Osem sacharidových potravín, ktoré vám pomôžu schudnúť

Pri chudnutí je dôležité obmedziť sacharidy na minimum, tieto vám však pomôžu.

(Zdroj: Pexels.com)

Problémom dnešnej spoločnosti a ľudí, ktorí trpia nadváhou, je neprimeraná konzumácia sacharidov.

Pre mnohých predstavuje podrobenie sa zdravej strave alebo diéte obmedzenie sacharidov. Samozrejme.

Prvoplánové cukry ako sladkosti, chipsy či jedlá z hladkej múky pôsobia na organizmus skôr negatívne. No, ak si myslíte, že sacharidy treba z jedálneho lístka pri snahe o zníženie váhy úplne vynechať, ste na omyle.

Predsalen ide o palivo pre mozog a svaly, vyberajte teda pri nakupovaní rozumne. Najvhodnejšie sú sacharidy s nízkym glykemickým indexom.

Zostavili sme pre vás preto rebríček tých „sacharidových“ potravín, ktoré by mali ostať vo vašej kuchyni za každých okolností a pomôžu vám schudnúť.

Jačmeň

Táto staroveká obilnina je historickou superpotravinou, na ktorú mnohí zabudli. Vedci však svojim výskumom potvrdili, že konzumácia jedál plných vlákniny, najmä tých, ktorých základom je jačmeň, dokáže stimulovať hormóny, ktoré regulujú apetít a zlepšujú schopnosti metabolizmu.

Jedlá s jačmeňom dokážu dlhšie udržať v tele pocit sýtosti. Vyskúšajte zapekané jačmenné krúpy, používajte ich namiesto ryže, k teplých pokrmom, šalátom, aj do polievok.

Ak chlieb, tak celozrnný

O tomto fakte už možno vedia mnohí. Pri snahe schudnúť a v prípade, že sa neviete vzdať pečiva a a výrobkov z múky, využívajte radšej celozrnné produkty.

Podľa výskumu Americkej spoločnosti pre klinickú výživu ovplyvní konzumácia celozrnných výrobkov chudnutie najmä v oblasti pása a brucha.

Rovnako je to v prípade cestovín. Uprednostnite celozrnné pred tými z bielej múky.

Cícer

Sacharidy vo forme strukovín sú vašou záchranou, ak nechcete počas diéty stratiť príliš veľa energie. Úbytok cukru v jedálnom lístku dá zo začiatku predsalen zabrať.

Kanaďania potvrdili vo svojom výskume teóriu, že pri konzumácií strukovín ako sú cícer, fazuľa, hrášok či šošovica, telo dokáže rýchlejšie zaznamenať, že je plné.

Tak sa vyhnete prejedeniu. Ak túžite po chutnom olovrante, ktorý vás zasýti, zalejte si hrsť cíceru troma lyžičkami olivového oleja, posypte obľúbeným korením a pečte v rúre 40 minút na 190 stupňoch Celzia (370 stupňoch Fahrenheita).

Hrušky

Vedci z Massachusetts sledovali viac ako 200 dospelých osôb, aby zistili, aké sú ich stravovacie návyky a schopnosť zhodiť kilá. Opäť si potvrdili, že vláknina je súčasť potravín, bez ktorej diéta nemôže fungovať.

Podľa nich vám vraj na chudnutie stačí skonzumovať 30 gramov vlákniny denne, čím za rok znížite váhu o viac ako dva kilogramy bez toho, aby ste športovali alebo mali akokoľvek obmedzenú stravu.

Zástupcom dokonalého ovocia plného vlákniny je hruška. Jedna priemerná hruška obsahuje 6 gramov vlákniny, viac ako iné ovocie.

Quinoa

Potravina, ktorá sa spopularizovala najmä v posledných rokoch, je odôvodneným hrdinom zdravého stravovania. Inkovia ju volali „matka zrno“ a považovali ju za posvätnú.

Niet sa čo čudovať. Obsahuje dvakrát väčšie množstvo vlákniny ako hruška, je skvelou prílohou do jedál aj prísadou do šalátov.

