SME
Utorok, 25. február, 2020 | Meniny má Frederik(a)

Stačí, ak budete cvičiť oveľa menej, ako si myslíte, hovorí veda

Víkendové aktivity vaše výčitky z hektiky počas pracovného týždňa zaženú.

(Zdroj: Unsplash.com)

Napriek všetkým predsavzatiam to opäť nevyšlo. Možno aj vás trápia podobné myšlienky. Úprimne ste si sľúbili, že budete cvičiť aspoň tri alebo štyrikrát týždenne, budete pre svoje telo robiť maximum v kuchyni aj vo fitnescentre, ale jednoducho nestíhate.

Januárový zhon po Vianociach, prázdninách a lyžovačkách je ťažké „uzemniť“ a dostať svoj denný harmonogram do pokojne plynúceho stavu.

To, čo nestíhate cez týždeň, si vykompenzujete aspoň počas víkendu, no s výčitkami svedomia, že to určite nestačí.

Článok pokračuje pod video reklamou

Čo sa týka cvičenia, máme pre vás dobú správu. Vedci z austrálskej Univerzity v Sydney a Loughboroughskej univerzity opäť sledovali súvislosť medzi pohybovou aktivitou a úmrtnosťou.

A zistili, že víkend je dostačujúcou príležitosťou dostať telo do formy a dostať z neho maximum zdravotných benefitov.

Výskumníci takúto skupinu ľudí nazvali „víkendoví bojovníci“. Podľa ich zistení ľudia, ktorí sa cez týždeň nestíhajú venovať cvičeniu, môžu s pokojným svedomím absolvovať pohybové aktivity aspoň raz alebo dvakrát do týždňa, teda aspoň cez víkend.

Takýto tip tréningu znižuje riziko predčasného úmrtia takmer rovnako ako častejší tréning, ktorí absolvujú športovci počas troch a viac dní v týždni.

Aspoň 150 minút týždenne

Výsledky boli založené na pozorovaní približne 64 000 dospelých nad 40 rokov vo Veľkej Británii a Škótsku. Rozdelili sa na skupinu, ktorá nemá žiadnu aktivitu, menej aktivity a na „pohyblivú“ skupinu.

Tí, ktorí cvičili raz alebo dvakrát týždenne, znižovali vďaka pohybu riziko predčasného úmrtia o 41 percent a riziko výskytu rakoviny o 18 percent.

Ľudia, ktorí trénovali častejšie znížili riziko predčasného úmrtia rovnako ako menej aktívna skupina, riziko rakoviny však až o 21 percent.

Cvičenie vás teda skutočne robí zdravšími a dostáva telo do lepšej formy. Či už sa mu venujete raz alebo päťkrát v týždni.

Dôležité je hýbať sa vždy, keď na to máte čas. Európsky kódex proti rakovine hovorí, že optimálne je čo najčastejšie venovať sa ľahkým aktivitám ako sú chôdza, chodenie po schodoch, strečing či ľahké bicyklovanie.

Veľkým prínosom pre telo aj dušu je tiež aspoň 150 minúť stredne ťažkej fyzickej aktivity. Ak sa však snažíte schudnúť a nielen udržať sa v aktuálnej váhe a forme, je lepšie čas a intenzitu tréningu postupne zvyšovať.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Fakulta posiela študentov do verejných inštitúcií a vzdeláva ich
  2. Moderné, inovatívne a praktické štúdium práva? U nás sa to dá!
  3. Prečo je Nitra rajom študentov?
  4. Študuj matematiku, fyziku a informatiku v Prahe
  5. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  6. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku
  7. Nestarnú, ale dozrievajú
  8. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine
  9. Slovensko potrebuje dezinFicovať
  10. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii
  1. Do VIVO! Bratislava zavítala doba kamenná
  2. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  3. Postarajte sa o to, aby s vaším autom neodišiel nikto iný
  4. Jarné prázdniny za dverami: Ešte jedna lyžovačka, prosím
  5. SANAGRO: Vláda rozdelila dotácie neférovo
  6. A trend-setting water park
  7. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku
  8. Nestarnú, ale dozrievajú
  9. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine
  10. Tipy na darček pre krstniatko
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 20 341
  2. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii 12 767
  3. Slovensko potrebuje dezinFicovať 8 380
  4. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 7 270
  5. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine 5 497
  6. Viete aké je študentské mesto na Slovensku? 5 363
  7. Ktorá farba je tá tvoja? 5 040
  8. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 4 265
  9. Darujte od srdca pre rozum 3 944
  10. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku 3 783

Téma: Cvičenie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme

Hlavné správy zo Sme.sk

Španielska polícia pred hotelom na Tenerife.
Minister práce, sociálnych vecí a rodiny Ján Richter a vľavo Erik Tomáš (obaja SMER).
Sabina Dlouhá hrala v dokumente V síti dvanásťročné dievča.

Orbán podáva ruku aj slovenským Maďarom

Maďarské strany nemajú istú účasť v parlamente.

Orbánna rokovani s predstaviteľmi Strany maďarskej komunity (MKP) v Budapešti 11. apríla 2017.