SME

Ženy s kondómami uzavreli priateľstvo, muži chcú správnu veľkosť

Môže sa kondóm zmeniť? Môže a robí to.

(Zdroj: FOTOLIA)

História prezervatívov je dlhá a bohatá na kuriozity. Svoju úlohu v nej hrajú zvieracie vnútornosti, rohovina, naolejovaný hodvábny papier aj tkané látky napustené soľou a extraktmi z byliniek. Nie vždy boli jednorazovou záležitosťou, v minulosti sa kondómy prali a predávali v bazároch.

Moderný, latexový prezervatív na jedno použitie sa objavil až v roku 1912 a svoje miesto si hľadal postupne. Dnes sa ich celosvetovo každý rok predá okolo 5 miliárd ročne. Podľa odhadov by do roku 2021 mal ich predaj dokonca stúpnuť o 10 percent. Kondómy teda stále nestrácajú na svojej popularite. Menia sa však? A mení sa náš prístup k nim?

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ženy ako nová kúpna sila

Oproti minulosti, kedy bol nákup prezervatívov takmer výlučne záležitosťou mužov, sú rovnako výraznou kúpnou silou aj ženy. Tie sa postupne zbavujú ostychu a k nákupu kondómov pristupujú ako k nákupu akéhokoľvek spotrebného tovaru.

„V súčasnosti určite žiadnu hanbu pri nákupe necítim. Mladšia som bola možno ostýchavejšia, ale teraz pokojne s partnerom aj debatujem pri regáli v drogérii, ktorý typ kúpiť a ktorý nie“ hovorí Lucia (28).

Prečítajte si tiež: Hormonálna antikoncepcia ochráni ženy pred rakovinou až na tridsať rokov Čítajte 

„Nikdy som sa nehanbila, ani nehanbím. Párkrát mi napadlo, že čo si kto pomyslí, ale potom mi napadlo, že je to ako kupovať si vložky – intímne a okaté zároveň. Okrem toho kondómy už dosť dlho kupujem vo veľkých baleniach on-line, “vyjadrila sa Margaréta (27).

Úsporné nakupovanie kondómov vo veľkých baleniach prostredníctvom e-shopov je čoraz populárnejšie nielen pre ekonomickú úsporu, ale aj diskrétnosť.

SkryťVypnúť reklamu

Vzhľadom na ich relatívne dlhú trvanlivosť možno latexové kondómy kupovať vo väčšom množstve. Zásielka je diskrétna, bez akéhokoľvek označenia, ktoré by naznačovalo, aký tovar sa v balíku skrýva. Navyše, väčšina e-shopov špecializujúcich sa na predaj kondómov ponúka zásielku formou poste restante, ktorá zaručuje absolútnu anonymitu.

To, že sa ženy stali novou kúpnou silou sa odráža aj na snahe výrobcov o zmenu balenia. Viaceré značky sa orientujú na vysoko estetické, často až dizajnové balenia, ktoré nijako nenaznačujú, o aký tovar ide. Dobrým príkladom sú značky Hanx či Lovability Inc., ktoré sa svojim dizajnom aj marketingom priamo orientujú na ženy. Značky svoje produkty balia do jemných farieb, luxusných obalov a nezabúdajú ani na vtipný podtext.

SkryťVypnúť reklamu

Muži chcú individualitu

Sú to však samozrejme najmä muži, ktorých sa výber kondómov týka najviac. V bežnej predajnej sieti sa zväčša nedajú kúpiť viac ako dve veľkosti, čo však ani zďaleka neodráža skutočné potreby mužov v súvislosti s týmito produktmi. Dĺžka obyčajného kondómu, ktorý je možné kúpiť v drogérii sa pohybuje okolo 18 až 20 centimetrov.

