Stačí, ak budete cvičiť oveľa menej, ako si myslíte, hovorí veda

Víkendové aktivity vaše výčitky z hektiky počas pracovného týždňa zaženú.

(Zdroj: Unsplash.com)

Napriek všetkým predsavzatiam to opäť nevyšlo. Možno aj vás trápia podobné myšlienky. Úprimne ste si sľúbili, že budete cvičiť aspoň tri alebo štyrikrát týždenne, budete pre svoje telo robiť maximum v kuchyni aj vo fitnescentre, ale jednoducho nestíhate.

Januárový zhon po Vianociach, prázdninách a lyžovačkách je ťažké „uzemniť“ a dostať svoj denný harmonogram do pokojne plynúceho stavu.

To, čo nestíhate cez týždeň, si vykompenzujete aspoň počas víkendu, no s výčitkami svedomia, že to určite nestačí.

Čo sa týka cvičenia, máme pre vás dobú správu. Vedci z austrálskej Univerzity v Sydney a Loughboroughskej univerzity opäť sledovali súvislosť medzi pohybovou aktivitou a úmrtnosťou.

A zistili, že víkend je dostačujúcou príležitosťou dostať telo do formy a dostať z neho maximum zdravotných benefitov.

Výskumníci takúto skupinu ľudí nazvali „víkendoví bojovníci“. Podľa ich zistení ľudia, ktorí sa cez týždeň nestíhajú venovať cvičeniu, môžu s pokojným svedomím absolvovať pohybové aktivity aspoň raz alebo dvakrát do týždňa, teda aspoň cez víkend.

Takýto tip tréningu znižuje riziko predčasného úmrtia takmer rovnako ako častejší tréning, ktorí absolvujú športovci počas troch a viac dní v týždni.

Aspoň 150 minút týždenne

Výsledky boli založené na pozorovaní približne 64 000 dospelých nad 40 rokov vo Veľkej Británii a Škótsku. Rozdelili sa na skupinu, ktorá nemá žiadnu aktivitu, menej aktivity a na „pohyblivú“ skupinu.

Tí, ktorí cvičili raz alebo dvakrát týždenne, znižovali vďaka pohybu riziko predčasného úmrtia o 41 percent a riziko výskytu rakoviny o 18 percent.

Ľudia, ktorí trénovali častejšie znížili riziko predčasného úmrtia rovnako ako menej aktívna skupina, riziko rakoviny však až o 21 percent.

Cvičenie vás teda skutočne robí zdravšími a dostáva telo do lepšej formy. Či už sa mu venujete raz alebo päťkrát v týždni.

Dôležité je hýbať sa vždy, keď na to máte čas. Európsky kódex proti rakovine hovorí, že optimálne je čo najčastejšie venovať sa ľahkým aktivitám ako sú chôdza, chodenie po schodoch, strečing či ľahké bicyklovanie.

Veľkým prínosom pre telo aj dušu je tiež aspoň 150 minúť stredne ťažkej fyzickej aktivity. Ak sa však snažíte schudnúť a nielen udržať sa v aktuálnej váhe a forme, je lepšie čas a intenzitu tréningu postupne zvyšovať.

Najčítanejšie na SME Žena


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 193
  2. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 7 928
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 340
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 7 215
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 093
  6. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 298
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 049
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 3 669
  9. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 074
  10. 5 krokov k vlastnému bývaniu 2 915

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Kuriózny zločin spred 50 rokov ožíva vďaka novinárovi Romanovi Kaliskému

Vlastnú susedu chcela utopiť v odpadovej šachte, napokon dostala 6 rokov.

ŠPORT

Šupler: Keď sme boli v céčku, každý chcel ísť na MS. Dnes je situácia iná

Je ešte skoro, vraví Šupler o hráčoch do 18 rokov.

DOMOV

Viezli sme sa po trase, po ktorej Remiáš prešiel naposledy

Uplynulo 21 rokov od smrti Remiáša.

TECH

Objavili prepojenie medzi autizmom u vnúčat a fajčením v tehotenstve

Fajčenie môže ohroziť aj vaše vnúčatá.

Neprehliadnite tiež

Spoznajte Dunaj z paluby výletnej lode

Výlet na vlnách najväčšej rieky, ktorá preteká našim územím, ponúka množstvo zážitkov.

Návod na prežitie v kancelárii: tipy, ako zvládnuť sedavé zamestnanie

Sedieť celý deň v práci môže mať fatálne následky na zdravie.

Nepočujúcemu môže tlmočník zachrániť rodinu, dokonca aj život

Milena Fabšičová (29) je tlmočníčkou posunkového jazyka, ktorý považuje za svoj materinský. Väčšina jej rodiny je nepočujúca.

Jej syn je dcéra: Američanka prijala zmenu 4-ročného syna na dievča

Je kresťanka a republikánka. Najviac sa obávala, čo si o nej pomyslia ostatní.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop