SME
reklama

PR manažérka slovenských hviezd: Práca s bulvárom hrá dôležitú úlohu

Adriána Čahojová sa stará napríklad o Celeste Buckingham či Majka Spirita.

Adriana ČahojováAdriana Čahojová (Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

Adriána Čahojová (32) sa v rámci svojej agentúry Soul For Show venuje PR (komunikácii s verejnosťou) v mene známych slovenských aj zahraničných osobností zo sveta hudby či filmu. Do jej portfólia patrí napríklad Celeste Buckingham, Emma Drobná, Mária Čírová, Majk Spirit, Lavagance a ďalší. Podporu robila aj filmom Masaryk, Tlmočník či festivalu Art Film Fest.

Ako by vyzerala kariéra známych osobností, keby neexistovali PR manažéri, šedé eminencie ich sveta?

Vyzerala by rovnako, ako pred rokmi, keď ešte umeleckí PR manažéri a agentúry neexistovali. Umelci by tvorili a svetom médií by sa pretĺkali sami, pretože inú možnosť by nemali. Prípadne všetka práca by bola iba na pleciach manažéra.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bol by zároveň aj PR manažérom alebo publicistom, ako PR manažéra zvyknú volať na britskom a americkom trhu. Buď umelec sám alebo niekto z jeho tímu by s médiami a verejnosťou jednoducho komunikovať musel.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže by mal aj inú prácu a povinnosti, a tým pádom by PR bolo iba na jednej z mnohých vedľajších koľají. Vďaka samostatným PR agentom a agentúram sa PR nedostáva na vedľajšiu koľaj a prikladá sa mu nemalá dôležitosť, čo je dobre, pretože má pre umelca naozaj veľký význam.

Vy ste začínali na podnet bubeníka Martina Valihoru, ktorého ste najprv manažovali a neskôr ste si založili vlastnú agentúru. Prečo vyhral PR svet a nie žurnalistika, ktorú ste študovali?

Ako študentka žurnalistiky som s Martinom robila rozhovor. Po tom, čo som vypla diktafón, som si všimla, že mu doslova nonstop vyzváňa telefón, tak som sa ho spýtala, či nepotrebuje niekoho, kto by mu pomáhal. Spontánne na mňa vykríkol: Hľadám manažéra, chceš to robiť? A ja, neskúsená študentka, som bez zaváhania súhlasila.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V skutočnosti sa, samozrejme, nedá povedať, že by som bola jeho manažérka, hoci sme to tak navonok často komunikovali. Martin mi dal šancu učiť sa po jeho boku - vypomáhala som mu na všetkých frontoch, bookovala som mu koncerty, pracovala som v jeho hudobnom klube v centre Bratislavy a keďže som študovala žurnalistiku, vo väčšine redakcií som mala spolužiakov, a tak som mu prirodzene začala robiť aj PR.

To bol okamih, keď som zistila, že na Slovensku je akútny nedostatok umeleckých PR agentúr a prvýkrát v živote som zistila, že ma niečo baví viac ako žurnalistika.

PR ma začalo vnútorne napĺňať viac. No dennodenne od rána do večera komunikujem s médiami, píšem tlačové správy a vďaka tomu tá novinárka vo mne žije ďalej. Asi by som teda nepovedala, že PR vyhralo nad žurnalistikou, ale skôr, že sa vo mne spojili a vytvorili akúsi špecifickú symbiózu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Hneď na začiatku ste si vzali pod svoje krídla dnes veľké mená - Celeste Buckingham a Majka Spirita. Vkladali do vás dôveru, hoci ste ešte nemali za sebou to všetko, čo dnes?

Prečítajte si tiež: Celeste Buckingham: Nerobím to kvôli sláve Čítajte 

Pri oboch to bola kombinácia pozitívnych referencií a spoločných kamarátov, vďaka ktorým sme si boli blízki od prvej chvíle. Raz mi zavolal producent Martin Šrámek a povedal, že má jednu mladú speváčku, práve vypadla zo SuperStar a potrebovala by servis, aký robím Martinovi Valihorovi. A tak sa začal písať náš spoločný príbeh so Celeste, ktorý píšeme dodnes. S ňou sme si toho prežili suverénne najviac.

S Majkom to bolo inak. Jeho mladší brat Tomáš bol môj spolužiak na žurnalistike. Vďaka nemu ma Majk začal registrovať. Potom prišiel jeho duet so Celeste I Was Wrong, ktorý som propagovala ešte ako Celestina PR manažérka. To bola naša prvá spolupráca s Majkom, a tak sme si navzájom sadli, že odvtedy si ma už začal najímať aj na PR svojich vlastných sólových projektov.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Je to možno paradox, ale namiesto toho, aby sme ako mladá umelecká PR agentúra štartovali s neznámymi začínajúcimi umelcami, našli si k nám cestu hneď na začiatku práve silní a veľmi úspešní umelci.

Asi sa to stalo preto, že boli už takí zaneprázdnení, že jednoducho cítili, že keď ich niekto bude zastupovať smerom k médiám, uľahčí im to život.

Čo to v praxi znamená mať vlastnú PR agentúru? Čo všetko je vaša zodpovednosť a koľko ľudí je s vami v tíme?

Znamená to vziať na svoje plecia za klienta komunikáciu ako takú. Našou úlohou je obremeniť umelcov od propagácie a komunikácie s médiami, aby mali viac času a energie na skladanie hudby, nahrávanie, koncerty a oddych. Momentálne tvorí môj tím päť stabilných spolupracovníkov.

Ako prebieha kontakt s novým klientom a ako sa začína práca s ním?

