SME
Štvrtok, 27. február, 2020 | Meniny má Alexander

Prevencia inkontinencie tkvie v správnom pohybe

Cvičenie dokáže s telom zázraky, aj v prípade intímneho problému.

(Zdroj: Unsplash.com)

Inkontinencia moču je zdrojom frustrácie, spoločenskej izolácie, úzkosti a obáv. Narušuje životný rytmus, negatívne vplýva na sexuálny a každodenný život a nie je len záležitosťou žien.

Tento nepríjemný a chúlostivý problém trápi veľa ľudí a psychicky ich izoluje od spoločnosti.

Vzniknúť môžu z rôznych príčin - prebiehajúci alebo prekonaný zápal močových ciest, častý kašeľ pri viróze či chrípkovom ochorení, prekonaný pôrod, ale aj vyššia váha. Pritom nejde len o problém žien, ale aj mužov.

Mnohí ľudia sa pri riešení tohto problému uchyľujú k nesprávnym riešeniam. Namiesto návštevy lekára a nastavenia liečby, vrátane používania vhodných inkontinenčných pomôcok, volia rôzne alternatívy, ktoré však problém nevyriešia.

Článok pokračuje pod video reklamou

Ak sa s podobným problémom nechcete stretnúť, voľte správnu prevenciu. Aj tu platí, že základom je pohyb, ktorý pomáha vyhnúť sa ochoreniu, ale rovnako ho aj riešiť.

Prečítajte si tiež: Inkontinencia postihuje mužov aj ženy Čítajte 

Nech už trpíte akoukoľvek formou inkontinencie, jej prejavy môžete zmierniť vhodne zvoleným cvičením. Efekt posilňovania je však viditeľný najskôr po troch mesiacoch.

Preto je dôležité mať trpezlivosť a cvičiť poctivo a pravidelne. Najvhodnejšie cvičenie na posilnenie svalov panvového dna sú Kegelove cviky, ktoré možno cvičiť kdekoľvek a kedykoľvek, bez toho, aby to vaše okolie postrehlo.

Kegelove cviky

Na začiatku skúste zatnúť svaly panvového dna pri močení, opakovane zadržujte a uvoľňujte prúd moču. Tak spoznáte, ktoré svaly pracujú a lepšie sa vám s nimi bude neskôr pracovať.

Svaly sťahujte na päť sekúnd, postupom času sa môžete dostať až na desať sekúnd.

Prvé dni cvičte trikrát denne v intervalu tridsať až štyridsať sťahov a uvoľnení. Behom cvičenia dbajte na to, aby ste pravidelne dýchali.

Prečítajte si tiež: Únik moču významne ovplyvňuje obezita Čítajte 

V stoji

Toto cvičenie môžete praktizovať prakticky kdekoľvek. Pre udržanie rovnováhy sa v priebehu cvičenia pridržujte stoličky alebo stola.

Postavte sa rovno, prekrížte nohy, uvoľnite sa a zhlboka sa nadýchnite do brucha. Potom pomaly vydychujte, zároveň napnite svalstvo panvového dna a vťahujte ho nahor. Cvičenie opakujte 2-4x na jednu i druhú stranu.

V ľahu

Ľahnite si na chrbát, pod panvu si položte zložený uterák a natiahnite nohy smerom ku stropu. Prekrížte nohy v oblasti členkov a stlačte chodidlá silno k sebe.

Napnite svaly panvového dna na 5-10 sekúnd a stlačte ich silno dovnútra. Cvičenie opakujte 4-6x.

Na stoličke

Sadnite si rovno na prvú tretinu stoličky a položte si nohu cez nohu. Obe ruky položte cez seba na horné stehno. Obe stehná tlačte silno proti sebe a zároveň sťahujte svalstvo panvového dna hore a dovnútra.

Skúste toto napätie vydržať po dobu 5-10 sekúnd. Nezabúdajte pravidelne dýchať, pri uvoľnení sa nadýchnite, pri napätí vydýchnite. Cvičenie opakujte 2-4x na každú stranu.

Uvoľnenie

V prípade, že pocítite behom cvičenia náhly tlak na močový mechúr, predkloňte sa a pokúste sa dotknúť prstov na nohách. Tým znížite tlak a močovému mechúru sa uľaví.

Prečítajte si tiež: Ženy riskujú intenzívnym tréningom vznik inkontinencie Čítajte 

Zverte sa do rúk odborníkov

Ak pociťujete prvé príznaky samovoľného úniku moču, začnite ich riešiť čo najskôr.

