S kariérou návrhára začal, keď mal 20 rokov a už ako 21-ročného ho časopis Vogue označil za objav a novú mladú nádej americkej módnej scény.

Zac sa už ako tínedžer prejavoval ako pravý umelec a rodičia mu v tom vôbec nebránili, práve naopak, podporovali ho. Rovnako aj jeho staršiu sestru Alexandru, ktorá tiež inklinovala k rôznym umeleckým smerom.
Ich otec bol maliar, takže rodina Posenovcov žila v inšpiratívnom prostredí a jej členovia sa vo svojej tvorbe navzájom ovplyvňovali. Žili v newyorskej štvrti pre nižšie vrstvy, v SOHO, pretože šlo o najlacnejšie bývanie, aké mohli v New Yorku nájsť. Zac sa začal zaujímať o látky, v prvých rokoch pracoval najmä so zvyškami látok z malieb otca. Z nich šil šaty pre bábiky, neskôr aj väčšie kusy oblečenia.
Kontakty mu pomohli
Bolo prirodzené, že začal študovať dizajn v New Yorku a neskôr sa dostal na University of Art v Londýne. Niekoľko rokov pôsobil aj v Kostýmovom inštitúte Metropolitného múzea v New Yorku. Už počas štúdia pôsobil v prostredí plnom ambicióznych mladých ľudí a množstva modeliek.
Kamarátky boli dokonalými nositeľkami jeho prvých improvizovaných modelov. V prostredí vyrastajúcej slávnej mládeže boli aj herečka Claire Danesová, modelka Naomi Campbellová či Natalie Portmanová.
Všetkých ohúril, keď v roku 2001 vytvoril svoj prvý skutočný a veľmi excentrický, no elegantný model – šaty zošité z drobných kúskov zostatkových koží. Keď si jeho ďalšie šaty obliekla supermodelka Naomi Campbellová na jedno z podujatí, zo Zaca Posena sa stalo prestížne meno. Jeho hviezda začala stúpať nahor.
Prehnane sebavedomý
Jedinečnosť tvorby Zaca Posena od jej počiatkov spočívala najmä v precíznej ručnej práci. Chcel tvoriť haute couture módu tak ako sa to robilo v minulosti. Dať si záležať na každom štichu a lome látky. Spojil sa s mamou, ktorá bola oficiálne právničkou a umelecky založenou sestrou.

Mama mala na starosti obchodné záležitosti, sestra Alexandra organizáciu a modelky a Zac šaty. Prvý ateliér Posenovcov vznikol v ich malom byte. Všetci ho milovali. Jeho šaty boli prepracované do najmenšieho detailu. Keď sa do jeho aktivít pridal aj raper Puff Diddy, ktorý do jeho práce investoval peniaze a poradil mu aj s hudbou na prehliadky, meno Zaca Posena opäť narástlo o „dve čísla“.
Sláva prišla rýchlo, prudko, Zac si ju užíval a rád sa predvádzal. Nebál sa prezentovať aj svoju homosexualitu a rád šokoval. No verejnosť a mnohých odborníkov z módy jeho prehnané sebavedomie začalo otravovať.
Bola to však len jeho maska, ktorú sa rozhodol používať. Keď to ľudí prestalo baviť, začali o Zacovi Posenovi písať negatívne články. Zhadzovali jeho tvorbu a tá na kvalite v dôsledku nepriateľského prostredia klesala.
Nezhody v rodine a depresie
Keď sa rozhodol svoju novú kolekciu predstaviť v Paríži a nie v New Yorku, znepriatelil si ešte viac amerických kolegov. Nazývali ho šoumenom, ktorý sa snaží okolo seba vytvoriť atmosféru „veľkosti“, namysleným a arogantným.
Zac sa dostal do pasce a stresu, čo vyvrcholilo nezhodami v rodine. Na chvíľu zo scény ušiel, s rodičmi a sestrou nekomunikoval. Po období depresií však akoby vstal z mŕtvych. Po roku 2010 sa rozhodol uskutočniť ďalšiu módnu prehliadku s novým manažmentom a tá bola rozhodujúca.
Uspel a známe tváre ho chceli nosiť opäť. V roku 2012 sa stal porotcom televízneho projektu Project Runway, kde hľadá nové módne talenty. V roku 2017 dokonca vydal knihu o varení. Stále žije v New Yorku a od roku 2008 má po boku verného partnera Christophera Niqueta.
Život, ktorý si zaslúžil zdokumentovanie
Príbeh cieľavedomého mladého chlapca zaujal aj novinárku a režisérku Sandy Chronopoulos natoľko, že sa rozhodla námet o jeho ceste až na samotný vrchol módneho priemyslu spracovať pre filmové plátno. Dokument House of Z zároveň verne odhaľuje aj odvrátenú stranu módneho sveta, v ktorom po ohromnej sláve 21-ročného Zaca Posena nasledoval pád jeho značky.
Diváci boli svedkom krutej skutočnosti skrytej pod nablýskanou pozlátkou a tenkou hranicou medzi umením a biznisom. Dizajnérova otvorená spoveď, vytrvalosť a snaha o obnovenie dobrého mena značky, ale aj reputácie jeho samého, môžu byť motiváciou pre mnoho mladých tvorcov po celom svete.
Na Slovensku sa módny dokument House of Z premieta len v dvoch exkluzívnych projekciách. Jedna z nich už prebehla koncom marca v bratislavskom nákupnom centre Aupark. Druhýkrát budú mať diváci možnosť vidieť dokument počas pripravovaného Fashion LIVE! Film Festivalu, ktorý sa uskutoční 18. – 21.4.2018 v Auparku.