Instagram ako hrozba: Toto môže spôsobiť mladým ľuďom

Mentálne zdravie mládeže je v internetovej dobe naštrbené kvôli sociálnej sieti.

(Zdroj: unsplash.com)

Sociálne siete sú súčasťou nášho života, niekedy sa však stáva, že jednotlivé príspevky a „feedy“ odoberáme s priam chorou závislosťou.

Ľudia na sociálnych sieťach vyhľadávajú inšpirácie v oblasti fitness, zdravého životného štýlu, cestovanie a dokonalé naštylizované fotografie, kvôli ktorým sa v mnohých mysliach spúšťa efekt závistlivosti.

Tieto dokonalé fotografie však často nekorešpondujú s realitou a životom, ktorý žijeme.

Tieto polopravdy až klamstvá prechádzajú do dôsledkov, ktoré u mladých ľudí vyvolávajú často mentálne problémy ako depresie, úzkosť, poruchy spánku a komplexy vo vzťahu k svojmu telu a celkovému vzhľadu.

Mnohí chcú vyzerať ako „tí ľudia“ z obrázkov na internete. Tak dokonale, bezstarostne a úplne nenútene.

Pravdou však je, že takéto fotky vznikajú na niekoľko desiatok pokusov, dokonalé šaty a perfektné naštylizované jedlá či pózy sú často reklamným ťahom, ktorý si zaplatili firmy.

Mladí ľudia, ktorí na sociálnych sieťach dnes už žijú tak bojujú s nereálnou predstavou o živote, ktorému sa chcú priblížiť.

Nebezpečný Instagram

Instagram, sociálna sieť postavená na fotografiách, je už dlhší čas terčom kritiky.

S viac ako 700 milión užívateľmi na celom svete ide o jednu zo stabilne najpopulárnejších sociálnych sietí, no nedávny výskum, o ktorom informoval aj magazín Time, zistil, že mladým ľuďom spôsobuje najviac mentálnych problémov.

K tomuto záveru došli vedci tak, že sa na to opýtali priamo mladých ľudí vo veku od 14 do 24 rokov.

Výskum s názvom #StatusOfMind prebiehal pod vedením britskej Kráľovskej asociácie pre verejné zdravie v spolupráci s hnutím Young Health Movement.

Výskumníci oslovili 1479 ľudí v celom Spojenom kráľovstve, aby zistili, čo si myslia a ako sa cítia v súvislosti so sociálnymi sieťami Facebook, Youtube, Instagram, Snapchat či Twitter.

Jediná sieť, ktorá získala v závere výskumu pozitívny ohlas, bol Youtube. Ako najmenej "škodlivý" a negatívny skončil na druhom mieste Twitter, za ním Facebook, Snapchat a najhoršie dopadol Instagram.

Respondenti ho označili ako sieť, ktorá im spôsobuje úzkosť a spôsobuje komplexy v súvislosti so vzhľadom.

Jeden z respondentov povedal pre CNN, že problémom Instagramu je aj to, že dievčatá sami seba porovnávajú s nereálnymi fotografiami na sieti, s ktorými bolo často manipulované.

Tak majú dievčatá a ženy pocit, že ich postavy nie sú dostatočne krásne, napriek tomu, že možno tušia, že s fotografiami na Instagrame sa manipulovalo a boli upravené filtrami či photoshopom.

Výnimočne úprimní

Na Instagrame, sieti plnej dokonalých fotografií, sa nájde aj pár jedincov, ktorí chcú, aby si ich fanúšikovia a ďalší užívatelia aplikácie uvedomili rozdiel medzi "marketingom" a realitou.

Dnes už si mnoho ľudí prostredníctvom sociálnych sietí dokáže aj zarobiť. V prípade populárneho bloggera alebo "instagramového dievčaťa" môže ísť aj o zárobok 2000 dolárov za jeden príspevok.

Firmy platia za to, aby vybraní ľudia vyzerali na "naoko prirodzených" fotografiách dokonale, mali tie najštýlovejšie šaty, najdrahšie jedlo a fotili sa v krásnom prostredí.

Potom stačí už len pár "hashtagov" s označením produktu, miesta a ďalších maličkostí a zárobok je na svete.

Títo ľudia vďaka svojmu akoby dokonalému životu získavajú každý deň desiatky fanúšikov.

Essena bojuje proti vlastnému profilu

Niektorí sa tvária, že ide skutočne o realitu, iní vyšli s pravdou von, napríklad Essena O’Neill, osemnásťročná modelka.

Trápilo ju, ako sociálne médiá skresľujú pohľad na život aj to, ako sa na nich prezentovala ona sama.

Austrálčanka s viac ako 580 000 fanúšikmi jedného dňa vymazala 2000 svojich fotografií a svoj profil premenovala na "Sociálne médiá nie sú skutočný život".

Svoje staré fotografie začala uverejňovať znova, no s popisom, v ktorom presne opisovala, ako sa k dokonalým fotografiám dopracovala a koľko za to dostala peňazí.