SkryťVypnúť reklamu
reklama

U nás začína vždy výlučne na dobrej referencii iného spokojného umelca, ktorý je už v našom portfóliu. Väčšinou teda príde k nám nový umelec s tým, že jeho kamarát, iný umelec mu odporučil naše PR na propagáciu nového singla, albumu či turné.

S každým klientom si vždy sadneme, pýtame sa ho veľa otázok týkajúcich sa jeho plánov do budúcna a jeho tvorby. Zaujíma nás, čo presne chce svojou tvorbou odkomunikovať a odovzdať ľuďom. Potom mu vypracujeme krátkodobú alebo dlhodobú komunikačnú stratégiu a tú aj realizujeme.

Je potrebné, aby klienti, ktorí za vami prichádzajú, mali jasnú predstavu o sebe a o tom, ako sa chcú prezentovať?

Ak majú aspoň približnú predstavu, je to fajn a pomôže nám to pri budovaní stratégie. Nie je to však podmienkou. Stalo sa už aj to, že klient nemal predstavu. Jednoducho len intuitívne tvoril a nič iné okrem hudby a textu akoby nevedel pomenovať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

V takom prípade s ním trávime veľa času, veľa sa ho pýtame, rozprávame sa o jeho tvorbe a spoločne brainstormujeme a prídeme na to. V podstate spolu s ním len pomenujeme to, čo vnútorne cíti. Posolstvo, ktoré by mal prostredníctvom svojho umenia odovzdať ďalej.

Obracajú sa na vás ľudia aj preto, že si myslia, že ich ľahko dostanete do médií a budú slávni? Predpokladám, že takto jednoducho to nefunguje.

Áno, nájdu sa aj takí.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C5BAT na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

reklama

Komerčné články

  1. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu
  2. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  3. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  4. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  5. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  6. Wellness v prírode: máme tip, kde si na jar najlepšie oddýchnete
  7. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár
  8. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur
  1. Bývanie vytesané do kameňa? V Kapadócii tak žijú po stáročia
  2. E-recept, evolúcia v zdravotnej starostlivosti
  3. Leťte priamo z KOŠÍC a dovolenkujte na najkrajších plážach
  4. Za hranicami bytu: Ako si vybudovať dobré susedské vzťahy?
  5. Výlet 2 v 1: Jednou nohou na Slovensku, druhou v Rakúsku
  6. Ahoj, TABI! Kto je záhadný digitvor?
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur
  8. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové?
  1. Fellner otvorene: Manželka mi vyčítala, že zo mňa nič nemá 29 612
  2. Deväť dobrých: Jarný literárny výber v denníkoch SME a Korzár 17 415
  3. Do utorka za vás uhradia polovicu exotickej dovolenky 16 543
  4. Slováci minuli za 4 dni na dovolenky 6,4 milióna eur 10 911
  5. Prečo vymeniť plastové vchodové dvere za hliníkové? 10 259
  6. Patria medzi svetovú elitu. Slováci zariskovali a predbehli dobu 10 097
  7. Všetky divy sveta v privátnom lietadle dnes so zľavou 12 225 eur 7 844
  8. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe 5 765
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Unicef Slovensko: Inšpirujúce ženy a ich úloha pri formovaní lepšieho sveta
  2. Mária Melková: U ocka upratovať nemusím! Čo s rozdielnymi pravidlami v dvoch domovoch po rozvode.
  3. Mária Melková: Moje dieťa ku mne po rozvode odmieta chodiť. Čo mám robiť?
  4. Věra Tepličková: Krehké deti alebo Keď blogerka vybočí zo zaužívaných koľají
  5. Lucia Nicholsonová: Načo sa zahadzovať s deťmi? Obzvlášť s tými chudobnými?
  6. Věra Tepličková: Život s introvertným dieťaťom, manželom alebo rodičom
  7. Martin Pollák: Generácia Alfa
  8. Mária Melková: Moje deti, Tvoje deti, naše deti - mýty o živote v zošívaných rodinách
  1. Ivan Čáni: Korčok vybuchol – Pellegrini ho zožral zaživa. 46 083
  2. Ivan Mlynár: Fašistický sajrajt Tomáš Taraba, je už zamotanejší, ako nová telenovela. 13 646
  3. Peter Bolebruch: Každa rodina bola podvedená o 80 tisíc v priemere. Ako podviedli vidiek a ožobráčili ľudí o role a pozemky? Kto je pozemková mafia? 13 435
  4. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat 9 863
  5. Janka Bittó Cigániková: Drucker to vyhlásil 1. februára, Dolinková to stále zdržiava. Stáť nás to môže zdravie a životy 8 453
  6. Michael Achberger: Vitamínový prevrat, o ktorom lekári mlčia: Ako lipozomálne vitamíny menia pravidlá! 8 366
  7. Miroslav Galovič: Nezalepený dopis víťazovi prezidentských volieb 8 265
  8. Ján Šeďo: Malý cár : "Uvedomme si, že máme 2 atómové elektrárne". Vážne ? 6 432
  1. Pavol Koprda: Demografia a voľby - čo sa zmenilo od roku 1999
  2. Jiří Ščobák: Ivan Korčok aktuálně zvítězil ve facebookové diskusi nad Petrem Pellegrinim!
  3. Jiří Ščobák: Velikonoce jsou výborné na podporu Korčoka na sociálních sítích! Pojďme do toho! ❤
  4. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 76. - Arkdída - Vilkitský a Ušakov, ktorí sa zaslúžili o posledné arktické objavy
  5. Yevhen Hessen: Teroristický útok v Moskve a mobilizácia 300 000 Rusov
  6. Post Bellum SK: Prvé transporty smrti boli plné mladých dievčat
  7. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  8. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
SkryťZatvoriť reklamu