SME
reklama

Tehotenský test už nebude rovnaký, budete ho môcť spláchnuť

Splachovateľný a kompostovateľný test príde na trh v roku 2018.

(Zdroj: Flickr/cc/JohannesJander)

V druhej polovici osemdesiatych rokov sa na trh dostali počítače Apple, mobilné telefóny a jednorazové tehotenské testy. No kým počítače a mobily prešli za ten istý čas dramatickými zmenami, tehotenský test zostáva aj po tridsiatich rokoch rovnaký.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Stále ide o plastovú tyčinku, v ktorej je umiestnený prúžok zachytávajúci prítomnosť hormónu hCG. Keďže ide o jednorazový produkt, po použití sa vyhadzuje. Ročne takto vzniká takmer tona plastového odpadu, ktorý navyše iba málokedy končí v nádobách na separovaný zber.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Rovnako drahý, rovnako spoľahlivý, no iný

Bez ohľadu na to, či je výsledok pozitívny alebo negatívny, tehotenský test je predmet, ktorého použitie je pre ženy intímne a pri vyhadzovaní chcú byť zväčša diskrétne. Väčšinou tak plastová tyčinka končí v najbližšom odpadkovom koši, najčastejšie priamo na toalete. Zmeny by sa mali udiať už v roku 2018, kedy sa na trh dostane prvý splachovateľný a kompostovateľný tehotenský test. Jeho cena bude približne rovnaká, ako je cena bežne dostupného testu.

Loading

...

Spoločnosť Lia minulý týždeň predstavila biologicky odbúrateľný a splachovací test. Ako uvádza oficiálna správa, jeho spoľahlivosť je vyše 99 percent, čo je totožné ako klasické testy.

Ultratenký test pripomína slipovú vložku a je vyrobený z prírodných rastlinných vlákien podobne ako toaletný papier. Testovacia časť je technologicky navrhnutá tak, aby po dobu potrebnú na odhalenie prítomnosti hormónu v ženskom moči tekutinu neabsorvovala, no neskôr bola schopná rozložiť sa priamo v septiku.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Aj do rozvojových krajín

„Veríme, že sa nám podarí obmedziť plast a vytvoriť nový, jednoduchší spôsob testovania,“ povedala Bethany Edwardsová, zakladateľka a riaditeľka spoločnosti, a dodala, že chceli „vyvinúť produkt, ktorý je dobrý rovnako pre ženy, ako aj pre planétu“.

Aj preto názov produktu pochádza z gréckeho slova lia, ktorého význam je "nositeľka dobrých správ". Test je samozrejme možné uchovať a jeho výsledky, ktoré sa rovnako ako pri bežných testoch rozoznávajú počtom farebných pásikov, zostávajú bez zmien a nemiznú.

Spoločnosť Lia sa chce v budúcnosti špeciálne angažovať v distribúcii svojho produktu do rozvojových krajín, kde je spaľovanie plastov, a teda aj tehotenských testov, bežnou realitou.

Načítavam video...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

reklama

Komerčné články

  1. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? Takto internet rozšírite do každého kúta
  2. Ale že brutálny hráčsky notebook
  3. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  4. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  5. Priesady ako zo škatuľky
  6. Chceš vlastniť nový Galaxy S24, vyskúšaj ho vďaka Try Galaxy?
  7. Každý piaty zomrie
  8. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých
  1. Na zdraví záleží
  2. Prečo cena Bitcoinu rastie? Kam až môže vystúpať?
  3. Ako Japonci potopili ruské nádeje na Ďalekom východe
  4. Jar bez únavy: Aktívny životný štýl ako liek
  5. Rozbieha sa online súboj o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  6. Súťaž Fénix – Kultúrna pamiatka roka štartuje online hlasovanie
  7. Štartuje online hlasovanie o najkrajšiu obnovenú pamiatku
  8. Slováci hlasujú online za najkrajšiu obnovenú pamiatku
  1. Bezstarostný relax? Objavte tieto skvelé hotely pre dospelých 12 098
  2. Špičkové pokrytie v záhrade či v pivnici? 10 618
  3. Budúcnosť VÚSCH je v špičkovej medicíne a spokojnosti pacientov 8 773
  4. Každý piaty zomrie 8 587
  5. Devínska Kobyla teraz 6x dobrodružnejšia: Tipy, čo neprehliadnuť 3 776
  6. Trúfame si pristáť s lietadlom, ale na toto nám odvaha chýba 3 720
  7. Značka Cupra má na Slovensku už šesť nových Cupra garáží 3 506
  8. Ako sporiť na dôchodok? Radí odborník 3 090
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Unicef Slovensko: Inšpirujúce ženy a ich úloha pri formovaní lepšieho sveta
  2. Mária Melková: U ocka upratovať nemusím! Čo s rozdielnymi pravidlami v dvoch domovoch po rozvode.
  3. Mária Melková: Moje dieťa ku mne po rozvode odmieta chodiť. Čo mám robiť?
  4. Věra Tepličková: Krehké deti alebo Keď blogerka vybočí zo zaužívaných koľají
  5. Lucia Nicholsonová: Načo sa zahadzovať s deťmi? Obzvlášť s tými chudobnými?
  6. Věra Tepličková: Život s introvertným dieťaťom, manželom alebo rodičom
  7. Martin Pollák: Generácia Alfa
  8. Mária Melková: Moje deti, Tvoje deti, naše deti - mýty o živote v zošívaných rodinách
  1. Elena Antalová: Vídala som iného Danka s ochrankou 25 152
  2. Peter Kysela: BUM. A je to tu. 22 455
  3. Ivan Čáni: Tomáško od Tarabov, aj ja som bol „bezdomovcom zasypaným exekúciami“ ako riaditeľ RTVS. 20 672
  4. INEKO: Ambulantní lekári zarábali v roku 2022 v priemere 4 836 eur – najviac pediatri, gynekológovia a všeobecní pre dospelých, najmenej kožní a internisti 16 631
  5. Marek Mačuha: Problém zvaný Tipos 13 757
  6. Ján Šeďo: V roku 1982 som sa stretol s mechom udretým, on stále žije ? 11 120
  7. Martin Sukupčák: Ako SPP distribúcia okráda občanov 11 096
  8. Ľuboš Dobrota: Spolupracujú s cudzími tajnými službami? 7 759
  1. Monika Nagyova: Synom, ktorí svoje matky nešibú
  2. Yevhen Hessen: Postup pri zdaňovaní príjmov pre odídencov z Ukrajiny
  3. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 75. - V roku 1913 objavil Boris Vilkitský posledné súostrovie na Zemi - Severnú Zem
  4. Post Bellum SK: Pri vysídľovaní na nich v Budapešti kričali: vlastizradcovia!
  5. Yevhen Hessen: Založenie kryptomenovej spoločnosti: kľúčové kroky a úvahy
  6. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 74. - Podmorská expedícia Huberta Wilkinsa na severný pól - 1931
  7. Yevhen Hessen: Zákulisie vydávania: požiadavky a postup
  8. Monika Nagyova: Muži s kyticami, kde že ste?
SkryťZatvoriť reklamu