SME

Trend na hrane zdravia: instagramové hviezdy sa chvália vytŕčajúcimi rebrami

Ovplyvňujú milióny fanúšikov a šíria mýtus o ideále krásy, v ktorom hrá prím vychudnutosť.

(Zdroj: Pexels.com)

Túžia po pozornosti a každú možnosť premenia na príležitosť ukázať sa. Instagramový svet patrí k tým, v ktorých sa trendy menia rýchlosťou blesku a boj o úspech je tvrdý. Známe osobnosti, ale aj bežní používatelia často nabehnú na nové vlny prezentácie, ktoré by im mohli priniesť ešte väčší úspech, viac „lajkov“, viac fanúšikov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Neraz sa však stanú propagátormi trendov, ktoré ani zďaleka nie sú normálne a zdravé.

Zatiaľ čo kedysi bodovala „thigh gap“, teda medzera medzi stehnami, vypracované tehličky na bruchu či takzvaný „bikini most“, ktorý ukazuje prepadnuté brucho v plavkách, teraz do módy prišiel ďalší absurdný fenomén.

SkryťVypnúť reklamu

Zahraničné médiá ho popisujú ako „ribcage bragging“, teda zjednodušene povedané ide o akési vystatovanie sa vytŕčajúcimi rebrami a hrudným košom. Užívateľky sa snažia odfotiť v polohách, kde je čo najlepšie vidno ich vychudnutá postava a trčiace kosti.

Jednou z prvých priekopníčok v tomto trende sa stala modelka Bella Hadid, zoznam celebritných mien však rozšírili aj Rita Ora, Nicole Sherzinger, Emily Ratajkowski či Kourtney Kardashian, ktoré sa pýšia vyčnievajúcimi rebrami a na sociálnej sieti ich sledujú milióny užívateľov.

Prečítajte si tiež: Zdravý životný štýl alebo závislosť? Čítajte 

Nezdravý trend ako paradox

Paradoxom je, že čoraz viac ľudí sa snaží podporovať krásu vo všetkých jej podobách a napríklad aj do reklám a kampaní sa dostávajú plus size modelky, hendikepované modelky či výnimočné typy žien idúce proti bežnému prúdu.

SkryťVypnúť reklamu

Príliš vychudnuté postavy modeliek tak už dávno nie sú "in".

Aj preto je zarážajúce, že trendy podporujúce miery na hrane zdravia si stále nájdu svojich obdivovateľov. Nezriedka za nimi stoja práve celebrity, ktoré sú pre mladých ľudí vzormi a nezamýšľajú sa nad tým, čo svojimi snímkami do sveta vysielajú.

Aj podľa prieskumov súvisí so sebavedomým mladých ľudí práve vzhľad.

Je to faktor, ktorý pre nich určuje mieru úspechu v spoločnosti, a preto sa snažia priblížiť k akémusi vytvorenému ideálu. V súvislosti s tým u nich môže narastať aj nespokojnosť s vlastným telom, keď nedosahujú svoj vysnívaný výzor.

Zodpovednosť za nezdravé trendy krásy by tak mali prevziať tí, ktorí ich prezentujú bez premýšľania nad ich dopadom.

Loading

...

Loading

...

Loading

...

Loading

...

Loading

...

Loading

...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Žena

Komerčné články

  1. Čo bude toto leto in?
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. Kam smerujú peniaze bohatých?
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  7. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Dovolenka v Egypte: Kde sú pláže pre deti a kde podmorský život?
  2. Čo bude toto leto in?
  3. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  4. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  5. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  6. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  7. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  8. Kam smerujú peniaze bohatých?
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 9 004
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 8 607
  3. Kam smerujú peniaze bohatých? 4 829
  4. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú 3 646
  5. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 3 289
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 904
  7. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 2 355
  8. Crème de la Crème štartuje už čoskoro 2 131
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Tomáš Mikloško: 11 vecí, ktoré ničia naše vzťahy – a ako to zmeniť
  2. Tomáš Mikloško: Ako (ne)cítiť svoje emócie
  3. Zuzana Pelaez: O plakaní, čakaní a platení alias o slovenskom, britskom a kolumbijskom zdravotníctve.
  4. Zdravotní Klauni: Posledná klauniáda pre Lenku
  5. Ján Karas: Keď moc nemá tvár: Prebudenie tých, ktorí mlčia na hrane autority a toxického riadenia
  6. Gabriela Sabolová: Ako Aničke takmer zakázali riadiť auto
  7. Liga za ľudské práva: Adriana Mesochoritisová: Dobre mienené rady môžu byť pre ženy v násilných vzťahoch nebezpečné
  8. Matúš Radusovsky: Rôzne druhy medu a ich benefity
  1. Viktor Pamula: Slovenský zväz ľadovej hanby 17 212
  2. Matej Galo: Tibor Gašpar, ste hluchý, nemý, slepý alebo čo? 9 174
  3. Miroslav Ferkl: Stupnica Ficovej nenávisti 8 384
  4. Anna Brawne: Pridrahý Robo, nebolo tých klamstiev už dosť? 8 285
  5. Ivan Čáni: Pobavený Fico ako nevinné batoľa. 7 880
  6. Natália Milanová: Nové záchody na ministerstve kultúry smrdia. Poriadne smrdia. 7 776
  7. Branko Štefanatný: Hráči z KHL nie, Šatan nie! 7 024
  8. Ján Valchár: O Istanbule a vybrakovaných skladoch tankov 5 566
  1. Marian Nanias: X (Röntgenové) lúče, alebo Gama žiarenie? Aký je rozdiel...
  2. Marcel Rebro: Nebezpečný terorista s valaškou a mierumilovný rasista so samopalom
  3. Anna Brawne: Pán minister, to naše zdravotníctvo som už zachránila ja, preto je najvyšší čas, aby ste zo seba prestali robiť šaša!
  4. Roman Kebísek: Štefánikova priateľka Weissová o ňom: Je to dobyvateľ
  5. Radko Mačuha: Fico je kráľ politickej džungle.
  6. INESS: Energetická pomoc – adresnosť v nedohľadne
  7. Věra Tepličková: "I napriek tomu, že ste žena, buďte slušná."
  8. Radko Mačuha: Šmejdi" sa menia. Predražené hrnce nahradili politikou.
SkryťZatvoriť reklamu