Stačí, ak budete cvičiť oveľa menej, ako si myslíte, hovorí veda

Víkendové aktivity vaše výčitky z hektiky počas pracovného týždňa zaženú.

(Zdroj: Unsplash.com)

Napriek všetkým predsavzatiam to opäť nevyšlo. Možno aj vás trápia podobné myšlienky. Úprimne ste si sľúbili, že budete cvičiť aspoň tri alebo štyrikrát týždenne, budete pre svoje telo robiť maximum v kuchyni aj vo fitnescentre, ale jednoducho nestíhate.

Januárový zhon po Vianociach, prázdninách a lyžovačkách je ťažké „uzemniť“ a dostať svoj denný harmonogram do pokojne plynúceho stavu.

To, čo nestíhate cez týždeň, si vykompenzujete aspoň počas víkendu, no s výčitkami svedomia, že to určite nestačí.

Čo sa týka cvičenia, máme pre vás dobú správu. Vedci z austrálskej Univerzity v Sydney a Loughboroughskej univerzity opäť sledovali súvislosť medzi pohybovou aktivitou a úmrtnosťou.

A zistili, že víkend je dostačujúcou príležitosťou dostať telo do formy a dostať z neho maximum zdravotných benefitov.

Výskumníci takúto skupinu ľudí nazvali „víkendoví bojovníci“. Podľa ich zistení ľudia, ktorí sa cez týždeň nestíhajú venovať cvičeniu, môžu s pokojným svedomím absolvovať pohybové aktivity aspoň raz alebo dvakrát do týždňa, teda aspoň cez víkend.

Takýto tip tréningu znižuje riziko predčasného úmrtia takmer rovnako ako častejší tréning, ktorí absolvujú športovci počas troch a viac dní v týždni.

Aspoň 150 minút týždenne

Výsledky boli založené na pozorovaní približne 64 000 dospelých nad 40 rokov vo Veľkej Británii a Škótsku. Rozdelili sa na skupinu, ktorá nemá žiadnu aktivitu, menej aktivity a na „pohyblivú“ skupinu.

Tí, ktorí cvičili raz alebo dvakrát týždenne, znižovali vďaka pohybu riziko predčasného úmrtia o 41 percent a riziko výskytu rakoviny o 18 percent.

Ľudia, ktorí trénovali častejšie znížili riziko predčasného úmrtia rovnako ako menej aktívna skupina, riziko rakoviny však až o 21 percent.

Cvičenie vás teda skutočne robí zdravšími a dostáva telo do lepšej formy. Či už sa mu venujete raz alebo päťkrát v týždni.

Dôležité je hýbať sa vždy, keď na to máte čas. Európsky kódex proti rakovine hovorí, že optimálne je čo najčastejšie venovať sa ľahkým aktivitám ako sú chôdza, chodenie po schodoch, strečing či ľahké bicyklovanie.

Veľkým prínosom pre telo aj dušu je tiež aspoň 150 minúť stredne ťažkej fyzickej aktivity. Ak sa však snažíte schudnúť a nielen udržať sa v aktuálnej váhe a forme, je lepšie čas a intenzitu tréningu postupne zvyšovať.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 9 824
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 6 796
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 5 030
  4. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 3 915
  5. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 435
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 235
  7. Kam do tepla v januári? 2 217
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 988
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 877
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 136

Téma: Cvičenie


Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan sa nestane celkovým víťazom Tour Down Under, piatu etapu vyhral Porte

Slovenský cyklista ostal lídrom bodovacej súťaže.

SVET

Verejný nepriateľ Soros. Ako Orbán decimuje kritikov

Maďarský premiér si spravil agendu z útokov na migrantov aj médiá.

KOMENTÁRE

Maďari sa už inak ako smiechom brániť nevedia

Antiorbánovský front sa ocitol v situácii, keď vysvetľovanie stratilo význam.

Neprehliadnite tiež

Prečo ľudia podvádzajú? Prieskum dal jasnú odpoveď a nie je iba jedna

Aké sú motivácie tých, ktorí páchajú neveru a prečo sú aj šťastní ľudia neverní?

Wellness cestovanie: Čo si pod novým trendom predstaviť?

Cestovanie, ktoré má v prvom rade priniesť oddych a očistu mysle, je staro-novou záležitosťou v inovatívnom šate.

Dolly Parton: Ako sa z obyčajného dievčaťa stala kráľovná country

Blýskavé kostýmy, výrazný mejkap, objemné platinové blond vlasy a typický „hrkálkový“ hlas, to všetko tvorí legendu country hudby.

Sedem malých predsavzatí pre vašu krásu

Toto je niekoľko drobností, ktoré môžeme urobiť, aby sme pomohli pleti či vlasom.

Desať receptov na muffiny

Jednoduché, zdravé aj rafinované recepty na koláčiky v košíčku.