SME
Štvrtok, 22. október, 2020 | Meniny má SergejKrížovkyKrížovky

Stačí, ak budete cvičiť oveľa menej, ako si myslíte, hovorí veda

Víkendové aktivity vaše výčitky z hektiky počas pracovného týždňa zaženú.

(Zdroj: Unsplash.com)

Napriek všetkým predsavzatiam to opäť nevyšlo. Možno aj vás trápia podobné myšlienky. Úprimne ste si sľúbili, že budete cvičiť aspoň tri alebo štyrikrát týždenne, budete pre svoje telo robiť maximum v kuchyni aj vo fitnescentre, ale jednoducho nestíhate.

Januárový zhon po Vianociach, prázdninách a lyžovačkách je ťažké „uzemniť“ a dostať svoj denný harmonogram do pokojne plynúceho stavu.

To, čo nestíhate cez týždeň, si vykompenzujete aspoň počas víkendu, no s výčitkami svedomia, že to určite nestačí.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo sa týka cvičenia, máme pre vás dobú správu. Vedci z austrálskej Univerzity v Sydney a Loughboroughskej univerzity opäť sledovali súvislosť medzi pohybovou aktivitou a úmrtnosťou.

A zistili, že víkend je dostačujúcou príležitosťou dostať telo do formy a dostať z neho maximum zdravotných benefitov.

Výskumníci takúto skupinu ľudí nazvali „víkendoví bojovníci“. Podľa ich zistení ľudia, ktorí sa cez týždeň nestíhajú venovať cvičeniu, môžu s pokojným svedomím absolvovať pohybové aktivity aspoň raz alebo dvakrát do týždňa, teda aspoň cez víkend.

Takýto tip tréningu znižuje riziko predčasného úmrtia takmer rovnako ako častejší tréning, ktorí absolvujú športovci počas troch a viac dní v týždni.

Aspoň 150 minút týždenne

Výsledky boli založené na pozorovaní približne 64 000 dospelých nad 40 rokov vo Veľkej Británii a Škótsku. Rozdelili sa na skupinu, ktorá nemá žiadnu aktivitu, menej aktivity a na „pohyblivú“ skupinu.

Skryť Vypnúť reklamu

Tí, ktorí cvičili raz alebo dvakrát týždenne, znižovali vďaka pohybu riziko predčasného úmrtia o 41 percent a riziko výskytu rakoviny o 18 percent.

Ľudia, ktorí trénovali častejšie znížili riziko predčasného úmrtia rovnako ako menej aktívna skupina, riziko rakoviny však až o 21 percent.

Cvičenie vás teda skutočne robí zdravšími a dostáva telo do lepšej formy. Či už sa mu venujete raz alebo päťkrát v týždni.

Dôležité je hýbať sa vždy, keď na to máte čas. Európsky kódex proti rakovine hovorí, že optimálne je čo najčastejšie venovať sa ľahkým aktivitám ako sú chôdza, chodenie po schodoch, strečing či ľahké bicyklovanie.

Veľkým prínosom pre telo aj dušu je tiež aspoň 150 minúť stredne ťažkej fyzickej aktivity. Ak sa však snažíte schudnúť a nielen udržať sa v aktuálnej váhe a forme, je lepšie čas a intenzitu tréningu postupne zvyšovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  2. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  3. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. Päť chýb pri zateplení strechy
  6. Vitajte v postapokalyptickom svete
  7. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  8. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  9. NAŽIVO: Čo čaká ekonomiku? Sledujte #akonato konferenciu
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Zlaďte vaše šperky s jeseňou
  2. Nové laboratórium ekonomického experimentálneho výskumu na EUBA
  3. Programátori prezradili, čo ich v práci najviac motivuje
  4. 5 vecí, ktoré definujú prémiové bývanie
  5. LEN DNES: Zľava viac ako 50% na ročné predplatné týždenníkov MY
  6. Úprava osobného motorového vozidla
  7. Important information for Brazilians living in Slovakia
  8. Prečo sú dnes ryby také dôležité?
  9. Vitajte v postapokalyptickom svete
  10. NAŽIVO: Ako na koronu reagujú úspešné firmy? Sledujte #akonato
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 20 210
  2. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 17 217
  3. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 15 018
  4. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 12 672
  5. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 861
  6. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 929
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 608
  8. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 518
  9. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 9 299
  10. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 9 290
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cvičenie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Koronavírus na Slovensku: Laboratóriá odhalili 1728 nových prípadov, krízový štáb rokuje o lockdowne (minúta po minúte)

Celkový počet nakazených na Slovensku dosiahol číslo 35 330. Pandémia Covid-19 si doteraz vyžiadala 115 obetí.

Odberové miesto na testovanie pacientov na ochorenie COVID-19 pred Infekčným pavilónom na Kramároch.
NAKA zadržala Dušana Kováčika.
Beata Javorcik
Marco Pantani (vpravo) ako líder pretekov na Giro d´ Italia 1999.
Cynická obluda

Zázrak v parlamente

Záborská, pevne sa spoliehajúca na hlasy fašistov, už videla svoje obmedzenie interrupcií ako hotovú vec.