No okrem toho, môže fungovať ako náhrada steaku a proteínových nápojov. Obsahuje totiž aminokyseliny, vďaka ktorým telu pomáha budovať svaly. A čím viac svalov telo má, tým lepšie spaľuje tuk.

Pukance

Dobrý a šetrný spôsob, ako zhrešiť, je jesť pukance namiesto iných „snackov“. Aj tu však platí, že všetkého veľa škodí. Ak máte chuť na niečo slané a chrumkavé, nahraďte čipsy pukancami.

Spoločnosť BioMed Central zistila, že zdraví dospelí pri jedení pukancov skonzumujú menej kalórií ako pri zemiakových lupienkoch a tyčinkách a zároveň sú po takomto maškrtení spokojnejší.

Batáty

Poznáme ich aj pod názvom sladké zemiaky. Jeden kus tejto chutnej koreňovej zeleniny obsahuje približne 27 gramov sacharidov, ale nenechajte sa týmto číslom odradiť.

Batáty obsahujú menej tuku, menej sodíka aj menšie množstvo kalórií ako biele zemiaky.

Podľa vedcov tiež pomáhajú zvyšovať množstvo hormónu adiponektínu, hormónu tukového tkaniva, ktorý pomáha regulovať cukor v krvi, vďaka čomu váš metabolizmus lepšie pracuje.

Ovsené vločky

Už ich obilný pôvod naznačuje, že tu pôjde v prevažnej miere o vlákninu. Aj keď by ste ich nemali jesť na večeru, pretože obsahujú sacharidy.

Zvoľte ich najmä na raňajky, pretože majú schopnosť udržať telo sýte dlhšiu dobu, no vyhnite sa instantným ovseným kašiam.

Pripraviť si vlastnú je úplne jednoduché. Stačí si v zohriatom mlieku pomaly ovsené vločky miešať, pridať sladidlo podľa chuti, škoricu a navrch ovocie a máte skvelé raňajky.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Žena

Inzercia - Tlačové správy

  1. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  5. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  6. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  7. Dobrým anjelom aj vďaka pár klikom na Instagrame
  8. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne
  9. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny
  10. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur
  1. Functional spaces for creative dwellers
  2. Nový úver na trhu pomôže vášmu biznisu napredovať
  3. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí
  4. Rok 2019: Začína sa éra informačného osvietenstva
  5. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny
  6. Pozvánka na udeľovanie ceny – ABF Slovakia Bakalár 2018
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu?
  8. Deň otvorených dverí Stavebnej fakulty STU
  9. Hlas Schwarzeneggera v autokameře Mio MiVue J85 WiFi vás ochrání
  10. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom
  1. Obrovské zľavy na skladové Volkswageny 18 894
  2. Tipy, kam so školákmi na dovolenku cez jarné prázdniny 14 904
  3. Iba dnes: Ročné predplatné SME.sk za mimoriadnu cenu 26 eur 12 925
  4. Sviatky a voľné dni 2019: Využite ich naplno a oddychujte viac 8 930
  5. Slováci ako prví precestujú 7 divov sveta privátnym lietadlom 8 118
  6. Odhadovaný výnos 7,5 % ročne 5 680
  7. Jedli ste už ružovú čokoládu? 5 503
  8. Maurícius, Maldivy, Thajsko. Plavte sa po Indickom oceáne a Ázii 5 210
  9. Jednoduchý návod, ako mať v roku 2019 viac peňazí 3 778
  10. Hodnotenie profesionála: Aká je dovolenka v Ománe? 3 394

Téma: Chudnutie


Článok je zaradený aj do ďalších tém Zdravá strava, Diéty

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Kia vysvetľuje, prečo prepustila takmer tridsať ľudí

Väčšina prepustených siahla po vyššom odstupnom.

Podcast Dobré ráno

Dobré ráno: Glváč sa zamotal do vlastných klamstiev

Ako sa podpredseda parlamentu nachytal.

DOMOV

Elektrické kolobežky chcú dostať z chodníkov. Pribúdali nehody

Návrhy zmien ohlásila ministerka Saková ešte v septembri.

Neprehliadnite tiež