SME
Sobota, 22. február, 2020 | Meniny má Etela

Sedem fitness trendov, ktoré by ste mali tento rok vyskúšať

Sú efektívne, overené a opodstatnene obľúbené.

(Zdroj: Pixabay.com)

Existujú desiatky spôsobov, ako do svojho životného štýlu zakomponovať cvičenie. S príchodom leta pohyb vyhľadávame čoraz častejšie.

No, ak človeka určitý druh cvičenia nebaví, ľahko ho to odradí od lepších výkonov a prípadne odvedie z cesty za krajším a zdravším telom.

Pritom len stačí vyskúšať niečo iné, nájsť si v oblasti fitnes to, čo vám najviac vyhovuje. Preto prinášame prehľad tých najtrendovejších druhov cvičenia.

Obľúbenosť si vyslúžili svojou efektivitou, pestrosťou a dostupnosťou. Ešte lepšie však urobíte, ak si z niektorých uvedených aktivít pripravíte „fitnes kokteil“ a počas týždňa ich pár vystriedate.

Článok pokračuje pod video reklamou

Tak docielite, že vaše telo sa neprestane nudiť a bude sa stále meniť k lepšiemu a vy budete svoje hranice čoraz viac posúvať.

1. Cvičenie cez internet

Internet uľahčuje život mnohých smeroch. Trendom sa v posledných rokoch stalo aj cvičenie naživo, alebo „live fitness“.

Videá s cvičením s pomocou trénerov si pustíte v pohodlí domova v čase, aký vám vyhovuje a jednoducho cvičíte. Vďaka sérií cvičení získate vopred pripravený cvičebný program, ktorý vás dovedie k strate kilogramov.

Na Slovensku je zatiaľ najznámejšia stránka Fitshaker. Niektoré videá si môžete pustiť zadarmo, iné za minimálny poplatok, ktorý je v porovnaní s návštevou fitness centra alebo pohybového kurzu niekoľkonásobne nižší.

Získate pohodlie a možnosť cvičenia v domácich dobre známych priestoroch, časovú flexibilitu a tí, ktorí sú skôr introvertní, pocit komfortu a pokoja.

V prípade cvičenia prostredníctvom videí sa môžete obrátiť aj na starý dobrý Youtube, kde dnes nájdete návody takmer na všetko.

Je nekonečným zdrojom rôznych druhov cvičení pre ženy aj mužov, pre seniorov, tehotné ženy aj deti.

Sympatickí tréneri a pestrú ponuku cvičení nájdete, napríklad, na kanáli Popsugar Fitness, skvele vám dá zabrať aj vtipná Britka, Rebecca Louise.

Bohatý výber cvikov ponúka aj kanál HASfit, kde spoločne cvičia žena a muž, takže si môžete pozrieť, ako vyzerá cvičenie vo dvojici. Mužom je špeciálne venovaný kanál TheZeusFitness.

Prečítajte si tiež: Salsation: Nový fitness fenomén spája rôzne štýly tanca a pomáha chudnúť Čítajte 

2. Viac HIIT

Cvičenie vo vysokých intervaloch existuje v oblasti fitness už veľmi dlho. Na skutočnej popularite však začalo naberať po roku 2010. Ľudia ho majú radi z jednoduchého dôvodu – pretože funguje.

Ďalšou z jeho výhod je, že ho môžete zakomponovať takmer do akéhokoľvek cvičenia. Najčastejšie sa využíva v kardio tréningoch, najmä pri behaní. HIIT zároveň šetrí čas.

Spálite viac kalórií za kratší čas a tak sa počas dňa môžete venovať iným aktivitám.

Skvelou správou je, že po cvičení vo vysokých intervaloch pálite kalórie aj po skončení cvičenia. Tento trend sa preto bude ešte dlho držať na výslní.

Ak s ním však nemáte skúsenosti, začínajte opatrne. Napríklad, pri behaní najprv absolvujte niekoľko tréningov v miernom tempe a až keď budete cítiť zlepšenie kondície, nasaďte do rutiny spestrenie vo forme niekoľkosekundových intervalov.

Pre telo je to šok, potrebuje si na tento systém zvykať postupne, inak riskujete zranenie.

Prečítajte si tiež: Dajte si do tela s týmto intenzívnym tréningom Čítajte 

3. Návrat LISS

Cvičenie LISS (low intensity sustained state) znamená v preklade cvičenie s nízkou intenzitou alebo vytrvalostný tréning. V poslednom období zažíva tento typ cvičenia akúsi renesanciu.

Je vhodný ako doplnok k iným cvičeniam alebo pre tých, ktorí nepotrebujú schudnúť veľa či rýchlo ako aj tých, ktorí sa chcú len udržiavať v kondícii.

Cvičenie LISS je vhodné pre tých, ktorí majú počas dňa viac času na pohybové aktivity alebo nechcú svoje telo úplne vyčerpať ako pri HIIT. Aby malo toto cvičenie nejaký efekt, je potrebné mu venovať aspoň 40 až 60 minút denne.

LISS poskytuje telu vďaka miernej intenzite pohybu čas a priestor na regeneráciu, takže so svalovou horúčkou sa pri ňom stretnete len málokedy.

Za takýto typ cvičenia možno považovať turistiku, rýchlu chôdzu, bicyklovanie, chôdzu na bežiacom páse alebo na stepperi.

Ak ste v cvičení začiatočník, je dobré začať práve týmto typom tréningu. Vypestujete si výdrž a silu a neskôr môžete prejsť na náročnejšie typy cvičenia.

