SME
Pondelok, 9. december, 2019 | Meniny má Izabela

Osem tipov, ako si môžete zlepšiť ráno, keď sa budete venovať len sebe

Starostlivosť o seba by sa mala stať rannou rutinou.

Ilustračné foto.Ilustračné foto.(Zdroj: Unsplash.com / Emma Lopez)

Čo urobíte ráno po zobudení ako prvé? Siahnete po mobilnom telefóne a pozeráte si, čo je nové vo svete? Letíte do sprchy a následne sa bezhlavo obliekate, v jednej ruke zubná kefka, v druhej ruke nedopitá káva?

Prečítajte si tiež: Ako začať deň naplno a dosiahnuť ideálne ráno? Čítajte 

Ak sa ráno začnete primárne sústreďovať na to, akým spôsobom začínate svoje deň a niektoré aktivity skúsite zmeniť, môžete nájsť potrebnú vôdzku k úspešnému a naplnenému dňu. Stačí, že do rannej rutiny zahrniete skutočne plnohodnotnú starostlivosť o seba.

Článok pokračuje pod video reklamou

Nejde pritom iba o relax vo vani, čas na úpravu manikúry alebo skrášľovanie pred zrkadlom. Starostlivosť o seba je individuálna záležitosť, existuje však viacero tipov, ktorými sa môžete inšpirovať.

Osem ranných rituálov

1. Dajte si načas. So všetkým. Nastavte si budík o hodinu skôr a robte veci v pokoji. Doprajte si luxus pripraviť sa na celý deň v pohodovej, pomalej atmosfére, v ktorej máte napríklad čas vychutnať si raňajky, zacvičiť si, pustiť si hudbu. Začnite tempom, ktoré vám nenavodí stres.

2. Nesiahajte po telefóne a elektronickým zariadeniam aj vrátane tabletu či notebooku sa skúste tesne po zobudení vyhnúť. Môže byť ťažké odolať, no ak nebudete bez rozmyslu scrollovať Facebookom alebo Instagramom, zostane vám čas na to najpodstatnejšie - na seba, svoje myšlienky a vnútro.

3. Meditujte. Ideálne je venovať sa tejto činnosti práve ráno, kedy ešte nie je vaša myseľ natoľko zahltená rôznymi informáciami. Stačí pár minút, sústredené dýchanie, pozornosť zameraná na svoje telo a vnútro, sila prítomnosti. Ak neviete, ako na to, použite napríklad aplikáciu, ktorá vás párminútovou meditáciou prevedie. Účinky na vašu psychiku určite oceníte.

4. Rozhýbte sa. Ak nemáte chuť na ranný beh alebo je pre vás nemysliteľné namieriť si to skoro ráno rovno do posilňovne, robte to jednoducho. Stačí niekoľko minút na zaktivizovanie tela napríklad pomocou strečingu, jednoduchých cvikov na podložke alebo jogových pozícií.

5. Spravte si rituál so šálkou čaju alebo kávy. Ak sa rozhodnete si privstať, budete mať čas práve na vychutnanie lahodného nápoja. Nemusí ísť pritom len o čaj alebo kávu, urobte si trebárs raňajkové smoothie alebo vypite horúcu vodu s citrónom, podstatou je, že budete centrom pozornosti práve vy a prítomný okamih.

6. Zahrňte do svojich ranných chvíľ aj prírodu. Samozrejme, nie každý má hneď za domom les, no vyjsť von z dverí v akomkoľvek počasí, nadýchnuť sa čerstvého vzduchu a ešte v papučiach na chvíľu postáť vonku môže takmer každý. Navyše to môžete urobiť aj popri pití kávy. Pomôže vám to úplne sa zobudiť.

7. Venujte chvíľu aj svojim myšlienkam. Nechajte ich voľne plynúť, zamyslite sa nad tým, čo sa vám snívalo, s akými myšlienkami či pocitmi ste sa zobudili. Nastavte si v hlave denné ciele a nemusí ísť iba o tie pracovné.

Použite napríklad pozitívnu mantru a afirmáciu v štýle - "Dnes sa mi bude dariť a nebudem sa zaťažovať problémami, nad ktorými nemám kontrolu". Nastavte si úspešný a optimisticky naladený kurz dňa.

8. Píšte. V dnešnej dobe čoraz menej píšeme rukou, najčastejšie ťukáme do klávesnice počítača alebo mobilu. Vytvorte si ranný písací rituál, akúsi denníkovú techniku, v ktorej však nebudete zaznamenávať dianie predošlého dňa, ale necháte voľne plynúť myšlienky a čokoľvek vám napadne.

Zaznamenajte svoje pocity, nádeje, nápady, náladu. Napíšte jednu, dve alebo tri stránky niečoho, čo nemusí mať ani hlavu, ani pätu, no spätne možno objavíte významnú myšlienku. Je to efektívny spôsob, ako skrotiť duševný chaos a uvoľniť svoju kreativitu.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka
  3. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  5. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  6. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov
  7. Athleisure: V športových legínach do mesta aj na šport
  8. Výnos 5,5 % alebo 15 % p.a.?
  9. Dotácie stlačili cenu ekologických Volkswagenov na minimum
  10. Aké vianočné darčeky nakúpiť a zaplatiť len za dva z troch?
  1. Prohibition of competition after employment termination
  2. Family winter paradise - Bachledka Ski & Sun
  3. Čo znamená spomalenie hospodárskeho rastu pre Slovensko?
  4. Deti potrebujú na Vianoce rodinu. Drahé dary ju nenahradia
  5. Zálohovanie PET fliaš je úspech, stopka výrubom bola prioritou
  6. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny
  7. 7 tipov, ako zariadiť malú kuchyňu
  8. ​​​​​​​Darujte pod stromček stolovú hru o Gorile
  9. Tipy na darčeky z Tokaja...
  10. Vieme kto vám dá garanciu doručenia zásielky do Vianoc
  1. Aké proteíny sú najzdravšie? Našli sme odpoveď 14 416
  2. Ceny bytov rekordne rastú. Niektorých sa to však netýka 12 681
  3. Vlastné auto alebo lízing? Porovnali sme ich výhodnosť 11 223
  4. Rezerváciou first moment dovolenky viete ušetriť aj 40% z ceny 9 320
  5. Každodenne sa na cestách zraní veľa detí 9 261
  6. Ťažko uveriť, že aj takto kvalitne sa dá študovať na Slovensku 8 537
  7. Čo chýba deťom v pestúnskych rodinách? Láska to nie je 8 349
  8. Agadir je úplne iný ako zvyšok Maroka 7 691
  9. SME.sk dosiahlo v novembri rekordný počet predplatiteľov 7 370
  10. Večer bola voda pitná, ráno už nie 7 287

Hlavné správy zo Sme.sk

Obhliadka bytovky po výbuchu plynu v Prešove.

Ministerka zdravotníctva Kalavská podá demisiu

Informovala o tom hovorkyňa ministerstva.

Kalavská (nominantka Smeru) podá demisiu.
Cynická obluda

Smer hľadí do budúcnosti

Politici radi rozprávajú slová o hľadení do budúcnosti namiesto zotrvávania v minulosti. Väčšinou k nim treba kontext.

Rusko vylúčili z olympiády aj MS. Môžu si za to sami, vraví Barteková

Štartovať môžu so štatútom "nezávislých".

Rusko doplatilo na doping.

Neprehliadnite tiež

Zozibini Tunziová, nová Miss Universe.
Ilustračné foto.

Desať bezlepkových zákuskov na vianočný stôl

Vybrali sme desať receptov, vďaka ktorým si aj celiatici užijú vianočné sviatky.