SME
Streda, 20. október, 2021 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Prevencia inkontinencie tkvie v správnom pohybe

Cvičenie dokáže s telom zázraky, aj v prípade intímneho problému.

(Zdroj: Unsplash.com)

Inkontinencia moču je zdrojom frustrácie, spoločenskej izolácie, úzkosti a obáv. Narušuje životný rytmus, negatívne vplýva na sexuálny a každodenný život a nie je len záležitosťou žien.

Tento nepríjemný a chúlostivý problém trápi veľa ľudí a psychicky ich izoluje od spoločnosti.

Vzniknúť môžu z rôznych príčin - prebiehajúci alebo prekonaný zápal močových ciest, častý kašeľ pri viróze či chrípkovom ochorení, prekonaný pôrod, ale aj vyššia váha. Pritom nejde len o problém žien, ale aj mužov.

Mnohí ľudia sa pri riešení tohto problému uchyľujú k nesprávnym riešeniam. Namiesto návštevy lekára a nastavenia liečby, vrátane používania vhodných inkontinenčných pomôcok, volia rôzne alternatívy, ktoré však problém nevyriešia.

Skryť Vypnúť reklamu

Ak sa s podobným problémom nechcete stretnúť, voľte správnu prevenciu. Aj tu platí, že základom je pohyb, ktorý pomáha vyhnúť sa ochoreniu, ale rovnako ho aj riešiť.

Prečítajte si tiež: Inkontinencia postihuje mužov aj ženy Čítajte 

Nech už trpíte akoukoľvek formou inkontinencie, jej prejavy môžete zmierniť vhodne zvoleným cvičením. Efekt posilňovania je však viditeľný najskôr po troch mesiacoch.

Preto je dôležité mať trpezlivosť a cvičiť poctivo a pravidelne. Najvhodnejšie cvičenie na posilnenie svalov panvového dna sú Kegelove cviky, ktoré možno cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek, bez toho, aby to vaše okolie postrehlo.

Kegelove cviky

Na začiatku skúste zatnúť svaly panvového dna pri močení, opakovane zadržujte a uvoľňujte prúd moču. Tak spoznáte, ktoré svaly pracujú a lepšie sa vám s nimi bude neskôr pracovať.

Svaly sťahujte na päť sekúnd, postupom času sa môžete dostať až na desať sekúnd.

Skryť Vypnúť reklamu

Prvé dni cvičte trikrát denne v intervalu tridsať až štyridsať sťahov a uvoľnení. Behom cvičenia dbajte na to, aby ste pravidelne dýchali.

Prečítajte si tiež: Únik moču významne ovplyvňuje obezita Čítajte 

V stoji

Toto cvičenie môžete praktizovať prakticky kdekoľvek. Pre udržanie rovnováhy sa v priebehu cvičenia pridržujte stoličky alebo stola.

Postavte sa rovno, prekrížte nohy, uvoľnite sa a zhlboka sa nadýchnite do brucha. Potom pomaly vydychujte, zároveň napnite svalstvo panvového dna a vťahujte ho nahor. Cvičenie opakujte 2-4x na jednu i druhú stranu.

V ľahu

Ľahnite si na chrbát, pod panvu si položte zložený uterák a natiahnite nohy smerom ku stropu. Prekrížte nohy v oblasti členkov a stlačte chodidlá silno k sebe.

Napnite svaly panvového dna na 5-10 sekúnd a stlačte ich silno dovnútra. Cvičenie opakujte 4-6x.

Skryť Vypnúť reklamu

Na stoličke

Sadnite si rovno na prvú tretinu stoličky a položte si nohu cez nohu. Obe ruky položte cez seba na horné stehno. Obe stehná tlačte silno proti sebe a zároveň sťahujte svalstvo panvového dna hore a dovnútra.

Skúste toto napätie vydržať po dobu 5-10 sekúnd. Nezabúdajte pravidelne dýchať, pri uvoľnení sa nadýchnite, pri napätí vydýchnite. Cvičenie opakujte 2-4x na každú stranu.

Uvoľnenie

V prípade, že pocítite behom cvičenia náhly tlak na močový mechúr, predkloňte sa a pokúste sa dotknúť prstov na nohách. Tým znížite tlak a močovému mechúru sa uľaví.

Prečítajte si tiež: Ženy riskujú intenzívnym tréningom vznik inkontinencie Čítajte 

Zverte sa do rúk odborníkov

Ak pociťujete prvé príznaky samovoľného úniku moču, začnite ich riešiť čo najskôr.

Jedine kvalifikovaný odborník môže zistiť, čo je príčinou vzniku inkontinencie, odporučiť vám vhodnú liečbu a poradiť s výberom vhodných inkontinenčných pomôcok.