4. Skupinové cvičenia

V oblasti fitness nastal sociálny „boom“. Ľudí už nebaví odsedieť si na bicykli hodinu alebo si to osamote odkráčať na stepperi. Cvičenie rýchlejšie ubieha a menej si uvedomujeme jeho námahu, ak cvičíme v skupine.

Vo fitness centrách vzniká čoraz viac skupinových kurzov, obľúbený je crossfit alebo sa v skupinách obraciame na osobných trénerov, ktorí sa venujú viacerým ľuďom naraz.

Často ide o cvičenie, ktoré kombinuje silové športy a kardio. O to efektívnejšie potom tréningy prebiehajú a výsledky sú viditeľnejšie.

Prečítajte si tiež: Chcete cvičením schudnúť? Zachovajte v ňom pestrosť, poradíme vám ako Čítajte 

5. Joga

Joga je cvičenie, ktoré trénuje telo mentálne aj fyzicky. V súčasnosti existujú desiatky druhov jogy. Medzi nimi je power joga, flow joga, creative joga, joga pre seniorov, aštanga či hatha joga.

Okrem toho, že si pri nej oddýchnete, zoznámite sa s ľuďmi, zlepšíte ohybnosť tela a objavíte svaly, o ktorých ste doteraz nevedeli a posilníte celé telo, budete aj počas cvičenia vyzerať dobre.

Aj to je jeden z dôvodov prečo v dobe „instagramovej“ naberá joga čoraz viac na popularite spolu s pilatesom. Nemať na svojom profile na sociálnej sieti niektorú z jogových asán je dnes takmer prehrešok.

6. Box

Tento trend sa rozmohol aj medzi celebritami. Najmä medzi ženami. Mnohé na to idú silou a priebeh svojich tréningov uverejňujú modelky a herečky na sociálnych sieťach.

Pri boxe do pohybu zapájate takmer každú časť tela, preto ide o nesmierne efektívnu aktivitu.

Okrem toho vám dodáva pocit akoby ste boli Muhammad Ali a dokážete si pri ňom vyčistiť hlavu. Box prepája myseľ so svalmi, zlepšuje koncentráciu a kooperáciu rúk a nôh a zároveň dodáva sebavedomie.

7. Silový tréning

Kedysi ženy na silové tréningy a cvičenie s väčšími váhami ani nepomysleli. Bojovali s obavami, že sa z nich stanú kulturistky s veľkými hrubými rukami a lýtkami.

Potom však pochopili, že dopracovať sa k takému „nechcenému“ výsledku by si vyžadovalo systematický každodenný niekoľkohodinový tréning, radikálnu zmenu jedálneho lístka a veľa testosterónu, ktorý uľahčuje rast svalov.

Strach z veľkých váh konečne opadol a ženy k nim vo fitnescentrách pristupujú statočnejšie. Tréning s váhami zväčší objem svalov v tele, telo bude pevnejšie.

Výhodou je tiež, že čím viac svalov telo má, tým rýchlejšie spaľuje kalórie.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  2. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  3. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo
  4. Ako si prepojiť auto so smartfónom?
  5. Kto bude ďalší? Hľadajte s nami Učiteľa Slovenska
  6. Potraviny išli ľuďom v núdzi, uvarili 4,7 milióna porcií jedál
  7. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom
  8. Čo by ste mali vedieť pred tým, ako sa pustíte do investovania?
  9. Darujte od srdca pre rozum
  10. Vysoké školy: Ako poslať prihlášku a koľko za ňu zaplatíte?
  1. Tipy na darček pre krstniatko
  2. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  3. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  4. Viete aké je študentské mesto na Slovensku?
  5. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  6. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  7. Naštartuj svoju budúcnosť na EkF TUKE
  8. Ktorá farba je tá tvoja?
  9. Maturuješ a hľadáš kam na vysokú?
  10. ... viac ako vzdelanie
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 16 075
  2. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 9 205
  3. Vyrábali kozmetiku, o ktorú nebol záujem. Napriek tomu prerazili 6 938
  4. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii 5 880
  5. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 5 564
  6. Bytová kríza. Ako na daňové priznanie? Kam investovať? 4 913
  7. SME proti extrémizmu na školách 4 768
  8. Darujte od srdca pre rozum 4 661
  9. Peniaze z poistky môžete dostať rýchlejšie. Poradíme vám ako 4 461
  10. Iná tvár Turecka: Oplatí sa navštíviť Severný Cyprus? 4 431

Téma: Cvičenie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Módne trendy 2018

Hlavné správy zo Sme.sk

Ľubomír Galko a ostatní odídenci zo SaS, ktorí momentálne pôsobia v Demokratickej strane, po tom, ako podporili otvorenie mimoriadnej schôdze.
Stĺpček Petra Schutza

V pamäti zostane len kolaborácia so Smerom

Na takú kombináciu reálií by neprišla ani umelá inteligencia.

Peter Schutz
Podcast Dobré Ráno.
Píše Zuzana Szatmáry

Dva roky po vražde: My skoro spať musíme, bo sme skoro vstali

Pred zákonom si musíme byť rovní.

Neprehliadnite tiež

Harry a jeho manželka Meghan sa vzdali značky Sussex Royal

Výraz sa nebude vyskytovať ani v názve neziskovej organizácie, ktorú plánujú založiť v tomto roku.

Dvojica v stredu oznámila, že sa osamostatní od kráľovskej rodiny 31. marca.
Plody argánovníka. Vyrába sa z nich arganový olej.
Nepečená Snickers torta