SME
reklama

Lenka Šoltésová: Zdravý životný štýl? Ešte stále je u nás v plienkach

Organizátorka športových podujatí pre ženy a rodiny hovorí o tom, že Bratislave chýba zeleň a vhodné lokality na šport.

Lenka ŠoltésováLenka Šoltésová (Zdroj: archív LŠ)

Lenka Šoltésová je zakladateľka kreatívnej agentúry DNA Agency. Organizovala bežecké akcie Farbám neujdeš a tiež podujatie pre ženy JustWoman (16.6.), ktoré tento rok dopĺňajú ďalšie farebné, lifestylové a športové projekty – Just Neon Yoga (15.4.) a rodinný beh Run In Bubbles (Košice 26.5., Bratislava 2.6.)

Minulý rok ste zorganizovali prvý ročník JustWoman. Kde vznikol nápad na tento projekt a čo mal vlastne do hlavného mesta priniesť?

Začali sme ako agentúra s podujatím Farbám neujdeš, v rámci ktorých sa v centrách miest ľudia ohadzovali práškovými farbami. Pôvodným cieľom bolo prinášať kreatívne, inovatívne akcie pre firmy. Ale pri organizovaní Farbám neujdeš som zistila, že ukázať niečo nové a inovatívne sa dá iba vtedy, keď to máte vo vlastných rukách.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sme si povedali, že chceme vytvárať iba vlastné projekty, na ktorých budeme ukazovať všetko, čo vieme, od A po Z. Snažíme sa ich vymýšľať tak, aby boli jedinečné v celej Strednej Európe. Chcem, aby držali prvenstvo, že sa prvýkrát konali práve na Slovensku, vrátane spomínaného projektu JustWoman.

Sú to originálne nápady?

Prečítajte si tiež: Akrojoga a partnerská joga: Hlavné dôvody, prečo vyskúšať cvičenie vo dvojici Čítajte 

Samozrejme sme sa inšpirovali v zahraničí, podobné akcie fungujú poväčšine v Amerike, ale nie takým štýlom, ako to máme my. Napríklad Just Woman vzniklo z videa, ktoré som videla. Dievčatá v ňom boli na pláži, behali, cvičili jogu, ale bol to pretek.

Tam to funguje na vyššej úrovni, ľudia už majú éru cvičenia pre radosť za sebou a zdravý životný štýl je tam v inom štádiu než u nás. Tu to ešte stále skôr začína.

Ľudia sa síce asi pred desiatimi rokmi rozbehali, no je čas nabaľovať na to a cez jogu ukazovať, že je veľmi potrebný strečing a regenerácia. Nielen „pushovať“ do tela, ale pozerať aj na to, aby človek v tridsiatke alebo štyridsiatke neprišiel o kĺby.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ako hodnotíte pilotný ročník podujatia, kde ste sa práve toto snažili sprostredkovať?

Hoci sú u nás masové akcie pre ženy, sú to všetko preteky. Postavia sa na štart, predbiehajú sa a prídu do cieľa, a je to podľa mňa maximálne proti tomu, ako sme my ženy nastavené. Preto som prišla do agentúry, že poďme urobiť podujatie čisto pre ženy, kde to bude na štýl „take it easy“.

Bolo tu veľa negatívnych aspektov, od toho, že takto u nás ľudia nie sú nastavení, že sa ženy hanbia cvičiť pred inými, ale vypálilo to fantasticky. Bola som veľmi prekvapená. Ženy boli veľmi dobre naladené, dobre cvičili, išlo im to, bolo vidno, že sa o seba starajú. Naša cieľovka je 25 až 40 rokov a to sú uvedomelé ženy, ktoré vedia, čo ich telo potrebuje.

Postavili ste to celé na troch rekreačných športoch – beh, joga a paddleboard. Posledný menovaný u nás však nie je až taký rozšírený.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Paddleboard bol akoby čerešnička na torte. Stavali sme to samozrejme na prvých dvoch, ktoré sú veľmi populárne. Paddleboard je u nás na Slovensku nový a veľa žien sme ním pritiahli, aby si ho mohli vyskúšať a aby videli, čo to je. Naše podujatie je však postavené tak, že nemusíte absolvovať všetky tri športy.

