Gap má kampaň so silným odkazom, Afroameričanka v nej dojčí dvojročné dieťa

Značka vysiela svojou fotkou viacero pozitívnych signálov, verejnosť je nadšená.

Loading

...

Americká módna značka Gap vo svojej novej kampani použila fotografiu modelky, ktorá dojčí svojho syna. Za prirodzenú a veľmi vkusnú fotografiu si získala výrazné sympatie na sociálnych sieťach.

Fotografia síce bola zhotovená na komerčné účely a jej prvoradým cieľom je predať produkt, teda pohodlnú dámsku nočnú košeľu, zároveň sa jej však darí vysielať hneď niekoľko pozitívnych signálov.

Článok pokračuje pod video reklamou

Verejnosť je nadšená odkazom kampane

Modelka na fotke je Adaora Akubilová, Američanka nigeríjského pôvodu a jej syn Arinze je vo veku, kedy už dojčenie nie je považované za dôležité. Kampaň teda v jednom momente normalizuje verejné a dlhodobé dojčenie a do centra emotívneho záberu navyše vybrala modelku a dieťa tmavej pleti.

Loading

...

Spoločnosť Gap zverejnila na svojom Instagrame sériu dvoch fotiek. Na prvej sa dieťa túli ku svojej mame v nočnej košeli, na druhej sa dojčí z jej prsníka. Fotky sa dočkali obrovskej vlny pozitívnej odozvy.

Takmer štyridsaťtisíc ľudí označilo, že sa im príspevok páči, šíria ho na internete a pripisujú k nemu pozitívne komentáre ako napríklad: „Krásna mama, krásne fotky, krásny odkaz“ alebo: „Toto je cesta, ako urobiť dojčenie normálnym. Je to sladké a roztomilé.“

Afroameričankám dojčenie pripomína otroctvo

Prečítajte si tiež: Dojčenie na verejnosti? Matky by sa nemali schovávať, tvrdí expertka na protokol

Hoci je kŕmenie z prsníka pre dieťa aj matku dôležité po výživovej, zdravotnej a emocionálnej stránke, čo dokazujú štúdie aj praktické skúsenosti, dojčenie na verejnosti a dojčenie starších detí sú problematické. Vyvolávajú diskusiu a mnoho ľudí ich stále považuje za nepríjemné.

Veľmi špecifickú situáciu pritom majú Afroameričanky, ktoré dojčenie na verejnosti a dojčenie detí vo vyššom veku ako jeden rok vnímajú veľmi citlivo. Vyhýbajú sa mu a deti dojčia len krátky čas.

„Niektoré Afroameričanky vnímajú dojčenie ako dedičstvo otroctva, kedy bolo jedinou možnosťou, ako dieťa zasýtiť,“ povedala pre časopis People Rauslyn Adamsová pri príležitosti propagácie projektu Chocolate Milk Mommies. Jeho cieľom je podporovať Afroameričanky pri dojčení.

Signál, ktorý svojou kampaňou vysiela značka Gap, má teda špecifický význam. Nejde v nej len o ukážku pekného puta medzi matkou a starším dieťaťom, ale aj o dôležitý podnet pre členky etnickej menšiny.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte!
  2. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  3. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  4. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  5. Ľudia si už neuvedomujú, že ich svet nekončí na vlastnom prahu
  6. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať?
  7. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými
  8. EY Podnikateľ roka: hľadáme slovenské príbehy!
  9. Platíte si poistenie domova zbytočne?
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo
  1. Boli ste v Novembri 89 na námestí? Patrí vám verejná vďaka!
  2. 4 mýty o minerálnej vlne, ktorým by ste nemali veriť
  3. Stavebná fakulta STU na dňoch kariérneho poradenstva
  4. XXIII. Seminár I. Poliačka – Rozvoj cestnej infraštruktúry
  5. Spoločenská zodpovednosť je súčasťou podnikania
  6. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch
  7. Sieť prevádzok Stop Shop obchodov má už 80 pobočiek
  8. Rozdiel medzi Dič a Ič dph
  9. Ekonomická diplomacia Indonézie
  10. Ako si vieme zabezpečiť štedrý a spokojný dôchodok?
  1. Dvaja Slováci dokázali zázrak. Ich listy chcú po celom svete 34 620
  2. Kde robia v Bratislave najlepšiu kávu? Vybrali sme 6 kaviarní 26 563
  3. Platíte si poistenie domova zbytočne? 21 125
  4. Kupujete alebo predávate byt? Týchto 5 vecí si skontrolujte! 11 427
  5. Hodnotenie profesionála: Dovolenka na Seycheloch 9 482
  6. First moment na leto 2019 je tu: 13 letovísk s výraznými zľavami 4 968
  7. Televízor s 8K rozlíšením je realitou. Kúpiť či čakať? 4 080
  8. Psychológ varuje rodičov: Nesnažte sa byť dokonalými 4 058
  9. Hidradenitída - kožná choroba, o ktorej sa nehovorí 3 683
  10. Volkswagen T-Cross má z každého niečo 3 680

Téma: Dojčenie


Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Hmly, nočné jazdy, hazardéri so smrťou. Aké je byť na čele vlaku

Obyčajný cestujúci takúto jazdu nezažije.

PLUS

Čo robíš, spíš? Spíš ne. Ako si Česi a Slováci rozumejú

Na čom sa lámu preteky v jazykových omyloch.

Neprehliadnite tiež

Zimný trend číslo jeden: Káro a tartan menia farbu

Aj túto sezónu sú stredobodom pozornosti.