SME

V dennom televíznom vysielaní Briti prvýkrát ukázali ženskú bradavku

V boji proti rakovine prsníka sa organizácii CoppaFeel! podarilo získať právo odvysielať svoju reklamu s nahým prsníkom.

(Zdroj: Pixabay.com)

Vaše ruky dokážu úžasné veci. Ukazovať, hrať, dotýkať sa, cítiť, držať, dotýkať sa, odrážať, stláčať, šťuchať, dotýkať sa. Dôverujte svojim dotykom, pretože dotýkať sa vlastných prsníkov vám môže zachrániť život.

Presne takéto posolstvo prináša televízna kampaň londýnskej organizácie CoppaFeel!, ktorá je zameraná na prevenciu proti rakovine prsníka.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Prečítajte si tiež: Obrázok s citrónmi učí ženy rozpoznať rakovinu prsníka Čítajte 

Tomuto ochoreniu je v medzinárodnom meradle už tradične venovaný celý októbrový mesiac a v britských médiách teraz prvýkrát dostala priestor reklama, v ktorej môžu diváci počas denného televízneho vysielania vidieť nahú ženskú bradavku.

SkryťVypnúť reklamu

Ide o prelomový krok v rámci kampane, keďže nahota ja počas dňa v televízii zakázaná.

Mladé ženy nevedia, ako na to

Minútu trvajúca reklama zobrazuje okrem rôznych činností, ktoré sa dajú robiť rukami, ženy aj mužov dotýkajúcich sa vlastných prsníkov. Nechýba medzi nimi aj žena po mastektómii, ktorá si samovyšetruje svoj druhý prsník.

Kampaň chce povzbudiť ženy, aby sa nebáli a svojim dotykom dôverovali, keďže podľa prieskumu CoppaFeel! až 80 percent mladých dievčat a žien si svoje prsia nekontroluje, alebo nevedia ako na to.

Organizácia tiež verí, že minútový klip posunie hranice vo vnímaní odhalených prsníkov v súvislosti so zdravím a inšpiruje mladé ženy k tomu, aby sa nebáli samovyšetrenia. Reklamu režisérsky zastrešila Ivana Bobic a bude sa vysielať nielen v televízii, ale aj v kinách. Spomínaná odhalená bradavka sa v zábere síce objaví iba na krátky okamih, no predsa.

SkryťVypnúť reklamu

Mnohé médiá pritom fungujú na princípe politík, ktoré odhalené bradavky nepripúšťajú – či už ide o televíziu alebo internetové platformy ako Instagram či Facebook.

Dvadsiatnička s rakovinou

Organizáciu CoppaFeel! v roku 2009 založila Kristin Hallenga. Tej krátko po 22. narodeninách diagnostikovali rakovinu prsníka, čo ju inšpirovalo k tomu, aby sa venovala problematike rakoviny prsníka a robila osvetu medzi mladými ženami.

Za posledné roky sa niekoľkokrát zviditeľnili práve vďaka kampaniam.

„Chcem, aby každý vedel, že rakovina sa neprispôsobuje pravidlu „až po 40-ke“, ktoré sa jej snažíme pripísať. Spraviť si s poznávania svojich prsníkov od mladého veku a ich pravidelnej kontroly zvyk, vám môže jedného dňa zachrániť život,“ povedala Kristin.

Výkonná riaditeľka CoppaFeel!, Natalie Kelly, povedala, že organizácia existuje, aby pomohla každému získať šancu prežiť rakovinu prsníka, pretože keď sa na ňu príde v skorom štádiu, je vyliečiteľná.

SkryťVypnúť reklamu

„V tom, že demonštrujeme silu našich rúk a oslávime dotyky ako najlepší nástroj na vyšetrovanie, dúfame, že sa viac mladých žien odhodlá získať návyk v samovyšetrovaní,“ vyhlásila Kelly v súvislosti s reklamou.

Rakovina

Súvisiace témy: Rakovina prsníka
SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 039
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 641
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 902
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 693
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 291
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 804
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 194
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 155
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 220
  2. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 303
  3. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 294
  4. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 8 067
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 893
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 818
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 032
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 586
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu