianka Urbanovská zo ZA SEBA, o.z.

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


30
reklama
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 162
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 448
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 77 910
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 774
  5. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 14 915
  6. Otilia Horrocks: Odporné, príšerné, drzé, nechutné 11 531
  7. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 908
  8. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 8 803
  1. INESS: Ekonomika Ruska a tri vojnové roky
  2. Věra Tepličková: Býky za vlasť padajú, gule nám tu chýbajú
  3. Radko Mačuha: Slavín nieje Slovenská socha Slobody.
  4. Tupou Ceruzou: Businessman
  5. Marcel Rebro: Rusi bombardujú energetickú infraštruktúru, Slováci elektrifikujú ukrajinské zákopy
  6. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  7. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  8. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
SkryťZatvoriť reklamu