V Česku vymysleli pivo pre ženy, zožalo kritiku aj od zahraničných médií

Nápoj určený špeciálne pre dámy má mramorovo biely a ružovkastý obal. Podľa Britiek je sexistický.

Aurosa a pivo "pre ňu"(Zdroj: Ivan Kašša / Aurosa.cz)

Ženy chceli povzbudiť k pitiu piva a vytvoriť pre ne symbol „ženskej sily a zároveň dievčenskej nežnosti“, výsledok je však opačný. Za výrobok „Beer for her“, teda „Pivo pre ňu“ zožal český minipivovar Aurosa kritiku od zahraničných médií, ktoré produkt a marketing okolo neho považujú za sexistický.

Ide najmä o britský trh, kam sa snaží Aurosa svoje pivo dovážať. Ozvali sa však tamojšie zákazníčky, ktoré poburuje myšlienka, že by mali piť pivo špeciálne určené pre ne a nemôžu si vychutnávať klasický nápoj rovnako ako muži – bez prívlastkov. Problémom je aj elegantná ružovkastá fľaška, v ktorej sa predáva a ktorá evokuje stereotypnú spojitosť medzi ženami a láskou k ružovej farbe.

Britky sa bez rozpakov rozhodli pivo kritizovať na sociálnych sieťach, predovšetkým na Twitteri a témy sa chytili aj viaceré zahraničné médiá. O českej Aurose písali napríklad denník The Telegraph, The Independent, dokonca aj americký server Huffington Post a množstvo ďalších menších webov.

Chcú poukázať najmä na myšlienku, že „pivo pre ženy už existuje a volá sa iba pivo“.

Loading

...

Elegantné podávanie podľa majiteľky nie je sexistické

Za značkou stojí česká podnikateľka Martina Šmírová. Založila ju v roku 2015 s cieľom ponúknuť zákazníčkam špeciálne pripravené pivo v luxusnom dizajnovom obale. Celá situácia so zahraničnými médiami ju mrzí, pretože podľa jej slov je zámer značky Aurosa úplne opačný.

„Chceli sme zmeniť vnímanie piva ako tradičného nápoja obľúbeného najmä mužskými zákazníkmi. Samozrejme si nemyslíme, že by ženy nemali piť iné druhy piva, alebo naopak, že by mali piť len to naše. Aurosa predstavuje iba ďalšiu alternatívu voľby, ktorá oslovuje ako ženy, tak pre mnohých možno prekvapivo aj mužov,“ uviedla pre SME Martina Šmírová.

Čím sa teda jej pivo pre ženy líši od tradičných známych produktov? Aurosa je nefiltrovaný 11° polotmavý ležiak a jeho hlavnou prísadou je Viedenský slad, vďaka ktorému má mierne karamelový nádych. Pivo taktiež nie je nijako dochucované či umelo prisladzované a vyrába sa v rodinnom pivovare v zámku Rychvald.

Martina Šmírová tiež spolupracuje s rôznymi umelcami a dizajnérmi, pretože kladie veľký dôraz na obal a dizajn fľašky. Má vraj reflektovať povahu samotného piva. „Elegantný a nežný, no napriek tomu výrazný – taký je mramorový obal, ktorý fľašku pozdvihuje na módny doplnok a home decor. Nemyslíme si, že by elegantnejšie podávanie bolo pre ženy akokoľvek dehonestujúce či sexistické,“ hovorí majiteľka pivovaru.

Bráni sa tiež tým, že na trhu je množstvo produktov, ktoré sú tradične rozdelené na ženské a mužské ako napríklad kozmetika, oblečenie či parfémy. „Nemyslíme si, že by alternatívy produktov mali v našej slobodnej spoločnosti vyvolávať akýkoľvek problém,“ tvrdí.

Loading

...

