Chcete cvičením schudnúť? Zachovajte v ňom pestrosť, poradíme vám ako

Telo si všíma stereotyp aj pri cvičení, zmena mu prospeje.

(Zdroj: Scott Webb)

Známa rovnica hovorí, že chudnutie začína vtedy, keď je výdaj energie vyšší ako energetický príjem.

To znamená, že chudneme dovtedy, kým naša fyzická aktivita prevyšuje objem potravy, ktorú prijmeme.

Počas zmeny životného štýlu, ktorá súvisí s našou snahou zhodiť pár kíl, môže nastať obdobie, keď sa klesanie váhy zastaví. Spôsobené to môže byť jedálnym lístkom, ktorý pokryje vašu fyzickú aktivitu alebo stereotypom.

Aj keď je pre vás v začiatkoch možno ťažké uveriť, že 40-60 minút behania v strednom tempe zvládnete ľavou zadnou a popritom sa pobavíte so svojim sparing partnerom, rýchlo sa o tom presvedčíte.

Pri pravidelnosti si telo na aktivitu akejkoľvek záťaže zvykne, najmä ak záťaž pridávate postupne. Pri behaní objavíte tempo, ktoré vám vyhovuje aj spôsob, ako správne dýchať. Podobne sú na tom aj iné aktivity ako aerobic, fit box alebo tanec.

Je na vás, po akom type pohybu siahnete v prvých týždňoch zmeny životného štýlu. Dôležité je, aby vám daná fyzická aktivita bola prirodzená a príjemná.

Zmena je život

Ak však niekoľko týždňov v rovnaký deň a v rovnakej intenzite vykonávate určitú aktivitu, telo si na ňu zvykne natoľko, že zrazu prestane chudnúť. Ani fyzická kondícia nemá rada stereotyp.

„Pri prvotnom chudnutí hrá rolu aj rýchlejší metabolizmus, ktorý cvičením rozbehneme. Opätovne rozbehnúť chudnutie môžeme napríklad pridaním fyzickej aktivity. Stačí, ak zmeníte dĺžku cvičenia, obtiažnosť cvikov alebo pridáte aktivitu navyše v ten istý alebo iný deň. Druhá možnosť je zmena objemu jedla, teda zníženie kalórií alebo kombinácia oboch princípov,“ radí fitness trénerka Alenka Jacková.

Svalová horúčka ako „lakmusový papierik“ účinného tréningu

Telo spočiatku reaguje na novú aktivitu, či nový cvik svalovou horúčkou.

"Môžeme ju chápať ako posúvanie hraníc tela. Ak sa svalovka postupne vytráca, telo si na tréning zvyká, adekvátne regeneruje," vysvetľuje fitnesstrénerka.

Nie je ničím výnimočným byť pár dní po tréningu ubolený. Tento pocit sa vám ešte párkrát po začatí s cvičením vráti, postupne však bolesť prerastá skôr do radosti a pravidelná svalová horúčka mizne.

Napriek tomu by ste nemali po cvičení existovať s pocitom, že vás nikde nič nebolí alebo že dané partie, ktorým ste venovali pozornosť cvičením, necítite.

Pocit precvičenia vám jasne signalizuje, že niečo pre konkrétne svaly robíte. Ak necítite nič, niekde robíte chybu.

„Pocit precvičenia danej partie by mal pretrvať deň po tréningu. Ak by sme vyskúšali urobiť rovnaký pohyb ako na tréningu, mali by sme vnímať precvičenú partiu. Ak však tréning nerobí žiaden problém a reakcia na neho nie je na ďalšie dni žiadna, tréning je príliš ľahký, telo si na vykonávané pohyby a záťaž zvyklo. Čím ľahší tréning, tým menej stimuluje aj metabolizmus. Pre napredovanie je nevyhnutné robiť zmeny, meniť cviky, meniť tréningové metódy. Odporúčam zaraďovať malé zmeny aj v krátkodobom intervale a celý tréning zmeniť po 6 týždňoch,“ radí Alenka Jacková.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 22 035
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 12 015
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 842
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 506
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 376
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 169
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 542
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 405
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 368
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 117

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Astronautka z NASA: Pocit úžasu s vami ostane aj na Zemi

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

ŠPORT

Tím Velez-Zuzulovej je sklamaný, Slovenská lyžiarska asociácia o ňu nejaví záujem

Slovenská lyžiarka už má za sebou úspešnú operáciu.

Neprehliadnite tiež

Čo vás čaká v novom čísle magazínu smeŽeny

V najnovšom čísle nájdete rozhovor s terapeutkou Katarínou Sipos o tom, ako rodičia vplývajú na správanie a zmýšľanie svojich detí.

Návrhári o ekológii v móde: Je trvalá udržateľnosť budúcnosťou?

Desať známych mien slovenskej módy prezradilo, čo si myslia o ekologickom módnom biznise.

Päť tipov na rýchle recepty s maslovou tekvicou

Tekvica je symbolom jesene. Jej využitie v kuchyni môže byť naozaj pestré.