Skryť Vypnúť reklamu

„Ak nie je únik moču riešiteľný cvičením, zmenou životného štýlu, liekmi alebo operáciou, potom sú výraznou pomocou vložky, vložné plienky, naťahovacie inkontinenčné nohavičky alebo aj podložky pod chorých. Obvykle má každý pacient iné problémy a odlišné nároky na inkontinenčnú pomôcku. U žien prevažuje v prípade inkontinencie menších rozmerov záujem o vložky. Ak ide o závažnú inkontinenciu u chodiacich pacientov, tak sú žiadané plienkové elastické nohavičky pre mužov alebo aj špeciálne nohavičky pre ženy. U ležiacich pacientov a ťažko chorých prevažuje záujem o inkontinenčné plienky s lepiacimi prúžkami,“ ozrejmuje urológ Milan Gajdoš.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch
  2. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie
  3. Ako ušetriť v domácnosti, keď ceny energií budúci rok stúpnu?
  4. 4 hi-tech inovácie, ktoré zmenia Slovensko
  5. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma
  6. Nechajte kryptomeny na Fumbi
  7. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  8. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  9. Tiguan eHybrid: bežné problémy plug-in hybridov sa ho netýkajú
  10. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia
  1. Stanovisko Asociácie moderných benefitov k TK RÚZ
  2. Čučoriedky - dokážu ochrániť váš zrak?
  3. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  4. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato
  5. QSI International School of Bratislava
  6. Ako zamestnať cudzinca: Čo musíte vedieť a na čo si dať pozor
  7. Pestovateľské workshopy pre deti v Šamoríne
  8. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  9. Martinus vykupuje čítané knihy, spustil službu Knihovrátok
  10. Ako zvýšiť produktivitu vašej prevádzky?
  1. Stravovacie zlozvyky Slovákov. Odborníci radia čomu sa vyvarovať 22 687
  2. Ako budú tento rok vyzerať vianočné dôchodky a kedy ich vyplatia 13 839
  3. Očarujúce Cinque Terre a jeho päť svetov 8 159
  4. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 568
  5. Ako je na tom naša ekonomika? Začína sa konferencia #akonato 5 186
  6. Ako na rodinný rozpočet v troch jednoduchých krokoch 3 770
  7. Pracoviská zmenila pandémia. Búšiť do klávesnice môžete aj doma 3 402
  8. Prichádzame o pamiatky? Obnoviť všetky by trvalo 180 rokov 3 284
  9. Mäspoma a Kellys Bicycles či Bivio a Minifarma 3 185
  10. Bratislavu bude sprevádzať luxus 3 164
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Český prezident Miloš Zeman.

Prezidentská kancelária robí kroky, s ktorými by Zeman nemusel súhlasiť.


3 h
Policajti na zápase Trnava - Slovan.

Ďalšie tresty vyvodí disciplinárna komisia SFZ.


Sportnet 5 h
Rozhovory ZKH: Štefan Hamran.

Štefan Hamran prevzal vedenie polície po Kovaříkovi, ktorý bol v úrade len rok.


a 1 ďalší 5 h

Blogy SME

  1. Michael Achberger: Takto môžete zdravo maškrtiť večer pri televízore
  2. Občianske združenie Ženské kruhy: Už v najbližších dňoch hrozí Slovensku poľská cesta
  3. Martina Paulenová: Noci s bábätkom
  4. Unicef Slovensko: Čo nám hovorí najnovšia správa UNICEF o psychickom zdraví detí a mladých ľudí
  5. Martina Paulenová: Čo robia dvaja rodičia s dvoma deťmi na spoločnej materskej dovolenke?
  6. Symptomedica: Krvácanie do tráviaceho traktu môže byť smrteľne nebezpečné.
  7. SKU: Príbeh pedagogičky, ktorá chcela pracovať v školstve
  8. Michael Achberger: Zdravý životný štýl, vďaka ktorému priberáte
  1. Robert Fico: Pán Kovačič z Markízy, ďakujem, vyhral som vďaka Vám 50 Eur! 29 447
  2. Roland Vizner: Aký bude Váš dôchodok. Jednoduchý a vcelku presný návod ako ho vypočítať za 3 minúty. 7 612
  3. Peter Chudý: Norbert Bödör je bezúhonný človek alebo čo mi povedal o svojom príbuznom Tibor Gašpar. 5 896
  4. Tereza Krajčová: Anglický denník: 15. Ak vás anglické zdravotníctvo nezabije, tak aspoň prizabije 5 773
  5. Stanislav Martinčko: Chudoba v nedeľu na panské,do R.Soboty !!! 5 638
  6. Jiří Ščobák: Paní Záborská, jste zbabělec! Dovedete cílit jen na nejsnadnější cíl - ženy 4 770
  7. Věra Tepličková: Nepoškvrnené očkovanie - ďalší zázrak alebo zvrátenosť vlády neboráka Hegera? 4 644
  8. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Homo Schizotikus alebo Ako sa mozog ľudský k schizofrénii dostal 3 641
  1. Matúš Sarvaš: Krádeže, vlámanie a drogy u mladistvého. Verdikt súdu? Napomenutie a dohľad (Prípad prokurátora)
  2. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 2: Flow, alebo ako pri práci stratiť pojem o čase
  3. Karolína Farská: Česká predvolebná kampaň vrcholí. Nastavuje trend aj pre tú budúcu na Slovensku
  4. Milota Sidorová: Ženy doplácajú na nedostupnosť bývania najviac. Takto to vyriešili vo Viedni
  5. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  6. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  7. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  8. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
Skryť Zatvoriť reklamu