Spoločenské pravidlá sú v mnohých sférach nastavené tak, že čo je mladé, to je atraktívne. Tomuto zidealizovanému presvedčeniu zodpovedajú aj tváre, ktoré sa objavujú v médiách, modelingových kampaniach či na titulných stranách magazínov. Spolu s nimi navyše aj dodatočné úpravy a retuše, ktoré majú vymazať vrásky a akékoľvek znaky starnutia.
Že aj ľudia v strednom a postproduktívnom veku majú čo ponúknuť, však dokazujú nové prúdy v modelingovom priemysle.
Nie je to len angažovanie starších modeliek a modelov do rôznych kampaní, ale aj vznik agentúr, ktoré sa práve na takýchto ľudí zameriavajú a cielene ich vyhľadávajú.
Oldushka. Len pre 45+
Približne dva roky funguje v Moskve spoločnosť, ktorej základným kritériom pre vyhľadávané modelky a modelov je vek aspoň 45 rokov. Agentúru výstižne reprezentuje aj názov – Oldushka.
Vo svojom portfóliu má ľudí až do 85 rokov a ukazuje krásu vyššieho veku. Založil ju Igor Gavar, ktorý bol predtým podľa magazínu Vogue vášnivým fotografom zvečňujúcim pouličný štýl dôchodcov.
„Krása je kvalita, ktorá sa rokmi stáva cennejšou. Stretol som niekoľko zaujímavých tvárí a chcel som vytvoriť separátny projekt. Stala sa ním práve modelingová agentúra,“ povedal zakladateľ Oldushky pre Vogue.
Jeho agentúra má víziu rozšíriť hranice vnímania krásy. „Moje modelky a modeli sú inšpirujúcim príkladom, ktorý ukazuje, že je možné vyzerať nádherne a zároveň si stáť za svojím vekom,“ vyhlásil.
Napokon, Oldushka bojuje proti vekovým stereotypom naozaj štýlovo a to ako na mólach, tak na fotografiách. Jej modelky sa, predovšetkým v Rusku, čoraz viac objavujú v mainstreamových katalógoch a reklamných kampaniach.
Najstaršia modelka na svete
Má takmer 90 a nedávno sa jej podarilo stať tvárou kampane britskej značky Eyeko. Daphne Selfe je právom označovaná za najstaršiu supermodelku na svete.
Tentokrát robí reklamu maskare na riasy na mieru a objavuje sa vo video kampani, v ktorej si ju nanáša a rozpráva okrem iného aj o tom, aké boli začiatky jej kariéry.
Daphne vo videu uviedla, že modelingu sa venovala už ako dvadsaťročná, no v sedemdesiatke ju znova objavili. Nafotili ju pre magazín Vogue do článku o starnutí a odvtedy je znova "na výslní".
Rozpráva v ňom aj o svojich mihalniciach a nanáša na ne špirálu.
Zakladateľka Eyeko, Nina Leykind, o novej línii maskár povedala: "Naši fanúšikovia sú nároční a bystrí a odmietajú naďalej akceptovať normy. Chceme osláviť individualizmus."
To sa značke podarilo aj angažovaním pestrej palety modeliek vrátane Daphne.
Tá zostáva aj napriek svojmu veku štýlovou ikonou a pre ašpirujúce modelky ponúka na svojej oficiálnej stránke napríklad kurzy modelingu, ale aj sebavedomia.