Spolupracujete aj s Ligou proti rakovine. Ako k tomu došlo a na čo všetko bol určený výťažok z podujatia?

Začalo to pred dvomi rokmi v mojej hlave, lebo ja sama som sa dostala do styku s rakovinou krčka maternice, s problémom HPV a naozaj nie je sranda, keď sa mladá žena dostane do kontaktu s pojmom rakovina.

Oslovila som teda Ligu proti rakovine a povedala som, že o rakovine prsníka sa hovorí veľa, ženy o nej už viac vedia, ale o rakovine krčka maternice sa celkovo hovorí málo, a to hlavne o jej prevencii. S Ligou sme to teda spojili.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Počas prvého ročníka Just Woman sme v našom infostánku mali náramky, za dobrovoľný príspevok si ho ženy mohli zakúpiť a tieto peniaze išli Lige proti rakovine. Z výťažku následne vznikla brožúrka zameraná na prevenciu proti rakovine krčka maternice.

V Bratislave Lenka Šoltésová organizuje tri akcie pre ženy a rodiny:

  • JustWoman
  • Just Neon Yoga
  • Run In Bubbles

V rámci každej z nich môžu účastníci podporiť aj združenie Liga proti rakovine.

Ako na takúto možnosť reagovali ženy?

Mali sme k dispozícii gynekológa, ktorého sa mohli v priebehu podujatia pýtať otázky a v stánku Ligy proti rakovine bolo naozaj stále plno. Robili tam aj rôzne merania, napríklad CO2 v dychu pre ženy, ktoré fajčia a všetko ostatné bolo smerované na rakovinu krčka maternice. Mali sme to pripravené zaujímavo a zároveň edukatívne.

Do portfólia ste na tento rok pridali aj ďalšie dve podujatia.

Bolo to v pláne už dlhšie. Pridali sme Just Woman v Prahe a v Bratislave vznikli Just Neon Yoga a Run In Bubbles. Run In Bubbles by malo byť prirodzeným pokračovaním Farbám neujdeš, len prášok sme vymenili za penu a viac sa sústreďujeme na rodinu.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj u nás v agentúre panuje taká nálada, že sa zameriavame na ženy a rodinu ako takú. Na Slovensku nemáme podujatia, do ktorých je zapojená celá rodina pokope. Sú detské behy, dospelácke behy, ale vždy stojí niekto vedľa.

Je dôležité, aby rodina bola spolu, na to sme chceli reflektovať. Aj zázemie sme urobili tak, aby bola zóna pre mamu, zóna pre otca, zóna pre dieťa, ale zároveň je v každej tej zóne kútik, kde môže kreatívne a zábavne čakať aj otec s dieťaťom, alebo mama s dieťaťom. No držíme ich stále pokope.

Chýbajú na mape Slovenska takéto typy podujatí?

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom C59YW na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. dm podporila sumou 6 475 eur realizáciu projektu Základnej školy
  2. Na zdraví záleží
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  6. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  7. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  8. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 189
  2. Každý piaty zomrie 9 100
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 779
  4. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 6 669
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 810
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 733
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 509
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 2 732
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Unicef Slovensko: Inšpirujúce ženy a ich úloha pri formovaní lepšieho sveta
  2. Mária Melková: U ocka upratovať nemusím! Čo s rozdielnymi pravidlami v dvoch domovoch po rozvode.
  3. Mária Melková: Moje dieťa ku mne po rozvode odmieta chodiť. Čo mám robiť?
  4. Věra Tepličková: Krehké deti alebo Keď blogerka vybočí zo zaužívaných koľají
  5. Lucia Nicholsonová: Načo sa zahadzovať s deťmi? Obzvlášť s tými chudobnými?
  6. Věra Tepličková: Život s introvertným dieťaťom, manželom alebo rodičom
  7. Martin Pollák: Generácia Alfa
  8. Mária Melková: Moje deti, Tvoje deti, naše deti - mýty o živote v zošívaných rodinách
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 249
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 21 206
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 729
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 681
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 784
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 168
  7. Ján Šeďo: Súhlasím s Tarabom, problémy začínajú, jeden už nakupuje v L. Mikuláši. 9 532
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 8 976
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu