Prvá československá vizážistka: Žena sa vie skrášliť aj bez toho, aby šla pod skalpel

Olga Knoblochová sa zaslúžila o vznik prvého krycieho mejkapu, ktorý kúpil aj Hollywood.

(Zdroj: Jana Liška)

Krása je neodmysliteľnou súčasťou vášho života. Čo pre vás znamená?

Pre každého znamená niečo iné. Úplná krása neexistuje a občas jej musíme pomôcť. V Ústave lekárskej kozmetiky som bola od jeho založenia v roku 1958 a od začiatku to bolo výborné kozmetické a zdravotnícke zariadenie, ktoré vtedy spoločnosť neuznávala ako cestu ku kráse.

Ženy mali v tých časoch smolu, lebo krása sa vtedy „nenosila“. Mali vyzerať ako robotníčky, ktoré o seba nemusia dbať a dekoratívna kozmetika nebola súčasťou ich života. Bola to len záležitosť hercov, filmových štúdií, prípadne ľudí vo veľkých mestách. V strednej Európe bolo základom byť ušľachtilou ženou. Krása sa však mení podľa období.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čomu všetkému ste sa v kozmetickom ústave venovali?

V 60. rokoch sme boli v ústave prví, ktorí dávali ženám možnosť starať sa o seba v prvom rade zo zdravotného hľadiska. Aby tá krása znamenala najmä zdravie a zdravú pleť.

A potom sme napravovali rôzne chyby pleti. Ústav sídlil v nádherných priestoroch paláca Adria v Prahe. Mali sme oddelenie plastickej chirurgie, očné oddelenie, kaderníctvo, kozmetický salón, laboratórium a dermatologickú ordináciu s operačnou sálou, kde sa odstraňovalo tetovanie.

Išlo o unikátnu inštitúciu. Keď som sa o nej dozvedela, veľmi som túžila v nej pracovať. A osud to zariadil tak, že sa mi z ústavu sami ozvali. Neváhala som ani sekundu a hneď som súhlasila.

Práve v ústave začala vaša cesta Lady Dermacol. Vytvorili ste tu prvý krycí mejkap v Československu. Aký je jeho príbeh?

V ústave sme sa často snažili pomáhať pacientom s komplikovanými kožnými problémami. Patrili medzi ne pigmentové škvrny či začervenanie, ktoré sme volali „oheň v tvári“. Dnes už je bežné, že sa tieto problémy odstraňujú pomocou laserov a moderných postupov, ale vtedy to nešlo.

Lekári sa ešte laserov báli a títo ľudia mali celoživotný komplex. Týkalo sa to žien, mužov aj detí. Ideálne je, ak deťom pomôžeme zbaviť sa týchto ťažkostí ešte predtým, ako idú do detského kolektívu, teda do školy či škôlky. Preto som bola vždy zástankyňou toho, aby sme deťom pomohli včas. Celé to začalo v súvislosti s jedným dievčatkom, ktorého mama pracovala v Barrandove a ktoré malo defekty na pleti a spomínaný oheň.

Aj keď samotný Barrandov už mejkapy mal, boli to produkty pre film, ktoré sa vyrábali v laboratóriu. Boli to líčidlá na iné účely. Miestneho režiséra sme poprosili, aby nám vyrobil s odborníkmi z Barrandova mejkap, ktorý by slúžil na prekrývanie farebných defektov na koži. Receptúru sme skúšali dlho. U hercov šlo o dočasný mejkap na tvár, ktorý po odohraní predstavenia alebo natočení filmovej scény odlíčia.

Pre obyčajných ľudí a deti sme hľadali produkt, ktorý bude nositeľný denne, nebude pleti škodiť a dráždiť ju, efektívne prekryje nedostatky, nositeľ si ho bude vedieť naniesť sám tak, aby to vyzeralo prirodzene a bude na pleti držať. Mysleli sme na to, že ho ľudia budú nosiť aj v lete.

Neskôr sme receptúru zlepšili, aby si týmto mejkapom mohli ženy prekrývať žilky na nohách a dokonca sa s ním aj kúpať. Používali sme ho na ochorenia a stavy pleti, ktoré sme nevedeli v tom období odstrániť lekárskym zákrokom. Mal úspech a na päť rokov si naň zaplatil licenciu aj Hollywood. Tento krycí mejkap Make-up Cover sa predáva dodnes v šesťdesiatich krajinách sveta.