Jedine kvalifikovaný odborník môže zistiť, čo je príčinou vzniku inkontinencie, odporučiť vám vhodnú liečbu a poradiť s výberom vhodných inkontinenčných pomôcok.

„Ak nie je únik moču riešiteľný cvičením, zmenou životného štýlu, liekmi alebo operáciou, potom sú výraznou pomocou vložky, vložné plienky, naťahovacie inkontinenčné nohavičky alebo aj podložky pod chorých. Obvykle má každý pacient iné problémy a odlišné nároky na inkontinenčnú pomôcku. U žien prevažuje v prípade inkontinencie menších rozmerov záujem o vložky. Ak ide o závažnú inkontinenciu u chodiacich pacientov, tak sú žiadané plienkové elastické nohavičky pre mužov alebo aj špeciálne nohavičky pre ženy. U ležiacich pacientov a ťažko chorých prevažuje záujem o inkontinenčné plienky s lepiacimi prúžkami,“ ozrejmuje urológ Milan Gajdoš.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Bývanie stvorené pre šťastné detstvo
  2. Môže ťa štúdium baviť?
  3. Zvažujete štúdium? A prečo nie v Prahe?
  4. Trnavská univerzita je kvalitou v popredí
  5. Limitovaná ponuka Mercedes-Benz s najmodernejšími technológiami
  6. Rolls Royce medzi motorkami prichádza do Bratislavy
  7. Angličtina nielen pre maturantov
  8. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  9. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku
  10. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine
  1. Rolls Royce medzi motorkami prichádza do Bratislavy
  2. Limitovaná ponuka Mercedes-Benz s najmodernejšími technológiami
  3. Môže ťa štúdium baviť?
  4. Kaufland v Ľuboticiach otvára prvú predajňu so zelenou strechou
  5. Bude ďalší Učiteľ Slovenska práve z vášho mesta alebo obce?
  6. Bývanie stvorené pre šťastné detstvo
  7. Angličtina nielen pre maturantov
  8. Do VIVO! Bratislava zavítala doba kamenná
  9. Fixný výnos teraz až do 8 % ročne
  10. Postarajte sa o to, aby s vaším autom neodišiel nikto iný
  1. SME.sk môžete teraz čítať 30 dní úplne zadarmo 19 283
  2. Objavte najkrajšie zastávky na ceste po temperamentnej Andalúzii 14 341
  3. Slovensko potrebuje dezinFicovať 8 776
  4. Denník SME s odznakom Nie v našej krajine 7 812
  5. Ktorá farba je tá tvoja? 7 336
  6. Viete aké je študentské mesto na Slovensku? 6 813
  7. Strávte Veľkú noc inak. Cestujte za dobrodružstvom 6 518
  8. Angličtina nielen pre maturantov 4 809
  9. Mexiko, Maldivy či Maurícius. Kam ísť za TOP exotikou v zime? 4 718
  10. Začať investovať v mobile môžete konečne aj na Slovensku 4 559

Téma: Cvičenie

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Článok je zaradený aj do ďalších tém:
Inkontinencia

Hlavné správy zo Sme.sk

CYNICKÁ OBLUDA

Ako prejaviť vďačnosť

Cynická obluda s odporúčaním pre tých, ktorí chcú prejaviť vďačnosť za 13. dôchodok a nevedia ako a komu.

Marian Kočner a Pavol Rusko.
KOMENTÁR PETRA TKAČENKA

Devätnásť rokov za drzosť

Ak si trest odsedia, Kočner s Ruskom vyjdú z väzenia na hranici dožitia.

Peter Tkačenko
Bývalý šéf Markízy Pavol Rusko.

Neprehliadnite tiež

Päť seriálov Netflixu, ktoré sa môžu zapáčiť ženám

Pri týchto tipoch môžete stráviť večery.

Pixabay.com
Ilustračné foto.

Recepty s lososom. Pripravte si najchutnejšie pokrmy z obľúbenej ryby

Desať jednoduchých a chutných receptov na jedlá s lososom.

Losos s cesnakovým kelom a slaninkou
Sto rokov volebného práva žien v ČSR

Slovenky môžu sto rokov voliť. Záujem mali skôr, nepustili ich k tomu, hovorí historička

Historička Zavacká o volebnom práve žien.

Katarína Zavacká