Lenka Šoltésová: Zdravý životný štýl? Ešte stále je u nás v plienkach

Organizátorka športových podujatí pre ženy a rodiny hovorí o tom, že Bratislave chýba zeleň a vhodné lokality na šport.

Lenka Šoltésová(Zdroj: archív LŠ)

Lenka Šoltésová je zakladateľka kreatívnej agentúry DNA Agency. Organizovala bežecké akcie Farbám neujdeš a tiež podujatie pre ženy JustWoman (16.6.), ktoré tento rok dopĺňajú ďalšie farebné, lifestylové a športové projekty – Just Neon Yoga (15.4.) a rodinný beh Run In Bubbles (Košice 26.5., Bratislava 2.6.)

Minulý rok ste zorganizovali prvý ročník JustWoman. Kde vznikol nápad na tento projekt a čo mal vlastne do hlavného mesta priniesť?

Začali sme ako agentúra s podujatím Farbám neujdeš, v rámci ktorých sa v centrách miest ľudia ohadzovali práškovými farbami. Pôvodným cieľom bolo prinášať kreatívne, inovatívne akcie pre firmy. Ale pri organizovaní Farbám neujdeš som zistila, že ukázať niečo nové a inovatívne sa dá iba vtedy, keď to máte vo vlastných rukách.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tak sme si povedali, že chceme vytvárať iba vlastné projekty, na ktorých budeme ukazovať všetko, čo vieme, od A po Z. Snažíme sa ich vymýšľať tak, aby boli jedinečné v celej Strednej Európe. Chcem, aby držali prvenstvo, že sa prvýkrát konali práve na Slovensku, vrátane spomínaného projektu JustWoman.

Sú to originálne nápady?

Prečítajte si tiež: Akrojoga a partnerská joga: Hlavné dôvody, prečo vyskúšať cvičenie vo dvojici

Samozrejme sme sa inšpirovali v zahraničí, podobné akcie fungujú poväčšine v Amerike, ale nie takým štýlom, ako to máme my. Napríklad Just Woman vzniklo z videa, ktoré som videla. Dievčatá v ňom boli na pláži, behali, cvičili jogu, ale bol to pretek.

Tam to funguje na vyššej úrovni, ľudia už majú éru cvičenia pre radosť za sebou a zdravý životný štýl je tam v inom štádiu než u nás. Tu to ešte stále skôr začína.

Ľudia sa síce asi pred desiatimi rokmi rozbehali, no je čas nabaľovať na to a cez jogu ukazovať, že je veľmi potrebný strečing a regenerácia. Nielen „pushovať“ do tela, ale pozerať aj na to, aby človek v tridsiatke alebo štyridsiatke neprišiel o kĺby.

Ako hodnotíte pilotný ročník podujatia, kde ste sa práve toto snažili sprostredkovať?

Hoci sú u nás masové akcie pre ženy, sú to všetko preteky. Postavia sa na štart, predbiehajú sa a prídu do cieľa, a je to podľa mňa maximálne proti tomu, ako sme my ženy nastavené. Preto som prišla do agentúry, že poďme urobiť podujatie čisto pre ženy, kde to bude na štýl „take it easy“.

Bolo tu veľa negatívnych aspektov, od toho, že takto u nás ľudia nie sú nastavení, že sa ženy hanbia cvičiť pred inými, ale vypálilo to fantasticky. Bola som veľmi prekvapená. Ženy boli veľmi dobre naladené, dobre cvičili, išlo im to, bolo vidno, že sa o seba starajú. Naša cieľovka je 25 až 40 rokov a to sú uvedomelé ženy, ktoré vedia, čo ich telo potrebuje.

Postavili ste to celé na troch rekreačných športoch – beh, joga a paddleboard. Posledný menovaný u nás však nie je až taký rozšírený.

Paddleboard bol akoby čerešnička na torte. Stavali sme to samozrejme na prvých dvoch, ktoré sú veľmi populárne. Paddleboard je u nás na Slovensku nový a veľa žien sme ním pritiahli, aby si ho mohli vyskúšať a aby videli, čo to je. Naše podujatie je však postavené tak, že nemusíte absolvovať všetky tri športy.

Spolupracujete aj s Ligou proti rakovine. Ako k tomu došlo a na čo všetko bol určený výťažok z podujatia?

Začalo to pred dvomi rokmi v mojej hlave, lebo ja sama som sa dostala do styku s rakovinou krčka maternice, s problémom HPV a naozaj nie je sranda, keď sa mladá žena dostane do kontaktu s pojmom rakovina.

Oslovila som teda Ligu proti rakovine a povedala som, že o rakovine prsníka sa hovorí veľa, ženy o nej už viac vedia, ale o rakovine krčka maternice sa celkovo hovorí málo, a to hlavne o jej prevencii. S Ligou sme to teda spojili.