Keď ste tento mejkap vymysleli, tušili ste, že sa stane každodennou súčasťou starostlivosti o krásu pre ženy, ale aj mužov na celom svete?

Boli sme vtedy jediní v Európe, kto vyrábal krycí mejkap. Keď sme v roku 1966 začínali s kozmetickou značkou, pre obyčajných ľudí podobné produkty neboli k dispozícii.

Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5848 na číslo 8787. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:
Odomknite si článok - prihláste sa alebo si predplaťte Sme.sk
Vyskúšajte predplatné za 1€ týždenne. Staňte sa predplatiteľom už za pár sekúnd. Pošlite SMS s textom C5848 na číslo 8787, alebo kliknite na tlačidlo s textom SMS a odošlite predvyplnenú SMS. Predplatné môžete kedykoľvek zrušiť (viac na www.sme.sk/vop).
Ďalšie možnosti predplatného Sme.sk:

Už mám predplatné - prihlásiť sa

S predplatným získate:
  • neobmedzený prístup k obsahu Sme.sk, Korzar.sk a Spectator.sk
  • viac ako 20-ročný archív Sme.sk
  • čítanie a rozhovory z príloh TV OKO/TV SVET, Víkend a Fórum
  • neobmedzený počet diskusných príspevkov
  • neobmedzený prístup k videám a slovenským filmom na Sme.sk
  • dostupné na PC a v aplikáciach Android a iPhone

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  2. Keď Slováci krotia morský vietor
  3. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  4. Robila som domáci džem z ovocia z Kauflandu. Ako to dopadlo?
  5. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov
  6. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  7. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií
  8. Vizuálny smog je problém
  9. Reportáž: Na Záhorí vyrábajú svetové omietky
  10. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou
  1. Plánovaním financií vás ani prísnejšie podmienky nezaskočia
  2. Letná ponuka: Predplatné SME.sk len za 9,90 €
  3. HB Reavis rozširuje svoje portfólio v Londýne už o piaty projekt
  4. Keď Slováci krotia morský vietor
  5. Ochrana pred tropickou horúčavou
  6. Pivovar Šariš investoval do kultúry
  7. Už aj čerpacia stanica OMV Spišská Nová Ves je v novom šate
  8. Savills Investment Management kupuje Gdanski Business Center II
  9. Škôlka od srdca
  10. Zákazníkov sme odmenili darčekmi v hodnote 250 000 €
  1. Porovnanie najobľúbenejších last minute destinácií 16 466
  2. Vizuálny smog je problém 10 082
  3. Reportáž: Hranolky z McDonald’s sú zložené z 5 ingrediencií 6 151
  4. Objavte najvzácnejšiu hubu na svete. Rastie na Liptove 5 646
  5. Volkswagen Arteon spája limuzínu s rodinou 3 874
  6. Spoznajte exotický Zanzibar od severu až po juh 3 559
  7. Najvýhodnejšia dovolenka v Tatrách a Liptove 3 305
  8. Prešovská Spinea tromfla Japoncov a spresnila roboty 3 205
  9. Historickým vláčikom sa prichádza previezť stále viac turistov 2 781
  10. 10 tipov z histórie: ako zbohatnúť podľa úspešných velikánov 2 548

Téma: Rozhovory z denníka SME


Hlavné správy zo Sme.sk

AUTO

Vývojár palív v F1 pre SME: Niekedy vieme viac ako technici

Benoit Poulet už začína vyvíjať benzín na budúci rok.

DOMOV

Milionár sa chcel baviť, až kým neprišli dlhy

Ján Kováčik sa pri biznise venuje futbalu.

KOMENTÁR TOMÁŠA PROKOPČÁKA

Kaliňák vyhral bitku, a pomohli mu médiá

Smerákom sa darí odvádzať pozornosť od podstaty.

Neprehliadnite tiež

Najvplyvnejšia žena všetkých čias má na konte dve Nobelovky

BBC zverejnila rebríček významných ženských mien.