Chcete cvičením schudnúť? Zachovajte v ňom pestrosť, poradíme vám ako

Telo si všíma stereotyp aj pri cvičení, zmena mu prospeje.

(Zdroj: Scott Webb)

Známa rovnica hovorí, že chudnutie začína vtedy, keď je výdaj energie vyšší ako energetický príjem.

To znamená, že chudneme dovtedy, kým naša fyzická aktivita prevyšuje objem potravy, ktorú prijmeme.

Počas zmeny životného štýlu, ktorá súvisí s našou snahou zhodiť pár kíl, môže nastať obdobie, keď sa klesanie váhy zastaví. Spôsobené to môže byť jedálnym lístkom, ktorý pokryje vašu fyzickú aktivitu alebo stereotypom.

Aj keď je pre vás v začiatkoch možno ťažké uveriť, že 40-60 minút behania v strednom tempe zvládnete ľavou zadnou a popritom sa pobavíte so svojim sparing partnerom, rýchlo sa o tom presvedčíte.

Článok pokračuje pod video reklamou

Pri pravidelnosti si telo na aktivitu akejkoľvek záťaže zvykne, najmä ak záťaž pridávate postupne. Pri behaní objavíte tempo, ktoré vám vyhovuje aj spôsob, ako správne dýchať. Podobne sú na tom aj iné aktivity ako aerobic, fit box alebo tanec.

Je na vás, po akom type pohybu siahnete v prvých týždňoch zmeny životného štýlu. Dôležité je, aby vám daná fyzická aktivita bola prirodzená a príjemná.

Zmena je život

Ak však niekoľko týždňov v rovnaký deň a v rovnakej intenzite vykonávate určitú aktivitu, telo si na ňu zvykne natoľko, že zrazu prestane chudnúť. Ani fyzická kondícia nemá rada stereotyp.

„Pri prvotnom chudnutí hrá rolu aj rýchlejší metabolizmus, ktorý cvičením rozbehneme. Opätovne rozbehnúť chudnutie môžeme napríklad pridaním fyzickej aktivity. Stačí, ak zmeníte dĺžku cvičenia, obtiažnosť cvikov alebo pridáte aktivitu navyše v ten istý alebo iný deň. Druhá možnosť je zmena objemu jedla, teda zníženie kalórií alebo kombinácia oboch princípov,“ radí fitness trénerka Alenka Jacková.

Svalová horúčka ako „lakmusový papierik“ účinného tréningu

Telo spočiatku reaguje na novú aktivitu, či nový cvik svalovou horúčkou.

"Môžeme ju chápať ako posúvanie hraníc tela. Ak sa svalovka postupne vytráca, telo si na tréning zvyká, adekvátne regeneruje," vysvetľuje fitnesstrénerka.

Nie je ničím výnimočným byť pár dní po tréningu ubolený. Tento pocit sa vám ešte párkrát po začatí s cvičením vráti, postupne však bolesť prerastá skôr do radosti a pravidelná svalová horúčka mizne.

Napriek tomu by ste nemali po cvičení existovať s pocitom, že vás nikde nič nebolí alebo že dané partie, ktorým ste venovali pozornosť cvičením, necítite.

Pocit precvičenia vám jasne signalizuje, že niečo pre konkrétne svaly robíte. Ak necítite nič, niekde robíte chybu.

„Pocit precvičenia danej partie by mal pretrvať deň po tréningu. Ak by sme vyskúšali urobiť rovnaký pohyb ako na tréningu, mali by sme vnímať precvičenú partiu. Ak však tréning nerobí žiaden problém a reakcia na neho nie je na ďalšie dni žiadna, tréning je príliš ľahký, telo si na vykonávané pohyby a záťaž zvyklo. Čím ľahší tréning, tým menej stimuluje aj metabolizmus. Pre napredovanie je nevyhnutné robiť zmeny, meniť cviky, meniť tréningové metódy. Odporúčam zaraďovať malé zmeny aj v krátkodobom intervale a celý tréning zmeniť po 6 týždňoch,“ radí Alenka Jacková.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  2. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  3. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  4. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  5. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  6. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť
  7. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie
  8. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice?
  9. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení
  10. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia
  1. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska
  2. Špeciálna príloha: Krížovky na leto
  3. Najpredávanejšou jazdenkou v tuzemsku bola Škoda Octavia
  4. Gopass-dovolenka, ktorá sa oplatí
  5. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  6. OMV robí dovolenku pre vodičov oddychom
  7. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku
  8. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo?
  9. Dubravské Čerešne majú sladké prekvapenie pre najrýchlejších!
  10. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne
  1. Aká je ideálna vlhkosť a teplota v byte? Výskum hovorí jasne 33 459
  2. Zmrzlina v Mekáči má u nás kratšiu záruku ako v Rakúsku. Prečo? 22 179
  3. Infografika: Slováci minuli na Pohode historicky najviac peňazí 19 178
  4. Šesť dôvodov, prečo sa oplatí cestovať do Ruska 11 667
  5. Dobrú chuť: Letné šaláty a bizarné praktiky food fotografie 10 272
  6. Vyberiete si radšej romantický Paríž alebo slnečné Nice? 5 854
  7. Veríte brusniciam pri zápaloch močových ciest? Nemusia stačiť 4 930
  8. O asistovanej reprodukcii sa šíri množstvo zavádzajúcich tvrdení 3 595
  9. Pivovar Šariš rozdá tisíce eur, o časti peňazí rozhodnú ľudia 2 748
  10. S kreditkou začína pohodová dovolenka už na letisku 2 339

Téma: Chudnutie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Diéty

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Noční vlci: nielen motorkári, ale aj Putinovi žoldnieri

Gang ruských motorkárov je prepojený na Kremeľ, v Európe môže šíriť nielen propagandu.

Stĺpček Zuzany Kepplovej

Na Krym nejdú nič zisťovať. Odpoveď si nesú v kufri

Marček a spol. sa idú podpísať pod Putinovu verziu udalostí.

Neprehliadnite tiež

Zuzana Smatanová: Pred koncertami v sebe občas musím zobudiť extroverta

Speváčka po rokoch príprav vydala nový album.

Začnem od zajtra: Čo robiť, keď chýba motivácia k pohybu

Dobrý pocit zo športu dosiahnete ľahšie, ako si myslíte.

Keď varí muž: Streetfood na mastnom papieri je hit. Právom?

Cez týždeň jedzte, čo chcete, ale v sobotu si uvarte zložité jedlo.