SME
Štvrtok, 21. január, 2021 | Meniny má VincentKrížovkyKrížovky

Stačí, ak budete cvičiť oveľa menej, ako si myslíte, hovorí veda

Víkendové aktivity vaše výčitky z hektiky počas pracovného týždňa zaženú.

(Zdroj: Unsplash.com)

Napriek všetkým predsavzatiam to opäť nevyšlo. Možno aj vás trápia podobné myšlienky. Úprimne ste si sľúbili, že budete cvičiť aspoň tri alebo štyrikrát týždenne, budete pre svoje telo robiť maximum v kuchyni aj vo fitnescentre, ale jednoducho nestíhate.

Januárový zhon po Vianociach, prázdninách a lyžovačkách je ťažké „uzemniť“ a dostať svoj denný harmonogram do pokojne plynúceho stavu.

To, čo nestíhate cez týždeň, si vykompenzujete aspoň počas víkendu, no s výčitkami svedomia, že to určite nestačí.

Skryť Vypnúť reklamu

Čo sa týka cvičenia, máme pre vás dobú správu. Vedci z austrálskej Univerzity v Sydney a Loughboroughskej univerzity opäť sledovali súvislosť medzi pohybovou aktivitou a úmrtnosťou.

A zistili, že víkend je dostačujúcou príležitosťou dostať telo do formy a dostať z neho maximum zdravotných benefitov.

Výskumníci takúto skupinu ľudí nazvali „víkendoví bojovníci“. Podľa ich zistení ľudia, ktorí sa cez týždeň nestíhajú venovať cvičeniu, môžu s pokojným svedomím absolvovať pohybové aktivity aspoň raz alebo dvakrát do týždňa, teda aspoň cez víkend.

Takýto tip tréningu znižuje riziko predčasného úmrtia takmer rovnako ako častejší tréning, ktorí absolvujú športovci počas troch a viac dní v týždni.

Aspoň 150 minút týždenne

Výsledky boli založené na pozorovaní približne 64 000 dospelých nad 40 rokov vo Veľkej Británii a Škótsku. Rozdelili sa na skupinu, ktorá nemá žiadnu aktivitu, menej aktivity a na „pohyblivú“ skupinu.

Skryť Vypnúť reklamu

Tí, ktorí cvičili raz alebo dvakrát týždenne, znižovali vďaka pohybu riziko predčasného úmrtia o 41 percent a riziko výskytu rakoviny o 18 percent.

Ľudia, ktorí trénovali častejšie znížili riziko predčasného úmrtia rovnako ako menej aktívna skupina, riziko rakoviny však až o 21 percent.

Cvičenie vás teda skutočne robí zdravšími a dostáva telo do lepšej formy. Či už sa mu venujete raz alebo päťkrát v týždni.

Dôležité je hýbať sa vždy, keď na to máte čas. Európsky kódex proti rakovine hovorí, že optimálne je čo najčastejšie venovať sa ľahkým aktivitám ako sú chôdza, chodenie po schodoch, strečing či ľahké bicyklovanie.

Veľkým prínosom pre telo aj dušu je tiež aspoň 150 minúť stredne ťažkej fyzickej aktivity. Ak sa však snažíte schudnúť a nielen udržať sa v aktuálnej váhe a forme, je lepšie čas a intenzitu tréningu postupne zvyšovať.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  6. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  7. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  8. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  1. Videobanking. Nová éra bankovania je tu
  2. Prokrastinujete? 5 overených tipov, ako nestratiť radosť z práce
  3. Mimoriadny úspech značky Toyota na Slovensku v roku 2020
  4. Pandémia urýchlila zavádzanie nových technológií vo firmách
  5. Pandémia presúva zákazníkov do online priestoru
  6. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  7. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  8. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  9. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  10. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 30 678
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste? 28 129
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 12 488
  4. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 10 106
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 8 917
  6. Ohlúpli sme počas Covid roka? 8 290
  7. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 484
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 571
  9. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 286
  10. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom? 4 995
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Cvičenie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Ako prvý dostal vakcínu proti covidu profesor Krčméry.
Dobré ráno

Dobré ráno: Kotleba je navždy vodca, fašisti sa hádajú

Prečo nastal rozkol v ĽSNS.

NADÁCIA ZASTAVME KORUPCIU

Holý o výnimke nehovoril pravdu, papalášizmus dokazuje úspešný vedec

Pracuje v Anglicku, žiadosť mu zamietli.

Podpredseda vlády pre legislatívu a strategické plánovanie Štefan Holý (Sme rodina)
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Kotlebovci sa bijú o peniaze

Milióny od štátu už zamávali aj inou čeliadkou.

Peter Tkačenko

Neprehliadnite tiež

Vaše oblečenie môže znečisťovať aj Arktídu. Ako tomu pri praní zabrániť?

Tipy, ako obmedziť uvoľňovanie mikroplastov pri praní.

Ilustračné foto.

Desať fašiangových receptov na šišky a fánky

Fašiangy sú, čo sa jedál týka, obdobím smažených sladkostí.

SERIÁL O NEKONVENČNÝCH LÁSKACH

Jefferson napísal, že všetci ľudia sú si rovní a so svojou otrokyňou mal deti

Je to príbeh lásky alebo zotročenia?

Z filmu Jefferson v Paríži, 1995