SME

Menštruácia je červená. Zverejnili reklamu na vložky, ktorá ako prvá ukazuje pravdu

Žiadna modrá tekutina nahrádzajúca krv a tiež muž, ktorý kupuje vložky. Aj to zobrazila reklama spoločnosti Bodyform.

(Zdroj: Bodyform)

Je to akýsi zvyk reklamných kampaní na dámske hygienické potreby. Aby ľudí nepobúril pohľad na krv (alebo skôr tekutinu pripomínajúcu krv), tradične sa v nich na ukážku používa modrá tekutina.

Britská spoločnosť Bodyform, vyrábajúca hygienické vložky, sa však ako prvá rozhodla tento "červený problém" odtabuizovať.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Vo svojej najnovšej reklame zobrazuje vylievanie krvi na vložku, ktoré má poukazovať na jej kvalitné ultra-absorpčné jadro, pričom ju sprevádza hlavná myšlienka - Menštruácia je normálna a ukazovať ju by malo byť normálne tiež.

SkryťVypnúť reklamu
Načítavam video...

Zviditeľniť neviditeľné

Spoločnosť sa odvoláva na prieskum vypracovaný tento rok v apríli a máji na vzorke 10-tisíc mužov a žien. Až 74 percent z ich uviedlo, že by chcelo v reklamách vidieť realistickejšie zobrazenie menštruácie, než je bežné.

Bodyform na toto zistenie zareagovala. "Ukazujeme pravdivé a reálne situácie, ukazujeme krv. Ukazujeme svetu, že jediný spôsob, ako zničiť stigmu, je urobiť z neviditeľného viditeľné."

V tomto duchu zobrazila vo svojej reklame okrem iného aj krv stekajúcu po tele ženy počas toho, ako sa sprchuje, nafukovačku do vody v tvare vložky a taktiež muža, ktorý dámske hygienické potreby nakupuje.

Ide o pokračovanie ich predošlej kampane Red.fit, v ktorej ukázali krv na ženských telách počas športovania, ako napríklad boxovania, behania či bicyklovania. Tú zverejnili spolu so sloganom - Žiadna krv by nás nemala zadržať.

SkryťVypnúť reklamu

Krv je normálna

Marketingová manažérka spoločnosti, Traci Baxterová, vyhlásila, že Bodyform vie, aké je menštruačné tabu škodlivé.

"Ako líder v ženských hygienických produktoch to chceme zmeniť a v konečnom dôsledku odstrániť stigmu. Chceme, aby teraz aj v budúcnosti bolo pre všetkých jednoduchšie hovoriť o menštruácii, a to je dôvod, pre ktorý sme spustili kampaň #bloodnormal," skonštatovala.

Bodyform prezentuje svoj názor tak, že ako pri každej inej tabuizovanej téme, čím viac ľudí danú vec uvidí, tým normálnejšou sa stane.

"Zostávame verní idei ukazovať menštruáciu v bežnom živote, pravdivo a úprimne - pretože cítime, že je to správna vec. Spoločne môžeme pomôcť tomu, aby bola krv braná normálne," vyhlásila Baxterová.

Menštruácia

Cieľom župy je bojovať proti menštruačnej chudobe a odtabuizovať tému ženskej menštruácie.

Jej cieľom je systematicky riešiť problematiku menštruačnej chudoby.


TASR
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 051
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 662
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 937
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 728
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 748
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 164
  8. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život? 2 128
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Wall Street - ilustračná fotografia.

Na podvody telekomunikačného giganta WorldCom upozornila whistleblowerka.


Veľvyslanec v Británii a bývalý vrchný veliteľ ukrajinskej armády Valerij Zalužnyj.

K zmene svetového poriadku už prišlo.


Eliška Novotná a 1 ďalší 43

Sledujte s nami online prenos zo zápasu.


1
Branislav Benčat

USA riadi ako ďalší zo svojich neúspešných projektov.


8
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 228
  2. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 303
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 033
  4. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 904
  5. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 868
  6. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 7 764
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 038
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 600
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu