Chcete cvičením schudnúť? Zachovajte v ňom pestrosť, poradíme vám ako

Telo si všíma stereotyp aj pri cvičení, zmena mu prospeje.

(Zdroj: Scott Webb)

Známa rovnica hovorí, že chudnutie začína vtedy, keď je výdaj energie vyšší ako energetický príjem.

To znamená, že chudneme dovtedy, kým naša fyzická aktivita prevyšuje objem potravy, ktorú prijmeme.

Počas zmeny životného štýlu, ktorá súvisí s našou snahou zhodiť pár kíl, môže nastať obdobie, keď sa klesanie váhy zastaví. Spôsobené to môže byť jedálnym lístkom, ktorý pokryje vašu fyzickú aktivitu alebo stereotypom.

Aj keď je pre vás v začiatkoch možno ťažké uveriť, že 40-60 minút behania v strednom tempe zvládnete ľavou zadnou a popritom sa pobavíte so svojim sparing partnerom, rýchlo sa o tom presvedčíte.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri pravidelnosti si telo na aktivitu akejkoľvek záťaže zvykne, najmä ak záťaž pridávate postupne. Pri behaní objavíte tempo, ktoré vám vyhovuje aj spôsob, ako správne dýchať. Podobne sú na tom aj iné aktivity ako aerobic, fit box alebo tanec.

Je na vás, po akom type pohybu siahnete v prvých týždňoch zmeny životného štýlu. Dôležité je, aby vám daná fyzická aktivita bola prirodzená a príjemná.

Zmena je život

Ak však niekoľko týždňov v rovnaký deň a v rovnakej intenzite vykonávate určitú aktivitu, telo si na ňu zvykne natoľko, že zrazu prestane chudnúť. Ani fyzická kondícia nemá rada stereotyp.

„Pri prvotnom chudnutí hrá rolu aj rýchlejší metabolizmus, ktorý cvičením rozbehneme. Opätovne rozbehnúť chudnutie môžeme napríklad pridaním fyzickej aktivity. Stačí, ak zmeníte dĺžku cvičenia, obtiažnosť cvikov alebo pridáte aktivitu navyše v ten istý alebo iný deň. Druhá možnosť je zmena objemu jedla, teda zníženie kalórií alebo kombinácia oboch princípov,“ radí fitness trénerka Alenka Jacková.

Svalová horúčka ako „lakmusový papierik“ účinného tréningu

Telo spočiatku reaguje na novú aktivitu, či nový cvik svalovou horúčkou.

"Môžeme ju chápať ako posúvanie hraníc tela. Ak sa svalovka postupne vytráca, telo si na tréning zvyká, adekvátne regeneruje," vysvetľuje fitnesstrénerka.

Nie je ničím výnimočným byť pár dní po tréningu ubolený. Tento pocit sa vám ešte párkrát po začatí s cvičením vráti, postupne však bolesť prerastá skôr do radosti a pravidelná svalová horúčka mizne.

Napriek tomu by ste nemali po cvičení existovať s pocitom, že vás nikde nič nebolí alebo že dané partie, ktorým ste venovali pozornosť cvičením, necítite.

Pocit precvičenia vám jasne signalizuje, že niečo pre konkrétne svaly robíte. Ak necítite nič, niekde robíte chybu.

„Pocit precvičenia danej partie by mal pretrvať deň po tréningu. Ak by sme vyskúšali urobiť rovnaký pohyb ako na tréningu, mali by sme vnímať precvičenú partiu. Ak však tréning nerobí žiaden problém a reakcia na neho nie je na ďalšie dni žiadna, tréning je príliš ľahký, telo si na vykonávané pohyby a záťaž zvyklo. Čím ľahší tréning, tým menej stimuluje aj metabolizmus. Pre napredovanie je nevyhnutné robiť zmeny, meniť cviky, meniť tréningové metódy. Odporúčam zaraďovať malé zmeny aj v krátkodobom intervale a celý tréning zmeniť po 6 týždňoch,“ radí Alenka Jacková.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  5. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  6. V Trenčíne vzniká nová komunita, susedia tu budú priateľmi
  7. Nenechajte svojich zamestnancov „vyhorieť“!
  8. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý
  9. Získajte špičkovú klimatizáciu a toto leto ušetrite na elektrine
  10. ZOC MAX Prešov má za sebou úspešnú desaťročnicu
  1. Košická Klinika detí a dorastu je opäť krajšia
  2. Desať obľúbených multistop zájazdov do celého sveta
  3. Aká je skutočná pravda o Partners Group Sk?
  4. Zdravý životný štýl - dá sa v dnešnej dobe udržať?
  5. Klima efekt bez klimatizácie
  6. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín
  7. S novou optikou máte v Poprade rýchlosť a kvalitu zaručenú
  8. METRO vyzbieralo takmer päť ton potravín pre ľudí v núdzi
  9. Zonácia stanovuje jasný režim obhospodarovania každého pozemku
  10. Ako vybrať správne sedaciu súpravu?
  1. Toto sú zdravotné problémy, o ktorých muži nehovoria 20 307
  2. Jordánsko: Najkrajšie miesta kráľovstva v púšti 18 550
  3. Tieto dizajnové hrnčeky a poháre na kávu ocení každý 12 027
  4. Firmy, pri ktorých sa nemusíte obávať dvojakej kvality potravín 10 865
  5. Miesta v Rakúsku, ktoré by ste mali vidieť. Kúsok za Bratislavou 10 553
  6. Vajíčka, chlebíky či niečo sladké? Kam v Bratislave na raňajky? 7 715
  7. Tento test pomohol viac ako 100 ľuďom znížiť vysoký krvný tlak 5 316
  8. 3 spôsoby, ako využiť GDPR vo váš prospech. 3 974
  9. Bývate v práci unavení? Možno spávate v zlom prostredí 3 281
  10. Nový projekt v Karlovej Vsi sa teší obrovskému 3 266

Téma: Diéty


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Koalícia chce ľuďom prispieť na dovolenky a pôžičky. Hovorí aj o vyšších platoch

Sociálny balíček strán Smer, SNS a Most-Híd začína naberať reálne obrysy.

KOMENTÁRE

Za zvýšenie životnej úrovne v réžii koalície sa nedoplatíme

Maďari dnes dlhujú polovicu záväzku priemerného Slováka.

DOMOV

Dobré ráno: Na Slovensku vyhrávajú leniví a zbabelí politici

Ako si rozoberáme základy demokracie.

KOMENTÁRE

Vlak obsadený smerákmi idúci do stanice Ničota zrýchlil

Môže sa stať, že veľká občianska energia prítomná na námestiach vyprchá.

Neprehliadnite tiež

Sex po pôrode môže byť plný ťažkostí, dá sa im však pomôcť

Sedem rád ako obnoviť stagnujúci sexuálny život po narodení dieťaťa.

Desať tipov, ako si čo najlepšie užiť každý víkend

Aby boli dva voľné dni v znamení pohody, mali by ste sa na ne pripraviť.

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V novom čísle nájdete rozhovor s režisérkou Valeriou Schulczovou, ktorá sa nebojí ťažkých a problematických tém.

AKTUALIZOVANÉ 19.4. O 10:25

Chýbajú postupy aj štandardy. Baby friendly nemocnice majú znova ožiť

Nemocnice priateľské k deťom v minulosti nedodržiavali pravidlá. Ministerstvo zdravotníctva teraz chystá zmeny.

STĹPČEK OSMELENÉ

Anorexia je ako alkoholizmus, nikdy nie ste celkom za vodou

Vidieť, kam som bola schopná doviesť svoje telo, je strašidelné.