Silný muž a krehká žena

Na sociálnych sieťach a oficiálnych stránkach značka tiež argumentuje, že nechcela byť súčasťou sexizmu, feminizmu a ničoho podobného. Vysoko pravdepodobne bolo naozaj jej zámerom iba vytvoriť produkt, ktorý bude na trhu originálom a pritiahne na seba pozornosť s dobrým úmyslom podporiť všetky milovníčky piva.

Niektoré kroky celého marketingu okolo značky však vyjadrujú (možno nechcene) úplný opak. Pivo sa napríklad predáva aj v taškách s označením WMN PWR (skratka od Women Power – sila žien) a majiteľka ho propaguje aj slovami, že „ženy môžu uspieť kdekoľvek, bez toho, aby sa pri tom museli prispôsobovať alebo obetovať svoju prirodzenú ženskosť“.

Ak hovoríme o feminizme ako o idei rovnoprávnosti a rovnocennosti žien s mužmi, niet jasnejšej ukážky ako vyššie spomenuté príklady.

Aurosa však zašla ešte ďalej a zrejme nevedomky, no predsa naznačila aj určité rodové stereotypy. Svoj nápoj pre dámy označila za „stelesnenie kontrastu medzi svetom silného muža a krehkosti ženy“.

Svoje povedomie medzi tisíckami žien tak značka dosiahla, hoci spôsobom, aký zrejme ani náhodou neočakávala.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  3. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  4. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  5. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  6. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  7. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  8. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  9. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  1. Víťazom Stavbárskej olympiády odovzdajú ceny na DOD SvF STU
  2. Londýn: Úspešná Slovenka balí kufre. Chce bývať v Bratislave
  3. Zabezpečte vstup osôb na stavenisko podľa zákona
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  5. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€
  6. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke
  7. Attracting talent – Why Millennials are choosing to join Johnson
  8. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018?
  9. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej!
  10. Alarica – new business project in the market of shoes
  1. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 789
  2. Nový supermarket Fresh otvorili na Aničke 5 568
  3. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 4 764
  4. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku 3 954
  5. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 106
  6. Chcete bývať na dobrom mieste? Zakotvite v Adlerovej! 2 890
  7. Najvýhodnejšie ročné online predplatné SME.sk len za 29€ 2 783
  8. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 307
  9. Aké sú gastrotrendy pre rok 2018? 1 989
  10. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 544

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Raši, Zmajkovičová, Kubánek. Ktorí krajskí šéfovia Smeru by mali končiť

Ohlasované zmeny považuje politológ len za kozmetickú úpravu pre verejnosť.

DOMOV

Kosík na videu z afrického väzenia odpovedá Kaliňákovi

Pravosť vyhlásenia spochybňovali.

SVET

Na Drahoša spustili špinu, vytiahli starú fotku aj Havla

České dezinformačné kanály vypustili ďalšie manipulácie.

ŠPORT

Navrátilová: Cibulková nemá žiadnu silnú zbraň

Legenda hovorí vo veľkom rozhovore pre SME aj o prvom triumfe vo Wimbledone.

Neprehliadnite tiež

Teplákov a legín na verejnosti bude stále viac, treba sa s tým zmieriť

Trend athleisure oslovuje celebrity aj módne domy ako Louis Vuitton či Burberry.

Deväť znakov toxického vzťahu

Nezdravé správanie v partnerstvách sa nemusí objavovať len príležitostne. Ako spoznáte, že už je to problém?

Upcyklácia je budúcnosť. Tieto Slovenky vás presvedčia, že aj odpad sa dá obliecť

Ala a Lenka Krivé, Alžbeta Irhová a Martina Mareková Kuipers tvoria ekologickú módu.

Ako vyzerá deň v živote profesionálneho testera sexuálnych hračiek

Tí najlepší sa o svoje skúsenosti podelia vtipne a originálne.

Čo si obliecť na ples?

Plesová sezóna je v plnom prúde, takto sa oblečiete vhodne podľa etikety.