Už máte účet? Prihláste sa.
Dočítajte tento článok s predplatným SME.sk
Odomknite článok za pár sekúnd cez SMS predplatné za 5 € každý mesiac.
Pošlite SMS s textom G54W7 na číslo 8787.
Zaplatením potvrdíte oboznámenie sa s VOP a Zásadami OOÚ.
Najobľúbenejšie
Prémium bez reklamy
2 ,00 / týždenne
Prémium
1 ,50 / týždenne
Štandard
1 ,00 / týždenne
Ak nebudete s predplatným SME.sk spokojný, môžete ho kedykoľvek zrušiť.
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. V podzemí sa skrýva poklad nezmenený už 182 rokov
  2. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  3. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  4. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  5. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky
  6. Konferencia eFleet Day 2025 hlási posledné voľné miesta
  7. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje
  8. Realitný fond IAD IRF dosiahol historicky najvyššie zhodnotenie
  1. Kondičný tréner: Motivácia na zmenu nestačí
  2. Najlepšia dovolenka s deťmi pri mori: Kam letieť z Košíc?
  3. Na koho myslíš, keď si pripínaš narcis?
  4. Domácnosti pozor, od júla sa mení výpočet poplatkov za elektrinu
  5. Na Marka oharka do jarka
  6. Najlepšie okamihy svojho života zachytené s HONOR 400 Lite
  7. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok
  8. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna
  1. Firmu rozbiehal po maturite. Dnes má obrat vyše pol milióna 19 007
  2. Dobrý nápad na podnikanie nestačí. Firmy prezradili, čo funguje 9 913
  3. Inštruktorky sebaobrany: Najväčšia hrozba nie je cudzí muž v tme 9 109
  4. Čo robí Portugalsko jedinečným? Jedenásť typických vecí a zvykov 8 369
  5. Tieto chyby pri investovaní vám bránia zhodnotiť majetok 3 835
  6. Takto bude vyzerať nové námestie na začiatku Dúbravky 3 128
  7. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 2 726
  8. Elektrické autá v zahraničí: poplatky za nabíjanie a diaľnice 2 483
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Nové číslo magazínu SME ženy je v predaji aj s darčekom.


redakcia SME ženy
Simona Mištíková

Riaditeľka PR agentúry a lektorka soft skills.


6

Veľkonočné tradície majú mnoho podôb.


Pavol Juračka
Katarína Del Rio a Bianka Urbanovská zo ZA SEBA, o.z.

Agresora najviac prekvapí, keď obeť neostane ticho.


30
reklama
  1. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  2. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  3. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  4. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  5. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  6. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  7. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  8. Michaela Witters: Čo za ľudí vychováva deti, ktoré dokážu niekomu takto ublížiť?
  1. Matej Galo: Záhady o pôvode slintačky a krívačky odhalené 105 754
  2. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku. 79 324
  3. Rado Surovka: Raši dostal padáka 74 345
  4. Rado Surovka: Ficove Amater Airlines dopravili na Slovensko slintačku 20 675
  5. Martin Ondráš: Piate ohnisko nákazy SLAK - skutočná pravda 17 147
  6. Miroslav Daniš: Pec nám spadla, pec nám spadla, ktože nám ju postaví 12 009
  7. Radko Mačuha: Vládna koalícia si začala dávať úplatky priamo v parlamente. 9 734
  8. Juraj Kumičák: ...radšej choďte kravy pásť... 9 567
  1. Radko Mačuha: Fico a Neveriaci Tomáš.
  2. Jiří Ščobák: Investovanie vs. hazard: Aké hry hráme? Kedy hazardujeme, namiesto toho, aby sme investovali?
  3. Věra Tepličková: Spevy sobotné alebo Vybrala sa Martina na púť priamo do Ríma
  4. Tupou Ceruzou: Transakčná daň
  5. Post Bellum SK: Oslobodenie Bratislavy – boj za cenu stoviek životov
  6. Marcel Rebro: Slovenské drony na ukrajinskom nebi
  7. Věra Tepličková: Nie je nad to, mať na verejnosti dobrých priateľov
  8. Radko Mačuha: Najprv si prišli po Šimečku.
SkryťZatvoriť reklamu