Lenka Šoltésová: Zdravý životný štýl? Ešte stále je u nás v plienkach

Organizátorka športových podujatí pre ženy a rodiny hovorí o tom, že Bratislave chýba zeleň a vhodné lokality na šport.

Lenka Šoltésová(Zdroj: archív LŠ)

Lenka Šoltésová je zakladateľka kreatívnej agentúry DNA Agency. Organizovala bežecké akcie Farbám neujdeš a tiež podujatie pre ženy JustWoman (16.6.), ktoré tento rok dopĺňajú ďalšie farebné, lifestylové a športové projekty – Just Neon Yoga (15.4.) a rodinný beh Run In Bubbles (Košice 26.5., Bratislava 2.6.)

Minulý rok ste zorganizovali prvý ročník JustWoman. Kde vznikol nápad na tento projekt a čo mal vlastne do hlavného mesta priniesť?

Začali sme ako agentúra s podujatím Farbám neujdeš, v rámci ktorých sa v centrách miest ľudia ohadzovali práškovými farbami. Pôvodným cieľom bolo prinášať kreatívne, inovatívne akcie pre firmy. Ale pri organizovaní Farbám neujdeš som zistila, že ukázať niečo nové a inovatívne sa dá iba vtedy, keď to máte vo vlastných rukách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sme si povedali, že chceme vytvárať iba vlastné projekty, na ktorých budeme ukazovať všetko, čo vieme, od A po Z. Snažíme sa ich vymýšľať tak, aby boli jedinečné v celej Strednej Európe. Chcem, aby držali prvenstvo, že sa prvýkrát konali práve na Slovensku, vrátane spomínaného projektu JustWoman.

Sú to originálne nápady?

Prečítajte si tiež: Akrojoga a partnerská joga: Hlavné dôvody, prečo vyskúšať cvičenie vo dvojici

Samozrejme sme sa inšpirovali v zahraničí, podobné akcie fungujú poväčšine v Amerike, ale nie takým štýlom, ako to máme my. Napríklad Just Woman vzniklo z videa, ktoré som videla. Dievčatá v ňom boli na pláži, behali, cvičili jogu, ale bol to pretek.

Tam to funguje na vyššej úrovni, ľudia už majú éru cvičenia pre radosť za sebou a zdravý životný štýl je tam v inom štádiu než u nás. Tu to ešte stále skôr začína.

Ľudia sa síce asi pred desiatimi rokmi rozbehali, no je čas nabaľovať na to a cez jogu ukazovať, že je veľmi potrebný strečing a regenerácia. Nielen „pushovať“ do tela, ale pozerať aj na to, aby človek v tridsiatke alebo štyridsiatke neprišiel o kĺby.

Ako hodnotíte pilotný ročník podujatia, kde ste sa práve toto snažili sprostredkovať?

Hoci sú u nás masové akcie pre ženy, sú to všetko preteky. Postavia sa na štart, predbiehajú sa a prídu do cieľa, a je to podľa mňa maximálne proti tomu, ako sme my ženy nastavené. Preto som prišla do agentúry, že poďme urobiť podujatie čisto pre ženy, kde to bude na štýl „take it easy“.

Bolo tu veľa negatívnych aspektov, od toho, že takto u nás ľudia nie sú nastavení, že sa ženy hanbia cvičiť pred inými, ale vypálilo to fantasticky. Bola som veľmi prekvapená. Ženy boli veľmi dobre naladené, dobre cvičili, išlo im to, bolo vidno, že sa o seba starajú. Naša cieľovka je 25 až 40 rokov a to sú uvedomelé ženy, ktoré vedia, čo ich telo potrebuje.

Postavili ste to celé na troch rekreačných športoch – beh, joga a paddleboard. Posledný menovaný u nás však nie je až taký rozšírený.

Paddleboard bol akoby čerešnička na torte. Stavali sme to samozrejme na prvých dvoch, ktoré sú veľmi populárne. Paddleboard je u nás na Slovensku nový a veľa žien sme ním pritiahli, aby si ho mohli vyskúšať a aby videli, čo to je. Naše podujatie je však postavené tak, že nemusíte absolvovať všetky tri športy.

Spolupracujete aj s Ligou proti rakovine. Ako k tomu došlo a na čo všetko bol určený výťažok z podujatia?

Začalo to pred dvomi rokmi v mojej hlave, lebo ja sama som sa dostala do styku s rakovinou krčka maternice, s problémom HPV a naozaj nie je sranda, keď sa mladá žena dostane do kontaktu s pojmom rakovina.

