PR manažérka slovenských hviezd: Práca s bulvárom hrá dôležitú úlohu

Adriána Čahojová sa stará napríklad o Celeste Buckingham či Majka Spirita.

Adriana Čahojová(Zdroj: SME - JOZEF JAKUBČO)

Adriána Čahojová (32) sa v rámci svojej agentúry Soul For Show venuje PR (komunikácii s verejnosťou) v mene známych slovenských aj zahraničných osobností zo sveta hudby či filmu. Do jej portfólia patrí napríklad Celeste Buckingham, Emma Drobná, Mária Čírová, Majk Spirit, Lavagance a ďalší. Podporu robila aj filmom Masaryk, Tlmočník či festivalu Art Film Fest.

Ako by vyzerala kariéra známych osobností, keby neexistovali PR manažéri, šedé eminencie ich sveta?

Vyzerala by rovnako, ako pred rokmi, keď ešte umeleckí PR manažéri a agentúry neexistovali. Umelci by tvorili a svetom médií by sa pretĺkali sami, pretože inú možnosť by nemali. Prípadne všetka práca by bola iba na pleciach manažéra.

Bol by zároveň aj PR manažérom alebo publicistom, ako PR manažéra zvyknú volať na britskom a americkom trhu. Buď umelec sám alebo niekto z jeho tímu by s médiami a verejnosťou jednoducho komunikovať musel.

Článok pokračuje pod video reklamou

Lenže by mal aj inú prácu a povinnosti, a tým pádom by PR bolo iba na jednej z mnohých vedľajších koľají. Vďaka samostatným PR agentom a agentúram sa PR nedostáva na vedľajšiu koľaj a prikladá sa mu nemalá dôležitosť, čo je dobre, pretože má pre umelca naozaj veľký význam.

Vy ste začínali na podnet bubeníka Martina Valihoru, ktorého ste najprv manažovali a neskôr ste si založili vlastnú agentúru. Prečo vyhral PR svet a nie žurnalistika, ktorú ste študovali?

Ako študentka žurnalistiky som s Martinom robila rozhovor. Po tom, čo som vypla diktafón, som si všimla, že mu doslova nonstop vyzváňa telefón, tak som sa ho spýtala, či nepotrebuje niekoho, kto by mu pomáhal. Spontánne na mňa vykríkol: Hľadám manažéra, chceš to robiť? A ja, neskúsená študentka, som bez zaváhania súhlasila.

V skutočnosti sa, samozrejme, nedá povedať, že by som bola jeho manažérka, hoci sme to tak navonok často komunikovali. Martin mi dal šancu učiť sa po jeho boku - vypomáhala som mu na všetkých frontoch, bookovala som mu koncerty, pracovala som v jeho hudobnom klube v centre Bratislavy a keďže som študovala žurnalistiku, vo väčšine redakcií som mala spolužiakov, a tak som mu prirodzene začala robiť aj PR.

To bol okamih, keď som zistila, že na Slovensku je akútny nedostatok umeleckých PR agentúr a prvýkrát v živote som zistila, že ma niečo baví viac ako žurnalistika.

PR ma začalo vnútorne napĺňať viac. No dennodenne od rána do večera komunikujem s médiami, píšem tlačové správy a vďaka tomu tá novinárka vo mne žije ďalej. Asi by som teda nepovedala, že PR vyhralo nad žurnalistikou, ale skôr, že sa vo mne spojili a vytvorili akúsi špecifickú symbiózu.

Hneď na začiatku ste si vzali pod svoje krídla dnes veľké mená - Celeste Buckingham a Majka Spirita. Vkladali do vás dôveru, hoci ste ešte nemali za sebou to všetko, čo dnes?

Prečítajte si tiež: Celeste Buckingham: Nerobím to kvôli sláve

Pri oboch to bola kombinácia pozitívnych referencií a spoločných kamarátov, vďaka ktorým sme si boli blízki od prvej chvíle. Raz mi zavolal producent Martin Šrámek a povedal, že má jednu mladú speváčku, práve vypadla zo SuperStar a potrebovala by servis, aký robím Martinovi Valihorovi. A tak sa začal písať náš spoločný príbeh so Celeste, ktorý píšeme dodnes. S ňou sme si toho prežili suverénne najviac.

S Majkom to bolo inak. Jeho mladší brat Tomáš bol môj spolužiak na žurnalistike. Vďaka nemu ma Majk začal registrovať. Potom prišiel jeho duet so Celeste I Was Wrong, ktorý som propagovala ešte ako Celestina PR manažérka. To bola naša prvá spolupráca s Majkom, a tak sme si navzájom sadli, že odvtedy si ma už začal najímať aj na PR svojich vlastných sólových projektov.

Je to možno paradox, ale namiesto toho, aby sme ako mladá umelecká PR agentúra štartovali s neznámymi začínajúcimi umelcami, našli si k nám cestu hneď na začiatku práve silní a veľmi úspešní umelci.

Asi sa to stalo preto, že boli už takí zaneprázdnení, že jednoducho cítili, že keď ich niekto bude zastupovať smerom k médiám, uľahčí im to život.

Čo to v praxi znamená mať vlastnú PR agentúru? Čo všetko je vaša zodpovednosť a koľko ľudí je s vami v tíme?

Znamená to vziať na svoje plecia za klienta komunikáciu ako takú. Našou úlohou je obremeniť umelcov od propagácie a komunikácie s médiami, aby mali viac času a energie na skladanie hudby, nahrávanie, koncerty a oddych. Momentálne tvorí môj tím päť stabilných spolupracovníkov.

Ako prebieha kontakt s novým klientom a ako sa začína práca s ním?

U nás začína vždy výlučne na dobrej referencii iného spokojného umelca, ktorý je už v našom portfóliu. Väčšinou teda príde k nám nový umelec s tým, že jeho kamarát, iný umelec mu odporučil naše PR na propagáciu nového singla, albumu či turné.

S každým klientom si vždy sadneme, pýtame sa ho veľa otázok týkajúcich sa jeho plánov do budúcna a jeho tvorby. Zaujíma nás, čo presne chce svojou tvorbou odkomunikovať a odovzdať ľuďom. Potom mu vypracujeme krátkodobú alebo dlhodobú komunikačnú stratégiu a tú aj realizujeme.

Je potrebné, aby klienti, ktorí za vami prichádzajú, mali jasnú predstavu o sebe a o tom, ako sa chcú prezentovať?

Ak majú aspoň približnú predstavu, je to fajn a pomôže nám to pri budovaní stratégie. Nie je to však podmienkou. Stalo sa už aj to, že klient nemal predstavu. Jednoducho len intuitívne tvoril a nič iné okrem hudby a textu akoby nevedel pomenovať.

V takom prípade s ním trávime veľa času, veľa sa ho pýtame, rozprávame sa o jeho tvorbe a spoločne brainstormujeme a prídeme na to. V podstate spolu s ním len pomenujeme to, čo vnútorne cíti. Posolstvo, ktoré by mal prostredníctvom svojho umenia odovzdať ďalej.

Obracajú sa na vás ľudia aj preto, že si myslia, že ich ľahko dostanete do médií a budú slávni? Predpokladám, že takto jednoducho to nefunguje.

Áno, nájdu sa aj takí.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BAT na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5BAT na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Ročné predplatné
29 €
Objednať
Ušetríte až 17,80 € v porovnaní s mesačným predplatným
Štvrťročné predplatné
9,90 €
Objednať
Ušetríte 1,80 € v porovnaní s mesačným predplatným

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  3. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  4. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  5. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  6. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu!
  7. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli
  9. Naša freestyle kajakárka: na majstrovstvá ideme tri baby
  10. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70%
  1. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí
  2. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  4. Salón architektov A0 – Coneco 2018
  5. Záhradný nábytok: aký materiál je najlepší?
  6. Životné jubileum prof. Ing. Jaroslava Valáška, PhD.
  7. OMV pozýva na pretekársky supervíkend na okruhu Slovakiaring
  8. Atos predstavil najúplnejšie 4G a LTE komunikačné riešenie
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Ulovte si last minute dovolenku so zľavou do 70% 9 619
  2. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 8 962
  3. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 7 689
  4. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 7 134
  5. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 5 998
  6. Nie sme žiadni paštikári. Slováci už dovolenkujú inak 5 208
  7. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 4 322
  8. Iná tvár Mexika: Nocovanie s Indiánmi, dobrodružstvo v džungli 4 234
  9. 3 dôvody, prečo sa oplatí mať online účet v ZSE už toto leto 3 487
  10. Volkswagen Golf GTI TCR naživo na Slovakia Ringu! 3 125

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Majstri sveta ťažia z Nemecka i Afriky. Esá Francúzov sú potomkami prisťahovalcov

Až 15 hráčov Francúzska nemá pôvod v Európe.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

To nie je o manželstve. Bojíte sa, že už nebudete výnimoční

A pritom stačí jednoduché: len sa podeliť.

Neprehliadnite tiež

Ako ochrániť deti na slnku?

Detská pokožka je najcitlivejšia na jar.

Kladivárka: Hod kladivom je jeden z najnáročnejších športov atletiky

Martinu Hrašnovú čakajú majstrovstvá aj leto s dcérou.

Vzťahová poradňa: Vždy som tá iniciatívna. Mám si hľadať nových priateľov?

Klinická psychologička hovorí o snažení sa vo vzťahoch.