Počas prvého ročníka Just Woman sme v našom infostánku mali náramky, za dobrovoľný príspevok si ho ženy mohli zakúpiť a tieto peniaze išli Lige proti rakovine. Z výťažku následne vznikla brožúrka zameraná na prevenciu proti rakovine krčka maternice.

V Bratislave Lenka Šoltésová organizuje tri akcie pre ženy a rodiny:

  • JustWoman
  • Just Neon Yoga
  • Run In Bubbles

V rámci každej z nich môžu účastníci podporiť aj združenie Liga proti rakovine.

Ako na takúto možnosť reagovali ženy?

Mali sme k dispozícii gynekológa, ktorého sa mohli v priebehu podujatia pýtať otázky a v stánku Ligy proti rakovine bolo naozaj stále plno. Robili tam aj rôzne merania, napríklad CO2 v dychu pre ženy, ktoré fajčia a všetko ostatné bolo smerované na rakovinu krčka maternice. Mali sme to pripravené zaujímavo a zároveň edukatívne.

Do portfólia ste na tento rok pridali aj ďalšie dve podujatia.

Bolo to v pláne už dlhšie. Pridali sme Just Woman v Prahe a v Bratislave vznikli Just Neon Yoga a Run In Bubbles. Run In Bubbles by malo byť prirodzeným pokračovaním Farbám neujdeš, len prášok sme vymenili za penu a viac sa sústreďujeme na rodinu.

Aj u nás v agentúre panuje taká nálada, že sa zameriavame na ženy a rodinu ako takú. Na Slovensku nemáme podujatia, do ktorých je zapojená celá rodina pokope. Sú detské behy, dospelácke behy, ale vždy stojí niekto vedľa.

Je dôležité, aby rodina bola spolu, na to sme chceli reflektovať. Aj zázemie sme urobili tak, aby bola zóna pre mamu, zóna pre otca, zóna pre dieťa, ale zároveň je v každej tej zóne kútik, kde môže kreatívne a zábavne čakať aj otec s dieťaťom, alebo mama s dieťaťom. No držíme ich stále pokope.

Chýbajú na mape Slovenska takéto typy podujatí?

Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59YW na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:
Dočítajte článok - prihláste sa alebo si predplaťte SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 4 € každé 4 týždne. Pošlite SMS s textom C59YW na číslo 8787, alebo kliknite na „Objednať cez SMS“ a odošlite predvyplnenú správu. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti platby:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  2. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  3. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  4. Prečo sú pneumatiky dôležitejšie ako bezpečnostné pásy?
  5. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  8. Dva rekordy na druhý pokus
  9. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  10. Bardejov by mal byť konečne nezávislý
  1. Tatra banka opäť rozdáva vreckové 22 eur k novému Detskému účtu
  2. Vydanie denníka SME spolu s knihou Po stopách dávnej Bratislavy
  3. 3 najväčšie chyby pri zateplení šikmej strechy
  4. EU v Bratislave udelila čestný titul doctor honors causa
  5. Company´s autumn in the High Tatras
  6. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli
  7. 322 m2 a mesto ako na dlani. Bratislava má atypický penthouse
  8. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s
  9. Dva rekordy na druhý pokus
  10. Mestská polícia má viac slúžiť záujmom občanov
  1. V Žiline sme vytvorili priestor, aby mladí ľudia neodišli 31 982
  2. Pravda o mäse v burgroch z McDonald’s 24 279
  3. OLED televízory sú ohrozené vypálením obrazu 17 996
  4. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 069
  5. Reportáž: Ako sa vyrába slovenské akostné víno 9 465
  6. Koho výrobky naozaj kupujete v McDonald's? 8 880
  7. Karibik aj Európa: Plavte sa za dobrodružstvom 8 645
  8. Bezpečné bývanie pre rodiny s deťmi? Na toto nezabudnite 7 629
  9. Zaúča výčapníkov vo svete: Odfláknuté pivo zákazník vycíti 7 107
  10. Koľko minút pracujeme na jednu kávu či novú kuchyňu? 5 404

Téma: Cvičenie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Beh, Rozhovory z denníka SME, Joga

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zo súdu zmizla veľká časť spisu ku Kočnerovej kauze Technopol Servis

Zmiznutie predĺži súdny proces a známi Mariana Kočnera tak budú dlhšie ovládať vytunelovaný majetok.

Stĺpček Beaty Balogovej

Aktivity bývalých siskárov nie sú variáciou slobody slova

Tóth ukázal, aký mizerný je "analytik".

Neprehliadnite tiež

Nehovorte, že o nič nejde. Čo robiť, keď má vaše dieťa zlomené srdce

Osem rád, ktoré pomôžu po rozchode tínedžera.

Ako stromy ozdravujú telo a planétu

O 20. októbri sa hovorí aj ako o medzinárodnom dni stromov.