Pod fotografiou v prúžkovaných šatách píše: "Zaplatili mi 400 dolárov, aby som uverejnila fotku s týmito šatami. Nie je nič zlé na tom, uzavrieť dohodu so značkou. Len si myslím, že by sa o tom malo vedieť. Oblečenie nepochádzalo ani z oblasti etickej textilnej výroby. Bola som však mladá a tieto vedomosti som nemala. Uvedomujte si, čo ľudia uverejňujú a vždy sa sami seba pýtajte, čo chcú fotografiou dosiahnuť."

Na fotografiu v plavkách spomína veľmi negatívne: "NIE SKUTOČNÝ ŽIVOT -Trvalo to viac ako 100 pokusov, kým sa mi podarilo odfotiť sa tak, aby moje brucho vyzeralo čo najlepšie. V ten deň som takmer nejedla. Kričala som na svoju sestru, aby ma neprestávala fotiť, kým nebudem na finálnu fotografiu pyšná."

Alexa ako úprimná fitness matka

Alexa Jean svoj profil na Instagrame plní idylickými fotografiami a snaží sa svojich fanúšikov, najmä ženy, motivovať k zdravšiemu životnému štýlu a cvičeniu. je matkou dvoch detí, ale pohybu sa nevzdáva.

Mnohé bloggerky, ktoré za sebou majú pôrod, sa snažia ponechať si imidž dokonalej krásnej ženy, ktorá nemá problém so štíhlou postavou ani pár týždňov po pôrode.

V mnohých prípadoch však die skôr o ilúziu a dokázala to aj Alexa, ktorá na svoj profil zavesila fotografiu svojho bruška 4 týždne po pôrode.

"Tak ako je mojou prácou vás motivovať verím, že je mojou prácou byť tiež úprimná. Mám strie a väčšie brucho a to je normálne a v poriadku," píše.

Loading

...

Rozdiel medzi fotografiou v správnej a "nesprávnej" póze, ktorá dokáže vytvoriť obrovský estetický rozdiel ukázala aj Anna Victoria, ďalšia žena v skvelej kondícii.

Loading

...

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Ako na refinancovanie hypotéky
  2. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok
  3. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  4. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  5. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  6. Splnený sen
  7. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne
  8. Majte všetky svoje účty za energie pod kontrolou
  9. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur
  10. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman
  1. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  2. Top Ten najviac prehliadaných vozidiel na trhu
  3. Vysoká hra o súdne trovy
  4. Pozvánka na verejnú diskusiu o obnove Pisztoryho paláca
  5. 60 rokov európskej integrácie: úspechy a výzvy
  6. Návšteva zo Southwestern University of Finance and Economics
  7. Medzinárodná letná škola EDGE 2017
  8. Koncert a diskusia s názvom „Otvorene o extrémizme“
  9. Ako na refinancovanie hypotéky
  10. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania
  1. Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania 12 352
  2. Drobné nepozornosti v domácnosti môžu stáť aj tisíce eur 12 232
  3. Neobjavené emiráty Fujairah a Ajman 4 141
  4. Ukážeme vám, prečo je dobré sporiť si na dôchodok 3 911
  5. Za 30 rokov sa cena fotovoltických panelov znížila 100-násobne 2 944
  6. Títo Slováci sa rozhodli zveľadiť svoje okolie 2 502
  7. 3 slovenské projekty, ktoré sa nestratia ani vo svete 1 852
  8. Splnený sen 1 814
  9. Zaparkujte tak, aby ste s vaším vozidlom odišli vy, a nie iný 1 578
  10. Koniec štátnym príspevkom pre mladých 1 309

Téma: Facebook


Článok je zaradený aj do ďalších tém Sociálne siete, Internet

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

O župu, ktorá sa rozprestiera od Moravy po Maďarsko, má záujem len šesť kandidátov

Trnavskému kraju robia dobré meno kúpele, víno, ale aj golfové ihriská.

SVET

Svätá vojna v českej politike. Ako Okamura bojuje o voličov

Má japonský pôvod, tak predsa nemôže byť rasista.

Neprehliadnite tiež

Michael Fassbender a Alicia Vikander sa zosobášili

Známy herecký pár si povedal svoje áno po troch rokoch vzťahu.

Kým ženy nenosili ani spodnú bielizeň, muži si na pančuchách zakladali

Než sa z pančúch stal symbol ženskosti, nosili ich muži.

Speváčka Pink otvorene o svojom vzťahu: Na monogamii treba neustále pracovať

V partnerstve podľa nej nastanú chvíle, kedy sa pár vyhýba intímnostiam aj celý rok.

V dennom televíznom vysielaní Briti prvýkrát ukázali ženskú bradavku

V boji proti rakovine prsníka sa organizácii CoppaFeel! podarilo získať právo odvysielať svoju reklamu s nahým prsníkom.