Oslovila som teda Ligu proti rakovine a povedala som, že o rakovine prsníka sa hovorí veľa, ženy o nej už viac vedia, ale o rakovine krčka maternice sa celkovo hovorí málo, a to hlavne o jej prevencii. S Ligou sme to teda spojili.

Počas prvého ročníka Just Woman sme v našom infostánku mali náramky, za dobrovoľný príspevok si ho ženy mohli zakúpiť a tieto peniaze išli Lige proti rakovine. Z výťažku následne vznikla brožúrka zameraná na prevenciu proti rakovine krčka maternice.

V Bratislave Lenka Šoltésová organizuje tri akcie pre ženy a rodiny:

  • JustWoman
  • Just Neon Yoga
  • Run In Bubbles

V rámci každej z nich môžu účastníci podporiť aj združenie Liga proti rakovine.

Ako na takúto možnosť reagovali ženy?

Mali sme k dispozícii gynekológa, ktorého sa mohli v priebehu podujatia pýtať otázky a v stánku Ligy proti rakovine bolo naozaj stále plno. Robili tam aj rôzne merania, napríklad CO2 v dychu pre ženy, ktoré fajčia a všetko ostatné bolo smerované na rakovinu krčka maternice. Mali sme to pripravené zaujímavo a zároveň edukatívne.

Do portfólia ste na tento rok pridali aj ďalšie dve podujatia.

Bolo to v pláne už dlhšie. Pridali sme Just Woman v Prahe a v Bratislave vznikli Just Neon Yoga a Run In Bubbles. Run In Bubbles by malo byť prirodzeným pokračovaním Farbám neujdeš, len prášok sme vymenili za penu a viac sa sústreďujeme na rodinu.

Aj u nás v agentúre panuje taká nálada, že sa zameriavame na ženy a rodinu ako takú. Na Slovensku nemáme podujatia, do ktorých je zapojená celá rodina pokope. Sú detské behy, dospelácke behy, ale vždy stojí niekto vedľa.

Je dôležité, aby rodina bola spolu, na to sme chceli reflektovať. Aj zázemie sme urobili tak, aby bola zóna pre mamu, zóna pre otca, zóna pre dieťa, ale zároveň je v každej tej zóne kútik, kde môže kreatívne a zábavne čakať aj otec s dieťaťom, alebo mama s dieťaťom. No držíme ich stále pokope.

Chýbajú na mape Slovenska takéto typy podujatí?

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59YW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C59YW na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. Keď Slováci krotia morský vietor
  4. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  5. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  6. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  7. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  8. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  9. Vizuálny smog je problém
  10. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  1. Najkrajšie americké národné parky
  2. Podceňovať skúšobné jazdy sa pri výbere vozidla neoplatí
  3. Slováci nakupujú viac slovenskej zeleniny a ovocia ako vlani
  4. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  6. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  7. Keď Slováci krotia morský vietor
  8. Ochrana pred tropickou horúčavou
  9. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  10. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 12 012
  2. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 9 766
  3. Najkrajšie americké národné parky 9 530
  4. Vizuálny smog je problém 3 248
  5. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 € 2 986
  6. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 2 892
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate 2 386
  8. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 2 089
  9. Keď Slováci krotia morský vietor 2 082
  10. Križovatka si vyžiada rozsiahlu odstávku teplej úžitkovej vody 1 341

Téma: Cvičenie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Beh, Rozhovory z denníka SME, Joga

Hlavné správy zo Sme.sk

AUTORSKÁ STRANA PETRY PROCHÁZKOVEJ

Kaukaz spája hrdosť aj boľševická minulosť

Európa nie vždy vyhráva.

DNES PÍŠE MATIA LENICKÁ

Nedráždite bieleho muža

Vyrúbali mu višňový sad.

Neprehliadnite tiež

Ako rozhýbať deti vo svete moderných technológií

Rodič musí byť dobrým pozorovateľom.

Maximálne letná móda: Inšpirujte sa filmom Mamma Mia!

Tipy do šatníka nájdete aj na filmových plátnach.

Nákupy z fariem: Prečo nezabúdať na lokálne potraviny?

Lokálne potraviny sú Slovákom čoraz sympatickejšie.

Destinácia ako stvorená pre oddych: Čím je výnimočný Thermenland?

Vydajte sa na miesto, kde zabudnete na stres každodenného života.